Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mondkapje

 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 18:44
Van dunne katoen met een stofzuigerfilter of tissue erin? Je kunt het ook in twee delen breien, een dunne achterband en een breder mondkapje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 19:33
Heb je geen versleten overhemden , zoals Lidwina gebruikt ,een sloop slijt harder aan een kant ,de andere kant is dan nog goed en lekker zacht .
Als je ze als als envelopje maakt ,kan er een tissue in .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2020 om 11:56
Als filter werkt het materiaal van een hepa stofzuigerzak het beste. Dat is onderzocht met laboratoriumtesten. Die zakken verkoopt Action: 2 euro voor een set van 5 betaalde ik. Als voorzorg in huis gehaald, want ik had nog FFP2 mondkapjes liggen.

Wassen van de medische mondkapjes maakt ze minder effectief. Ik gebruik ze wel meer dan 1 keer, maar na gebruik doe ik ze in een afgesloten plastic zak. Diepvrieszakjes met een soort rits van de Aldi. Dan raak je het kapje verder niet aan. Na 10 dagen is het virus dood. Het heeft een lichaam nodig om zelf te blijven leven en zonder dat sterft het in 9 dagen. Dus als je niet vaker dan eens per 10 dagen boodschappen doet, dan kun je elk mondkapje meerdere keren gebruiken.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 17:25
Met dit weer kun je het mondkapje volgens mij ook wel buiten in de zon leggen. 
Voor mij is dit ook het favo weer om de kattenbak eens helemaal te ontsmetten, zelf een beetje poetsen en de zon doet de rest.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 18:14
Cocos ,

Heb jij het verhaaltje van Rutte gehoord en ook gezien wat er gebeurde .

Rutte had kennelijk z,n mondkapje opgehad en vlak ervoor afgedaan . Hij hield het opgevouwen in zijn linker hand .

Er liep een medewerker achter minister de Jonge langs en die kreeg het opgevouwen zwarte kapje in z,n handen gedrukt en liep weer terug .

Waarom stak Rutte het niet in z'n zak . Op deze manier zou hij de medewerker ook kunnen besmetten en deze medewerker weer een ander .

Ik wist niet wat ik zag .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 09:13
En dan later zeggen dat je onbedoeld in de supermarkt iemand kunt besmetten als je over hem heen buigt. Mensen denken niet na, voor ze iets doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 10:49
@Mutti,
Je ziet duidelijk dat Rutte zelf niet begrijpt waar hij mee bezig is. Ook dat verhaal van hem, een paar maanden geleden, toen hij de maatregelen presenteerde. Afstand houden, geen handen geven, en meteen geeft hij die Disseldinges een hand. Die was zo dom om die hand te accepteren en dan maar lachen om hun fout. Ze haalden daarmee meteen de maatregelen onderuit.

Daarom kan ik wel begrijpen dat mensen het niet geloven. Degene die maatregelen oplegt houdt zich er zelf niet aan en lacht erom. Ondertussen zijn duizenden mensen ziek en dood.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 10:54
@lw1463
Ultraviolet licht doodt het virus inderdaad.
Het zou dan wel aan alle kanten door de zon beschenen moeten worden.
Hoe lang dat dan duurt weet ik niet. En je moet het niet met blote handen aanraken zolang het niet ontsmet is.

Ik doe het in een diepvrieszakje omdat je het dan niet aanraakt. En die 10 dagen werkt altijd. Binnen en buiten, zonnig of niet. Het moet trouwens niet in de vriezer, want daar gaat het niet van dood.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 11:42
Ik zag gisteren , kinderen van een leeftijd die het nog niet helemaal begrijpen ,de weggegooide mondkapjes oprapen en voordoen .

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 12:16
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik zag gisteren , kinderen van een leeftijd die het nog niet helemaal begrijpen ,de weggegooide mondkapjes oprapen en voordoen .


Dat is érg!
Ouders moeten hun kinderen vertellen dit soort dingen niet op te rapen.

Maar erger vind ik dat je, vooral bij winkels, mondkapjes en handschoenen op de grond gegooid ziet liggen. Ik vind dat misdadig.
Je kán er heus wel eentje eens verliezen, maar er liggen er zoveel dat het duidelijk weggooien is.
Kinderen moet geleerd worden dat het vies is.

Mijn kleindochter van 3 hoest al spelend en niet nadenkend automatisch in haar elleboog als ze hoesten moet .
Duidelijk een aangeleerd gebaar, zo leuk!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 13:10
Ik heb buren, die de vieze gewoonte hebben hun auto schoon te maken en alle viezigheid naast de auto op de parkeerplaats te gooien. Blikjes van Bacardi en cola, cigaretten peuken, as, latex handschoenen, poetsdoekjes, en soms een gebruikt maskertje. Pleur maar op straat. Wie er wat van zegt kan een grote bek krijgen.

Ik zie er bij de supermarkten bij mij in de buurt gelukkig niet veel op straat liggen. 1Keer een maskertje en een paar handschoenen. Twee stappen bij de prullenbak vandaan.

Maar ze worden in de winkel nog niet veel gedragen. Een paar dagen geleden zag ik voor het eerst een andere klant met een mondkapje.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 15:29
Ze denken er nooit aan dat anderen hun vuilnis moeten opvegen/oprapen. Dat kinderen er mee gaan spelen, had ik nog niet eens bedacht.

Overigens vind ik mondkapjes ook helpen tegen pollen en smog, dat heb ik nooit geweten, ik liep altijd te niezen en tranen in de zomer. Ik droeg ook nooit een zonnebril, want die raakte ik net zo snel kwijt als een paraplu. Maar nu draag ik mijn biosbril buiten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 16:57
Ik ook niet tot ik het zag ,maar dat is wel de route naar de trein .

Ik wou de route nog na gaan lopen ,met handschoenen en een vuilniszak ,maar mijn man was verstandiger en verbood het me .
Laten de ouders van die kinderen dat maar gaan doen, misschien kunnen ze dan gelijk uitleggen dat dat niet mag of wat voor methode ze daarvoor gebruiken .

Ik herinner me nog goed dat ik niet wilde dat mijn kinderen ,kleuters nog, kauwgom aten , tot de jongste jeuk aan d'r billen kreeg ,ze had wormpjes .Ik had dat nog nooit gezien en wist van het bestaan niet af ,toen gaf ze toe dat ze kauwgom van de straat gepakt had ,het was voor haar kennelijk te moeilijk een ander te zien kauwen terwijl zij het niet mocht ,was ik toch niet duidelijk genoeg geweest .
Toen ik naar de dokter ging , zei hij alleen maar " dan komt u niet uit deze streek " dat klopte ,maar het hele gezin moest wel aan de tabletten

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 17:18
Get, je moet kinderen dus echt leren waarom ze niks van straat moeten rapen. 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 18:59
Kinderen besmetten elkaar ook met wormpjes in een zandbak
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 10:41
Bij ons thuis hadden we geen traphekjes en stonden de flessen bleek in het aanrecht, mijn moeder was echt van het leren wat niet mocht/kon.
Ook niet blijven zeuren om ijsjes, 1 keer nee bleef nee, daar hielp drammen niks aan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 10:52
Ik had wel een traphekje ,een klemhekje .

Ik hoorde een gebrul , de oudste lag met het hekje in haar hand onderaan de trap .

Er heeft nooit meer een hekje gestaan ,er is er ook nooit meer een van de trap gevallen .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 12:24
Bleekwater stond bij ons vroeger ook gewoon in de aanrechtkast. Als ik het zou willen, kon ik het zo pakken. Maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om bleekwater te gaan drinken. Als ik dorst had kreeg ik een glas water of melk of limonade of karnemelk, nooit heb ik drinken met bleekwater verward. Mijn moeder heeft nooit hoeven vertellen dat bleekwater niet lekker is. Wel heeft ze me uitgelegd dat op straat gevonden ballonnen niet opgeraapt moesten worden omdat die vies zijn. LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 15:54
ook bij ons geen traphekjes maar ik was de jongste en bijna 6 toen we naar een huis met een trap verhuisden en ja ik ben er wel eens vanaf gegleden, met mijn billen alle treden langs en ik ben er nog.
de bleek stond ook binnen handbereik en ik heb eenkeer flink mijn vingers verbrand aan de kachel omdat ik nou eenmaal graag alles zelf wil onderzoeken.
er zijn kinderen die een luider roepend 'slecht stemmetje' hebben en die drinken wel bleek. om het te onderzoeken of om 'stout' te zijn. is geen gebrek aan opvoeding m.i. maar een foutje in de aanleg. voor die kinderen is het handig als het hoog staat en zolang je het niet zeker weet van je kind, is het ook handig als het hoog staat.

vanmorgen gaf ik die mevrouw naailes, ik heb haar een mondkapje laten maken.
Zelf had ik ook mijn mondkapje op. Ze vond het niet zo'n leuk idee geloof ik, om het te maken, maar toen het af was vond ze het wel heel leuk. Ze knipte meteen het papieren ding wat ze om had stuk en gebruikte het als filter.
tot verontwaardiging van haar man die net n berg van die papieren dingen had gekocht LOL

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 11:22
In mijn jeugd werden veel gevaarlijke vloeistoffen los gekocht bij de drogist, denk ik. Of in glazen flessen, die konden breken. Dan stonden in gootsteenkastjes limonadeflessen met bleekwater of dat soort spul. Mijn moeder bewaarde gevaarlijke dingen in een kast, die afgesloten was en de sleutel hing hoog. Lucifers lagen ook hoog. Ik nam dat over en op een gegeven moment waren de kinderen groter dan ik en nog steeds moest ik op de tenen om lucifers te pakken. Wij woonden de eerste jaren in een flat met een grote hal. Overal traphekjes in kamerdeuren, zodat ik mezelf of de kinderen kon opsluiten en toch contact houden, als ik met sop aan de gang ging.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.402 seconden.
Lang Yarns