Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probleem bij tas haken

 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 17:56
Fijn dat het gelukt is.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 09:32
Jouw oma is ook bij mij in aanzien gestegen, je moet best een boel geduld hebben om bepaalde dingen goed uit te kunnen leggen.
Nee, een tas heb je nu - nu is het tijd om iets anders te maken . . . 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 09:39
Er waren vroeger speciale breischolen, waar meisjes van rond de 8 breien leerden. Niet altijd tot hun blijdschap, want om te beginnen knipte juf uit een sok, die klaar was een stuk, om ze mazen te leren en bovendien konden ze voortaan sokken breien voor pa en broers. Voor ze buiten mochten spelen 30 naadjes, wat 60 naalden waren. Mijn moeder had later een enorme hekel aan breien. Daarom was zij ook de enige moeder, die niet aan dat rottige babybroekje breide, waardoor juf zo boos was, dat ze me bij de jongens liet zitten. Uit mijn mans familie heb ik nog een katoenen dekentje in blokjes, dat ik alleen gebruik als achtergrond voor poppenkleerfoto's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 12:14

Mijn volgende project wordt denk ik een sprei. Zo'n echte oma-sprei, opengewerkt en van katoen. Dat vind ik echt een van de mooiste dingen die je kunt maken met haken. 
Alleen de klassieke zijn altijd wit. Ik ga er een in kleur maken.

Er zullen vast nog nieuwe vragen van me komen! In ieder geval ben ik blij dat ik hier kan kletsen met mensen die ook handwerken.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 12:27
Van die oma spreien hebben wij ,in en vlak na de oorlog ,hemdjes en onderbroeken gebreid. nadat ze uitgehaald waren dat uithalen was mijn klus   , Bedenk wel dat zo'n sprei van katoen erg zwaar wordt en er ontzettend veel garen in gaat zitten Ik weet niet hoe groot jouw geldbuidel is . Maar mooi zijn ze wel .
Ik heb nog ecru liggen van de tijd dat gehaakte gordijntjes in de mode waren . Ben er nooit aan toe gekomen ,behalve een klein gordijntje voor een deurraampje van mijn vader .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 13:03
Een echte katoenen siersprei is niet om onder te liggen, maar om het bed er overdag mooi uit te laten zien. En dan is het prettig als hij zwaar is, omdat hij dan beter blijft liggen. Het is wel uitkijken geblazen als je huisdieren hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 13:14
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Bedenk wel dat zo'n sprei van katoen erg zwaar wordt en er ontzettend veel garen in gaat zitten Ik weet niet hoe groot jouw geldbuidel is . Maar mooi zijn ze wel .

Er is een garenmerk dat heel erg goedkoop is. En als het me teveel kost, dan houd ik hem wat kleiner.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 13:18
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Een echte katoenen siersprei is niet om onder te liggen, maar om het bed er overdag mooi uit te laten zien. En dan is het prettig als hij zwaar is, omdat hij dan beter blijft liggen. Het is wel uitkijken geblazen als je huisdieren hebt.

Ja klopt zo een bedoel ik. Die liggen ook op bed als bij mijn opa en oma ben. Smile
En mijn huisdieren komen nooit boven.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 13:55
Bij ons thuis lag hij over een rode gestikte deken ,en hij ging er inderdaad af .

Voor de midden deur van de linnenkast hing een gordijntje met hetzelfde motief .
Fijn dat je goedkope katoen weet .

Een kennisje van mij, heeft er een in banen gehaakt voor haar dochter in Amerika Ze nam steeds een baan mee naar het Repair Cafe . Ik schrok toen van de prijs en zij zelf ook een beetje geloof ik ,maar goed haar dochter was er dolgelukkig mee .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 16:19
Ik heb maar één kat, maar die telt voor tien op het gebied van liggen waar ik hem liever niet heb. Eerst door zand rollen en dan vrolijk de trap opstormen naar zolder, waar ik net was in de mand gooi. Dan moet ik snel zijn met een oude handdoek, anders zit alles vol zand en aarde. Boem middenop de schone was. Of als ik even opsta van mijn breistoel, snel op het warme plekje gaan liggen en de stola van de rugleuning aftrekken om een lekker nestje te maken. De stola is van Saskia van Wibra, maar ik zie nooit ophaaltjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2020 om 10:11
Ik snap dus dat ik heel rijk ben, bij mijn moeder kwam zeker 1 en misschien wel 2 grote kratten met katoen te voorschijn ik knutsel er 
af en toe iets mee. En als ik bij Magtelt ben, ga ik altijd op zoek naar gekleurde restjes - zo fijn om als je een knuffel maakt om te kunnen kiezen
uit de hele regenboog.

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2020 om 19:42
Ik had net een patroon gevonden voor een leuke deken... zag ik dat je daarvoor 25 garenbollen nodig hebt.
Oei. Op die manier wordt het wel duur. Ik zou dat alleen doen als ik beter was en die deken héél graag wilde hebben.
Dus ik heb nog geen idee wat mijn volgende project wordt. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2020 om 09:19
Met Saskia of Royal van Wibra of Zeeman zou je dan € 25,00 kwijt zijn, en als je de bon bewaart, kun je hele overgebleven bollen terugbrengen. Ze hebben een enorme looplengte bij 100 gram. Je zou het als lesgeld kunnen beschouwen en als oefenproject. Ik heb heel wat stola's gehaakt van die wol, en onze katten trekken die stola's graag van een stoelleuning op de zitting. Dan klauwen ze heerlijk en daar is later niets van de zien. Ze hebben die wol ook als dekentje op een stoel of in hun mandjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2020 om 09:51
Ik weet niet met welke pen je dat patroon moet haken en of het aan een stuk, of in banen gehaakt wordt ,maar je zou kunnen beginnen ,als het kan, met het patroon een kussen overtrek te maken . Ik dacht dat Zeeman ook katoen in kleurtjes had . Je moet dan wel kijken of de pendikte die je patroon aangeeft klopt met de pendikte die op de bol staat .

Het is dan een mooie oefening voor de deken en je kunt hem later als bijpassende siersloop geebruiken .

Ik gebruik zelf de slopen ,die bij de dekbedovertrekken horen ,ook als siersloop . Om mijn slaapkussen zit een wit sloop .En anders De wol die Machtelt aangaf gebruiken ,maar ik denk dat die dikker is, voor een gewoon kussen overtrek .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2020 om 11:24
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Je zou het als lesgeld kunnen beschouwen en als oefenproject.

Ja, op die manier is het wel betaalbaar. Ik ken zelf een merk dat ook maar een euro per bol kost.
Online heb je zo veel mooie garens... sommige kosten 20 euro per bol. Maar ja dat geef je niet uit aan een oefenproject.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2020 om 11:26
@Mutti

Dat is best wel een goed idee. Is het niet moeilijk om patronen aan te passen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2020 om 11:30
Als je banen moet haken ,stop je gewoon op de juiste maat ,maar als je het aan een stuk moet doen is het niet zo makkelijk .

Je moet niet beginnen met iets dat je tegen gaat staan ,want dan is de lol eraf .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2020 om 17:30
Ik heb die garens van de Zeeman en Wibra wel gevonden, maar je hebt niet zo veel keuze als het gaat om kleur. Online in ieder geval niet.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 09:57
En in de winkel liggen niet altijd 10 of 20 bollen van dezelfde kleur en hetzelfde verfbad. Soms is er net nieuwe aanvoer en dan staan er dozen met zakken met 10 of 20 bollen. Maar ja, dat was vóór het Coronavirus. Hun katoen is relatief duurder. Wat je bij Wibra en Zeeman wel geregeld hebt, is dat er middenin een bol een draadbreukje weer aan elkaar is geknoopt. Ik rol altijd nieuwe bollen en dan knip ik zo'n breukje door. Anders heb je middenin een toer zoiets lelijks. Overigens komt dat ook voor bij dure wol. Wij hebben in Apeldoorn de Beekbergse Wolhal, die online Hobbygigant heet. Daar liggen bollen wol van € 35 het stuk. Die zou ik in een artistieke houten bak op tafel zetten als versiering, zonde om er mee te breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 10:02
Ik heb daar ooit een bol Noro geaaid, heel voorzichtig met 1 vinger
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns