Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probleem bij tas haken

 Reageer Reageer Pagina  <1 345
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 10:46
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb daar ooit een bol Noro geaaid, heel voorzichtig met 1 vinger

Hoeveel kostte dat? LOL
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 10:49
@Magtelt

Ik had dat met die knoopjes ook bij mijn tas. Voordat ik handwerkte dacht ik altijd dat een bol altijd één doorlopende draad is. Ik probeer de knoopjes weg te frummelen in een steek, maar nieuwe bollen maken is ook een goed idee. Hoewel het zonde van de tijd is als er helemaal geen knoopjes in je bol zitten.
Maar heb je in de winkel dan wel veel keuze in kleur?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 13:14
Dat heb je niet alleen bij het garen van Zeeman , Wibra maar ook met duurdere garens .Ik ben nu bezig met Flora van Drops en dat heeft het ook ,vandaar dat ik ook altijd een bol maak zodat ik kan zien of ik de naald nog uit kan breien .


Ik vraag me altijd af hoe die knoopjes er in komen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 14:40
Het aaien van de bol Noro was gratis, maar ik kocht er denk ik ook sokken wol en van dat katoenen verloopgaren.

Die knoopjes worden gelegd door kleine garen kaboutertjes . . . 

In een winkel heb je wel veel verschillende kleuren en als ze niet jouw kleur hebben dan heb je waarschijnlijk wel veel ideeën opgedaan
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 17:07
Ons Zeeman filiaal had laatst nieuwe aanvoer. Ik heb eigenlijk al te veel wol, dus ik wilde eerst wegblijven. Maar ik ben toch gegaan en heb twee bollen Royal in een roze perzikkleur gekocht en een zak met supersoft, 5 lichtgroene en 5 felroze. Mijn excuus is, dat er op zolder tassen vol blote poppen liggen, die schreeuwen om een garderobe. En een paar Actionpoppen, die slechts één prinsessenjurk bezitten.

Volgens mij stond er op You Tube een keer uitgelegd hoe je draden aan elkaar kunt knopen zonder dat ze losraken, en dan heel kort afknippen. Bij mij lukt dat dus niet. Ik heb wel een onorthodoxe smokkeltruc, namelijk als ik bij een babydeken in blokjes van tricotsteek halverwege een naald een nieuwe bol moet pakken, neem ik een eindje nieuwe draad, brei een steek, maak een stevige knoop en brei het eindje draad mee met de nieuwe. Op de terugweg brei ik het andere losse eindje mee. Volstrekt verwerpelijk, andere breisters zitten nu te loeien tegen hun computer, dat dat echt niet kan. Bij vasten haken kun je dat ook doen, maar het is heel erg foei.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 18:04
Dan ga ik maar eens kijken bij de Zeeman... ik herinner me van heel vroeger dat ik met mijn moeder weekendboodschappen deed en daarna gingen we in hetzelfde winkelcentrumpje naar de Zeeman. Allemaal bollen wol, en sokken - dat herinner me ik vooral.
Ik dacht eigenlijk dat het een soort van dumpwinkel was, maar het is een officieel een textielhandel.
(Ben er te lang niet geweest.)

@Magtelt
Bij haken staat er in mijn boek zo'n omslachtige methode van een nieuwe draad/kleur aanhechten, terwijl ik gewoon een knoop leg op een steek. Ik heb zo het idee dat dat ook heel erg fout is.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 22:09
Zeeman en Wibra heetten vroeger Zebra en waren verdacht onder kinderen die merkkleding wilden dragen. Mijn kinderen waren ook zulke snobs. Maar tegenwoordig hebben ze, vooral Zeeman enorm leuke baby- en kinderkleren. En ik heb een geel huispak, nachthemd en t-shirt met het Zeemannetje erop, een geuzennaam.

In het begin heb je een knoop in je draad gewoon nodig, anders is de eerste steek zo groot, of de draad glipt er aldoor uit. In breiboeken staat dan soms dat je die knoop later uit kunt halen, als je draden gaat wegwerken, maar er is ook een stroming, die zegt, dat je hem rustig kunt laten zitten. Dat is altijd zo'n handig advies, de één zou het doen, de ander zou het laten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2020 om 11:45
Ik heb er bollen vandaan van 0.99 cent. Harstikke zacht en harstikke dikke bollen. Geweldig. Approve En nooit geweten.
Bedankt mensen die me erop hebben gewezen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2020 om 12:13
Ik heb 3 bollen gemêleerdroze supersoft voor € 1,99, 100 gram, looplengte 282 meter, ik denk dat ik aan twee bollen dik genoeg heb voor een babydekentje, misschien haal ik er twee uit, met 3 bollen. Niet dat ik een baby op het oog heb, maar er worden er altijd wel een paar geboren in mijn omgeving. Ik brei een blokjespatroon in tricotsteek, voor haken denk ik dat je meer nodig hebt. Volgende keer bij Wibra kijken, daar hebben ze ook zulke mooie met zilver- of gouddraad erdoor heen, beeldig voor bruidsjurken en avondjaponnen voor poppen. Ik plaats hier geen foto's, soms doen anderen dat voor mij, ik zet ze op facebook. Onder mijn eigennaam, omdat de meeste Magtelt's met ch en een d geschreven worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2020 om 09:36
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

@Magtelt

Ik had dat met die knoopjes ook bij mijn tas. Voordat ik handwerkte dacht ik altijd dat een bol altijd één doorlopende draad is. Ik probeer de knoopjes weg te frummelen in een steek, maar nieuwe bollen maken is ook een goed idee. Hoewel het zonde van de tijd is als er helemaal geen knoopjes in je bol zitten.
Maar heb je in de winkel dan wel veel keuze in kleur?


Wanneer er knoopjes in het garen zitten knip ik die er uit en leg mijn eigen knoop ervoor in de plaats.
Afhankelijk van het soort garen doe ik dat met de Russian join of de Magic knot.
Er zijn veel filmpjes te vinden op YouTube waar die op uitgelegd worden.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2020 om 11:46
Bedankt voor de tip.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 345

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns