Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Al die vrije tijd

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Al die vrije tijd
    Posted: 24 Maart 2020 om 10:23
Hoe komen jullie de dag door?

Ik heb nog biebboeken, die ik nu toch niet terug kan brengen en op mijn gemak kan lezen, puzzelboekjes met 6 en 7 sterren doorlopers, juten en linnen tassen, die ik mooier wil maken, wol voor babydekens en een paar tassen vol blote poppen. Ik was en strijk veel meer dan anders. En ik blijf opruimen en sorteren, straks kan ik geen ding meer vinden in mijn hobbykamer, alles is zogenaamd efficiënter ingedeeld. Ik had een heleboel films en detectives opgenomen, het kastje was bijna vol en zit nu op 60%. Ik blijf natuurlijk opnemen, als er iets leuks voorbij komt. En ik heb nog een plank vol dvd's die ik voor het eerst of in herhaling kan zien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2020 om 10:38
Ik ben er voor gaan zitten en heb boeken besteld . . . Maar ik ben altijd al thuis en heb dus de kippen, de kat, de tuin. Vooral de tuin heeft in dit
jaargetijde aandacht nodig. Maar eerder kwam ik bijna elke dag in het dorp en nu bijna niet meer - heel raar. Ook geen cursus (beide geschrapt)
geen tandartsafspraak, geen schoonouders die langskomen - maar wel had ik een giga was, die gestreken moest. Eigenlijk lummel ik een
beetje omdat ik eigenlijk nog niet goed weet wat ik nou zal doen . . . 
Ik kijk op de jijtube de dagelijkse update van een Britse arts over de Corona - breng indien nodig boodschappen naar mijn schoonouders en
ben van plan om vanavond naar buiten te staren om te kijken of ik Venus zien kan . . . 
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2020 om 21:44
bijna gewoon ons ervoor. Vroeg opstaan de kids moeten online naar school. Wel minder uren maar gaat gelukkig een beetje door. Zelf moet ik gewoon mijn cliënten in de thuiszorg doen, maar na vandaag alleen de urgente mensen nog. Dan blijven voor mij nog 3 dagen over vallen er twee cliënten af. na volgende week word alles aangepast en krijg ik misschien ook andere of moet ik naar verzorgingshuis gaan helpen maar dat weten we nog niet. De tijd dat ik nu niet werk doe ik even bijtanken. Heb een heftig driekwart jaar gehad en nog maar kon niet de tijd voor mezelf nemen lekker met de benen hoog. Dat doe ik dan nu tussen door.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2020 om 23:25
Ik vind het heel raar. Mijn man is altijd de motor om iets te gaan doen buitenshuis. Ik wil liever breien of haken. En nu kunnen we nergens naar toe en voel ik mij opgesloten. Belachelijk toch.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 08:01
@Lidwina, het komt door het verliezen van het gevoel van vrijheid. 
Ik denk dat ik ook nog een bezoekje aan de welkoop waag vandaag, want ik moet de post (pakketje wegbrengen) en heb nog tuinfleece nodig, 
voordat ze nog meer winkels sluiten . . . 
Soms denk ik wel eens, die hamsteraars hadden het best goed . . . want geen dettol doekjes ofzo meer te krijgen . . . 
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 10:58
Mijn man en ik moeten van onze werkgever thuis werken en zijn dus al 2½ week thuis. Eerlijk gezegd is het best gezellig maar van de andere kant ook weer niet want je mist de sociale contacten toch wel. Voor wat betreft het werk blijft het altijd wel komen maar de verbindingen zijn af en toe niet zo goed (Skype, MSTeams etc.). Maar het is nu eenmaal zo en dus proberen wij er maar wat van te maken. Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2020 om 16:42
Heel raar, ik vond het heel prettig om naar de soos en sportschool te gaan, maar nu mis ik het totaal niet. We leven gezapig en rustig, je komt tot heel andere gedachten en opruimen is soms heel verhelderend, ik vind lang vergeten voorwerpen terug. Voorlopig heb ik geen neiging om in de gordijnen te klimmen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2020 om 10:05
In plaats van het zwemmen en de cursus doen we nu 3 dagen in de week een YouTube yoga-klasje, we volgen er 1 die eigenlijk 1 maand lang is
maar met ons tempo kunnen we er wel 2,5 maand mee vullen. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2020 om 11:47
Ik heb ook geen moeite met het thuis zitten .

De onderduikers in de oorlog hadden minder ruimte .

Maar wij hebben natuurlijk een tuin en in een beschut hoekje ,kun je al wel buitenzitten ,vooral omdat er nog geen blad aan de boom zit .

De krant geeft iedere dag een pagina met puzzels ,en je huishoudelijke werk gaat ook gewoon door .

De Supermarkt heeft van 9 tot 10 een kassa voor ouderen en verderchebben ouderen voorrang bij die kassa Ze gaan nu gedoseerd klanten binnen laten ,dat vind ik minder prettig want dan wordt het wachten in de rij voor de winkel ,ik ben er nog niet geweest ,maar ze mogen het wel afbakenen met hekken

zodat echt de volgende aan de beurt is .



Er hoeven geen muntjes meer in de kar .
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2020 om 12:21
Ik mag (moet) nog gewoon naar werk. Niet elke dag, maar toch wel 1 of 2x, ik werk in de kinderopvang.
Vind het wel fijn, ik woon alleen en zie niemand meer. Toch een beetje bezig blijven.

Verder maak ik nu elke avond een to do lijstje voor de volgende morgen, met alles erop wat ik wil doen die dag (van alles, van douchen en bed opmaken tot koelkast schoonmaken, dingetjes afhaken, vuilnis wegbrengen). Dat geeft me wel een soort structuur/houvast om de dag nuttig door te komen en te voorkomen dat ik alleen op de bank zit en tv kijk.

Vanmorgen heb ik voor de hele week boodschappen gedaan, vanmiddag moet ik werken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2020 om 16:31
En wij zijn er ook nog, als je je gemoed wilt luchten of je verhaal kwijt wilt. Mopperen mag je. Of gekke dingen vertellen over wat kinderen zoal zeggen.

Vroeger maakte ik soms een topic aan met een afspraak om online even bij elkaar te komen en te praten over van alles en nog wat. Verdriet, frustraties, vreugde. Maar ik kom nu zo vaak kijken, dat ik altijd wel kan antwoorden of inhaken op iets.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns