Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mondkapje

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 09:45
Ik zag dat Action filters met 3 filterlagen verkoopt speciaal voor in mondmaskers. De prijs weet ik niet meer. Ze hebben ook chirurgenmaskers, met 3 filterlagen, een doos van 50 voor €10,-.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 10:21
Ik heb hier de folder ,maar daar staan ze niet in .

Ik weet dus ook geen prijs .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 12:18
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=mondkapjes+voor+coronavirus
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2020 om 10:53
De huisband is begonnen met mondkapjes maken, die rechthoekige waren heel raar (dat RIVM model) nu heeft hij 2 van die met die vorm
er al in gemaakt, die passen veel beter. Nu alleen nog een oplossing bedenken voor het feit dat zijn oren zo hoog zitten :-)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2020 om 11:21
Kan hij ze niet op zijn achterhoofd vastmaken, rondom zijn hoofd dus?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2020 om 14:25
Kan je i.p.v. elastiekjes geen bandjes nemen ,?

Aan iedere kant twee. En daarmee aan het experimenteren gaan ,degene van de tuiszorg die hier kwam ,had ook zoiets . De poten van haar bril waren te dik ,daar paste geen elastiek meer bij .
De ene ging naar achteren en de andere had ze bovenop geknoopt .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2020 om 17:37
Bandje met knopen achter het hoofd en daar de elastiekjes om doen. Hoeft niet eens in de buurt van de oren te komen. Als het breit of haakt is het al licht elastisch.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2020 om 10:18
We hebben gister een pas sessie voor de spiegel gedaan, volgens mij kan hij gewoon zo'n kano (van stof) met 2 knopen in de nek leggen en daar
de elastiekjes omheen.
Hij voelde meer iets voor 1 stiekje in de nek en 1 over het hoofd. Ziet er heel stom uit zei ik, ziet niemand wat van als ik n pet op heb 
was het verweer . . . wordt vervolgd.
Maar om de oren kan echt niet, ze klappen helemaal om of het masker zit heel raar :-(
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14041
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2020 om 11:32
Mijn zwager heeft een hoorapparaat en had problemen met de elastiekjes en het hoorapparaat. ik heb voor hem 2 elastieken er aan gemaakt die je om het hoofd doet. Dus niet lintjes die je moet knopen, dat kan nl ook lastig zijn. Het bovenste elastiek 30 cm, het onderste dat dus min of meer in de nek zit 26 cm. Dit wel even controleren, kan natuurlijk per hoofd iets verschillen. Deze maten heb ik doorgekregen van een vriendin die ze allemaal zo maakt. Dit zijn de maten die zij gebruikt voor een vrouw.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2020 om 12:12
Ik weet niet of er nog knoopsgaten elastiek te koop is ,dan is dat misschien ook een oplossing .

En dan de methode van Lidwina ,

Ik weet niet of hij het kapje lang achter elkaar moet dragen ? ,
Ik vind het met een bril al lastig , laatst zat het verward , zonder bril op kan ik het haast niet zien om het los te krijgen ,je bent bang het pootje kapot te maken .

Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2020 om 12:41
Misschien heb je hier iets aan. Dit patroon heb ik gebruikt om ruim 120 ear savers te haken voor het verzorgingshuis hier in het dorp. Mijn man gebruikt deze ook omdat hij veel littekenweefsel achter zijn oor heeft
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2020 om 13:25
Misschien dom , maar is het dan de bedoeling dat je de elastiekjes om de knopen doet ?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2020 om 13:55
de reden om geen elastiek aan of in de maskers te naaien is dat elastiek niet heet gewassen kan worden
dat is ook de reden dat ik knoopsgatenelastiek gebruik
en ja dat is nog te koop in zwart en wit
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2020 om 14:01
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Misschien dom , maar is het dan de bedoeling dat je de elastiekjes om de knopen doet ?

Je doet inderdaad de elastiek om de knopen heen
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2020 om 14:41
Ik ga het eens proberen voor mijn buurvrouw van 89 .

Bedankt .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2020 om 11:24
Dat heb ik misschien sneller voor elkaar dan dat hij een kano genaaid heeft. Straks eens even proberen.
Hij hoeft helemaal nog geen masker te dragen, maar wij hebben het idee dat het wel die kant op gaat, dus dat je dan misschien beter voorbereid kan zijn.
En ik heb een kast vol stofjes . . . 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2020 om 12:42
Zo heb ik er ook over gedacht , beter mee verlegen dan omverlegen .

Het viel me mee dat hij het er wel mee eens was , want meestal is het ,je moet niet denken dat ik daarmee ga lopen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2020 om 12:39
Ik heb bij Kruidvat voor Ton een Ajax mondkapje gekocht, wel blauw in plaats van rood met wit. Hij zag een supporter op tv met een roodwitte. En Zeeman heeft nu in hun fanclub allerlei Zeeman mondkapjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2020 om 13:06
Het is in mooie reclame natuurlijk en voor een Ajaxfan is het ook leuk .

Ik ben benieuwd of die stoffen mondkapjes ,na de corona ,een verzamel object gaan worden .

Zo iets van ik mis nog een kapje van Ajax, PSV ,Sparta of zoiets . Ik heb Heerenveen dubbel .

Of een
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2020 om 10:57
Eerst werd ik uitgelachen in de supermarkt, omdat ik de enige was die een mondkapje droeg. Nu lopen ze er allemaal mee. LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.314 seconden.
Lang Yarns