Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probleem bij tas haken

 Reageer Reageer Pagina  <12345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 17:26
Er zijn mensen, die heel precies friemelen en niet verschuiven - die haken niet echt rond. Ik behoor niet tot die categorie . . . 
Ik zou de tas op een tafel neerleggen en net zo lang heen en weer vouwen zodat het lange deel goed boven de bodem zou liggen en dan
zou ik met een andere kleur draad markeren waar die 20 stokjes zitten die je over moet slaan.
Eerst eventueel het midden bepalen en dan 10 stokjes naar links en 10 naar rechts en je kunt dan tellen naar de andere kant én kijken
of je tevreden bent met de uitkomst.
Ik heb vaag het idee dat ik dat boek heb, maar ben te lui om naar boven te gaan. Heeft de schrijfster zo'n moeilijke Slavische naam ?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 17:34
Toer 29 - 2l, hst in de volgende 12 stk, 60l, volg 20 stk overslaan, hst in volg 35 stk, sluit met een hv.
Als ik het aantal steken optel dat je moet haken of overslaan kom ik met de beste wil van de wereld niet op 136 steken. Bovendien zie ik maar een hengsel. Ik neem dat het hengsel die  60 l zijn. De 20 steken die je overslaat zijn dan de opening naar het hengsel toe.
Je zou spelden kunnen steken waar je het hengsel wil hebben. Bv het midden van iedere zijkant nemen. 10 steken naar rechts en 10 steken naar links tellen daar weer een speld steken. De steken die dan overblijven worden de halve stokjes. Maar ik heb geen voorbeeld voor mij en weet dus echt of dit kan.
Uit welk boek komt die tas eigenlijk? (Ik heb nog even teruggelezen of je het misschien ergens vermeld hebt, maar ik kan het dan niet vinden.)

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 17:34
Ha, lw1463 we hadden dezelfde gedachte.
Bedoel je het boek Trendy tassen van Jaroslava Dovcova? Dat heb ik en ook een tas gezocht, maar een tas met rechthoekige bodem staat er niet in. Ik heb nog een ander boek van haar, maar dat gaat alleen over breien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 17:43
Ik zou de tas plat op tafel leggen en aan de zijkanten een lange speld of veiligheidsspeld steken. Dan weer platleggen met de spelden op elkaar en aan die zijkanten weer een lange speld of veiligheidsspeld steken. Dan heb je aan voor- en achterkant het midden en moet je de 10 steken links en rechts van die speld overslaan en daarboven de 60 lossen haken. Als die toer af is, trek je een lange lus en flaneer je door de kamer met de tas. Zit het goed, voortgaan, anders nog eens proberen. Je bent er al bijna. Ze bedoelen Jaroslova Dubrovska of zo'n soort naam, ik heb al haar boeken in Action gekocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 17:47
Ja, die naam Jaroslava enz heb ik ook ooit gezien. Ik dacht dat ik van haar ook iets had, maar blijkbaar niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 17:52
Ik dacht dan bij Action "Ha, een nieuwe van de Joegoslavische", maar dan zat ie in een ander jasje. Of het was een oude opgeleukt met een handjevol nieuwe patronen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 18:15
Op pagina 1 staat handboek haaktechnieken even goegelen - o jee een boek zonder schrijver. Als ik de voorkant zie dan denk ik dat 
heb ik niet, maar ik heb wel tassen boeken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 18:22
Ik heb er een paar uit het hoofd gehaakt en dan deed ik het zoals ik beschreef.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 18:23
@lidwina
Oeps... verkeerd opgeschreven. Er staat iets soortgelijks in het boek, maar dan wel met twee hengsels en 136 steken.

@iedereen
Ik heb geen boek van een schrijfster met een Joegoslavische naam... Het boek wat ik heb heet 'Handboek Haaktechnieken', het is niet van een bepaalde auteur. Er staat alleen 'Dorling Kindersley Limited'.
Het is een deel uit een soort serie, je hebt ook dit soort boeken over breien, naaien, macramé en nog meer handwerktechnieken.
Ik ga proberen het op gezicht te doen, en dàn pas tellen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 19:02
Je moest toch ook nog een klep hebben ? Dan moet je er wel voor zorgen dat die tussen de twee hengsels door kan ,of vergis ik me . ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 09:06
Of de klep is net zo breed als de tas en dan met 22 lossen, zodat hij op die plek net over het andere handvat heen gaat. En op die lossen weer vasten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 11:01
Weet iemand hoe je een plaatje kan versturen? Dan kan ik het laten zien, dat is makkelijker.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 12:29
Helaas, alleen met haken ben ik een geleerde, met foto's plaatsen een vette oen!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 13:45
Er komt vast wel iemand die het je uit kan leggen op het forum kijken .

Ik ben een nog vast nog een vettere oen dan Machtelt dus ik kan je niet helpen ,maar even geduld hebben .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 14:53
Ik word al geholpen (door iemand die kan rekenen). Ik zeg het als het is gelukt en daarna ga ik voorlopig geen tas meer haken. Wink
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 16:08
Het is gelukt... o, o, wat is haken moeilijk. Mijn oma is in aanzien gestegen bij mij.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 16:31
Dat is mooi .

Maar als iemand het voor doet, is het makkelijker dan dat je het van papier moet lezen .

En jij bent bij mij in aanzien gestegen ,je hebt doorgezet en je laat ons weten dat het gelukt is en dat maken we wel eens anders mee
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 17:20
Het wordt makkelijker bij elk project, en als je dan onze leeftijd hebt, is jouw kleinkind vol ontzag voor je. Wij zijn hier om je te helpen, dat is het doel van het forum. Al is het feliciteren van jarigen of kletsen over eten een leuke bijzaak.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 17:35
Thumbs Up
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 17:43
Mijn overgrootoma kon heel goed haken en breien, ik heb spreien van haar gezien. Vroeger leerde je dat gewoon op school. Had mij ook heel leuk geleken. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns