Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mondkapje

 Reageer Reageer Pagina  <1 456
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2020 om 11:00
Ik heb ze gemaaktvan een lapje van witte katoen 18x18 in 3 of 4 plooien vouwen , Afzigzaggen bandje eromheen dat je kan strikken of elastiek .
Kan ze zo uitkoken ,net,zoals ik de keuken en theedoeken uitkook .

Toen Rutte kwam met het heeft geen zin en het is zelfs nog gevaarlijk , heb ik ze niet meer gedragen en zijn ze keurig ,heet gestreken ,in de kast gegaan .
Ik was dus razend toen ik hoorde dat het gebrek aan beschermings materiaal, de oorzaak van het advies was .
Van de week kwam een verpleegkundige mijn man zijn prikpil geven .Ze deed binnen een mondkapje voor en handschoenen aan .Tot mijn verbazing werden de handschoenen weggegooid ,althans dat moest ik doen ,maar het kapje ging in een enveloppe . Wat gevaarlijk met afdoen .?

Omdat mijn man nogal wat bloedde ,moest ik dat onder haar toezicht ,zij op afstand , zien te stelpen d,m,v, drukken . Toen dat gelukt was heeft zij er een pleister opgeplakt ,nog even gewacht ,op afstand of het niet weer ging bloeden. Ze waste haar handen en vertrok .

Het zal allemaal wel goed zijn ,maar ik vraag me af ,hoe vaak ze dat mondkapje nu gebruikt ,ze was bij ons vroeg ,maar ik weet niet of ze dat kapje al eerder had gebruikt ,want ze haalde het niet uit een nieuwe verpakking .
Ik ga mijn eigen gemaakte nu maar weer gebruiken .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2020 om 09:26
Wel de afstand van anderhalve meter aanhouden. Moet van Rutte. Eerst werd uitgelegd, dat zelfgemaakte kapjes of door onkundigen gebruikte kapjes juist onveilig zouden zijn, dat hing er van af hoe je het afdeed en in de was gooide en of je direct handen waste. Later bleek dat er gewoon te weinig voorradig waren. Ik draag mijn bios- en tv-bril en een tissue in het kapje en vinyl handschoenen, thuis grijp ik de oorkoordjes en gooi het zo in de wasmand, handschoenen uit en met tissue in pedaalemmer, bril en handen meteen wassen. Jas of vest ook in de was. Ik maakte kapjes, omdat een ouwe onbenul me zowat om de nek hing, toen hij zo snel mogelijk yoghurt wilde pakken, waar ik het net stond te pakken. Ik brulde tegen hem zonder resultaat. Ik heb hem later nog van die kunstjes zien doen en winkelpersoneel horen waarschuwen, maar hij leeft zeker in een andere dimensie. In ieder geval leeft hij nog. En ik ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2020 om 19:42
handig
groetjes Loes
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2020 om 11:56
Je kunt van witte katoen een lapje haken van 18/18 cm, twee kanten inrimpelen en koordjes haken die net om je oren gaan. Of, wat ik heb gedaan, een rondje haken van ongeveer 18/18cm met een picotrandje eromheen. In het kapje kun je een papieren zakdoekje doen. Dat gooi je telkens weg, het kapje kan in de kookwas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 456

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns