Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mondkapje

 Reageer Reageer Pagina  123 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mondkapje
    Posted: 08 Juni 2021 om 12:32
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ton en ik waren in november 2019 behoorlijk ziek van een griep, de prik kregen we pas eind november. Maar het was echt afzien, later denk je dan dat het misschien al Corona is geweest.

Zo langzamerhand wordt bekend dat die nieuwe corona ziekte al veel eerder ook buiten China was. In Spanje, Italië en Frankrijk bewaren ze monsters rioolwater. Daarin hebben ze het virus achteraf aangetroffen in veel oudere monsters. Het kan dus best zijn, dat die griep toen eigenlijk al corona was. Jullie hadden de griepprik nog niet gehad. In Januari 2020 had mijn vriend de griepprik al gehad en desondanks werd hij behoorlijk ziek. Kan evengoed toch griep zijn geweest, want de griepprik werkt ook niet altijd tegen de griep variant van het moment.

Maar het zou dus best kunnen dat het toen al dat nieuwe corona virus was.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 09:59
ja met dit weer is het afzien in jouw beroep. en je doet het toch maar Thumbs Up
toen ik mijn mam verzorgde kon ik alleen haar steunkousen aankrijgen als ik de ventilator op mezelf richtte. en soms zat net alles, mam fris geurend, lekker aan het ontbijt en dan ging ze naar de wc, wist het ineens niet meer en smeerde de hele badkamer onder, plus zichzelf zodat de kousen en al het andere weer uit moest, zij weer onder de douche, de badkamer ook onder de douche Wink en opnieuw aankleden inclusief schone kousen LOL ik moest er altijd om lachen en gaf haar dan een dikke knuffel als alles weer schoon was. arme schat, zo dement worden....dat had ze niet verdiend, vond ik.
maar de warmte in huis hielp mij ook niet echt

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 21:22
Bij ons lopen helaas al veel mensen zonder mondkapjes door de winkel. En ze zeggen er niks van. Ben het er ook niet mee eens dat dat mag. Zelf werk ik nog met mondkapjes op wat vaak afzien is, zeker met dit weer en de warme huizen van de ouderen die het altijd koud hebben en nu nog stoken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 12:21
Ton en ik waren in november 2019 behoorlijk ziek van een griep, de prik kregen we pas eind november. Maar het was echt afzien, later denk je dan dat het misschien al Corona is geweest.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 10:03
Ik had gerekend op een jaar. Normaal doe ik 1 jaar met een doos latex handschoenen. Toevallig kocht ik ze nog in december 2019 en die bleken van nitril te zijn.

Mijn beste vriend was erg ziek in januari 2020, maar voor griep naar de dokter gaan is zinloos in Nederland. We dachten dat het beste was dat hij bij mij in huis kon uitzieken. Ik zocht op het internet of er weer een rare griep was, want deze griep was raar en erger dan normaal. Zo zag ik wat er in China aan de hand was en heb van alles wat extra in huis gehaald. Handschoenen, zeep en andere dingen had ik daardoor voldoende in huis voor een jaar, toen ik zelf ook ziek werd. Het was best heftig, maar de huisarts doet toch niks aan griep, dus kun je er niks anders mee dan het uitzitten. En bij de huisarts vertellen dat je misschien de ziekte hebt die ze in China hebben, dat is ook zinloos. Er was toen wel een griep epidemie in Nederland.

Pas later kwam die corona hier volgens de overheid. De mondkapjes van goedgekeurde kwaliteit lagen toen nog gewoon bij de Action op de verf afdeling. Nog later kwam die lock-down. Toen had ik al zo veel in huis en mondkapjes had ik in China besteld. Later liet ik een herbruikbaar masker komen met virus filters en filters tegen verfdampen. Ik dacht, dan heb ik er ook nog wat aan als die ziekte voorbij is.

Nu heb ik alweer extra filters besteld en weer zeep en gel en desinfectiedoekjes gekocht. En dus die te grote vinyl handschoenen. Bol zal ik in de gaten houden voor als ik weer nieuwe ga bestellen. Dat is een goede tip. Voordeel van nitril en vinyl is dat ze niet hard worden. Dat heb je met latex wel.

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 09:38
Magtelt Thumbs Up ik ben het helemaal met je eens over dat rare mondkapjesgebruik.

ook ik ontsmet mijn handen buiten met eigen spul. overigens verschilt het per winkels en zijn er gelukkig nog veel winkels die ontsmettingsgel gebruiken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 09:36
Ik ben allergisch voor latex, dus ik had via de huisarts vinyl handschoenen extra smal bij de apotheek gekregen, maar na de eerste doos beweerden ze dat die niet te koop waren. Toen heeft Ton een paar dozen bij bol.com besteld, zelf betalen moet je in de apotheek ook, en met meer bestellingen is verzending gratis. Ik ben aan de laatste doos toe, die bijna leeg is. Ton zelf heeft twee paar bamboe handschoenen, die net als de mondkapjes in de was gaan. Ik had niet gedacht dat de lockdown zo lang zou duren, het leek me eerst overdreven, 4 dozen handschoenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 09:35
Wat me stoort is de kassières met een afgezakt mondkapje op hun kin. De kassières met een stuk doorzichtig plastic voor hun mond waar de adem aan alle kanten omheen komt. Ze spugen je dan niet meer rechtstreeks in je gezicht, maar ze verspreiden nog wel naar alle kanten virussen en bacteriën.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 09:29
Mondkapje blijf ik gebruiken in de winkels.
De reinigingsmiddelen in de winkels is vaak allesreiniger. Dat wil ik niet op mijn handen.
Ik blijf handschoenen gebruiken.

Eerst gebruikte ik passende latex handschoenen. Daarna passende nitril handschoenen. Beide zijn soepel en waren in mijn maat te koop. Nu moet ik het doen met oversized vinyl, want de andere liggen niet meer in de winkels.

De handschoenen zijn van vinyl in een te grote maat, omdat er niks anders te koop was, maar toch blijf ik ze gebruiken.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 08:55
Ik blijf ze dragen. Het ergert me enorm, dat veel mensen nu alleen hun mond bedekken, net alsof ze niet door hun neus ademen en een zwerm bacillen rond kunnen sturen. Als ze het benauwd vinden voor hun neus, is dat juist het bewijs dat ze door hun neus ademen. Ik draag niet altijd mijn vinyl handschoenen meer in winkels, wel ontsmet ik mijn handen buiten met eigen spul.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2021 om 22:19
ik ben van plan de mijne te blijven dragen in de winkels en bij de fysio en wat doe jij zelf?

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2021 om 17:27
Ik hoop dat mensen in de supermarkt mondkapjes zullen blijven dragen. Er is nu zo´n hoera stemming in de media, sinds onze interim regering zo trots is op zichzelf omdat er "nog maar" een paar duizend nieuwe besmettingen per dag zijn in ons land.
Back to Top
Billius View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Juni 2021
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Billius Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2021 om 10:08
Dit is een goed idee! Ik zal moeten proberen om hetzelfde te doen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 13:06
als ik thuis kom van boodschappen, kook ik een beetje water, gooi het in een kom over mijn 'vuile' mondkapje waar ik eerst het elastiek vanaf heb gehaald. het elastiek was ik in mijn handen met een desinfecterende zeep, zijn die ook gelijk schoon.
ik gebruik het nooit opnieuw zonder eerst te wassen
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 12:42
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik heb zo'n wegwerpding in een plastik sluitzakje in mijn tas ,mocht ik mijn gemaakte vergeten zijn .

Nu hoorde ik weer dat je de wasbare ook met een stoomstrijkijzer kunt ontsmetten en een dag of 5 bewaren in een afgesloten plastic zak was ook voldoende .

Laat ik het maar bij wassen en strijken houden .


Een wegwerpding in afgesloten plasticzakje heb ik ook altijd in mijn tas.
Wil je die hergebruiken, dan is 10 dagen bewaren ook genoeg om veilig te zijn. Het virus is dood als het 10 dagen geen gastlichaam heeft gehad. De wegwerp kapjes slijten natuurlijk wel. Dan worden ze te poreus en komt er toch nog te veel virus doorheen.

Op 80°C wassen en strijken is het beste voor de stoffen mondkapjes.
Dat geldt trouwens ook voor serviesgoed dat gebruikt kan zijn door besmette mensen: Op 80°C met soda in de afwasmachine ontsmet voldoende.

Zelf gebruik ik meestal een herbruikbaar bouwvakkers masker met filters die kleine deeltjes uitfilteren. Normering van die filters is FFP3. Het masker ontsmet ik vóór en na gebruik met desinfectie doekjes. Ik bewaar het in een afgesloten nylon boodschappentasje.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 12:14
Ik heb zo'n wegwerpding in een plastik sluitzakje in mijn tas ,mocht ik mijn gemaakte vergeten zijn .

Nu hoorde ik weer dat je de wasbare ook met een stoomstrijkijzer kunt ontsmetten en een dag of 5 bewaren in een afgesloten plastic zak was ook voldoende .

Laat ik het maar bij wassen en strijken houden .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 12:00
Het karretjes en reinigings beleidverandert hier in de winkels steeds. Eerst werden muntjes overbodig gemaakt voor de karretjes van Aldi, later moest er weer een muntje in en nu zijn ze weer zonder muntje.  De reinigingsmiddelen zaten in losse spray flessen. Bij Jumbo zag ik dat mensen bij de karretjes ruzie kregen, waarbij iemand met een reinigingsfles in de ogen werd gespoten. De meeste winkels hebben nu vaste palen met een reinigingsmiddel, die kunnen dus niet meer meegenomen en misbruikt.

Het beste doet de Boni het. Reinigingsmiddel is er altijd. Karretjes worden na gebruik schoon gemaakt. Iedereen draagt een kapje en houdt afstand.

Lidl is me te druk bij de te nauwe ingang voor het aantal bezoekers. Ik ga er niet binnen.

Ook de Jumbo ga ik liever niet binnen, want mensen letten daar totaal niet op de afstand en er zijn te veelklanten zonder. De laatste keer dat ik er was werd ik voor gek uitgemaakt en ook mijn buren vertellen dat ze werden uitgelachen met hun mondkapje in de winkel. Nog steeds zie ik daar mensen zonder masker de supermarkt in gaan. Ze doen mij denken aan mensen die aan groepsex doen zonder condoom.

Bij Action is het lastig om de looprichting aan te houden, doordat te veel mensen precies de andere kant op lopen. Iedereen botst daar tegen elkaar op en er ontstaat ruzie.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 09:29
Wat ix er toch veel verschil in supermarkten van het zelfde merk .

Bij mijn AH wordt je erop gewezen dat een kar verplicht is ,kwam ik laatst achter .
Wij zetten de auto altijd in de parkeergarage , waar ook karren staan ,en dan kom je met de lift, 2 personen , al in de winkel uit .
Laatst was de garage afgesloten .Ik moest door de deur naar binnen ,maar zag nergens karren staan .Ik werd er toen terecht op gewezen dat een kar verplicht wax . Ja maar waar staan die dan ? Die stonden om de hoek compleet met reinigings materiaal .Ik vond het een vreemde plaats ,en nu de karretjes zonder muntjes staan worden ze dan ook overal achtergelaten

Het personeel heeft het er druk mee.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 09:16
goed idee Jondala

ik had ook mondkapjes gemaakt voor mijn buren en familie maar ik zie dat mensen net als met andere dingen kiezen voor de wegwerpdingen ipv voor wasbare
en die wegwerpdingen bewaren ze dan eindeloos in hun jaszak wat mij mij de geloofwaardigheid in het gebruik en veiligheid van mondkapjes sterk heeft doen dalen Confused
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 08:54
Ik had voor familie en vrienden mondkapjes gemaakt. Nu is iedereen voorzien en heb ik er best wel wat over. In eerste instantie wilde ik die gaan verkopen, totdat ik me bedacht dat er zelfs hier in het dorp mensen zijn die zich dat nog niet eens kunnen veroorloven. Nu heb ik besloten om ze te schenken aan de voedselbank.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns