Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  123 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat staat op het menu?
    Posted: 10 April 2020 om 17:54
Vanavond Zwitserse aardappelschotel, gehaktballen uit de airfryer en aubergine uit de airfryer, de gehaktballen mochten nog even terug om op te warmen naast hun groentevriendjes. Ik snijd de aubergine in tweeën en snijd het vruchtvlees bovenop eruit, dan stop ik stukjes ham en geraspte kaas in het binnenste en leg het uitgesneden stuk terug, plakje kaas erop en 10 minuten op 180 graden. Dan nog 5 minuten op 160 graden en toen mochten de ballen meedoen. Als toetje een mini Italiaans dessert in een glazen bakje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 09:24
worteltjes , aardappelen draadjesvlees .

iets toe ,weet niet wat .

Ik heb totaal geen zin meer ,in te bedenken wat te zullen eten ,hebben jullie dat ook Er zijn zoveel dingen die mijn man niet lust anders vond ik dat geen probleem maar nu wel . Ik wou dat er pillen waren die een maaltijd konden vervangen .
Vorige week heeft mijn dochter als verrassing een Indische maaltijd laten bezorgen . Dat was zoveel dat er nog onaangebroken bakjes de diepvries in zijn gegaan . Die eten we dan morgen maar .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 09:36
Als ik altijd de toeren uit de airfryer hoor die Magtelt uithaalt heb ik de neiging om acuut naar de winkel te rennen om er 1 te halen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 12:21
Ik heb voor vanavond prei liggen, die gaat niet in de airfryer. Daarvoor heb ik een recept van mijn moeder, veel peper, beetje zout, klontje boter en scheut azijn, daarin de ringetjes met aanhangend water zachtjes gaar stoven. Gekookte piepers en gourmethamburgertjes er bij. En weer zo'n Italiaans minidessert. Ze blijken in een plastic bakje te zitten, als een soort puzzel. Ik bewaar doosje en bakjes om kralen of zulk kleingrut te bewaren.

De bloemkool van zondag wordt wel geroosterd met wat kerrie en olijfolie, in de airfryer. Daar kan mooi de rest van de Zwitserse aardappelschotel bij en mini rundervinkjes. Ik koop wel gourmetvlees voor feestdagen, maar de gourmetstellen zijn jaren geleden al weggegeven. Dat was ook al zo iets, dat Ton niet leuk/lekker vond.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 16:20
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Als ik altijd de toeren uit de airfryer hoor die Magtelt uithaalt heb ik de neiging om acuut naar de winkel te rennen om er 1 te halen.


Ik doe ook heel veel in de airfryer, net als Magtelt, maar het is mij teveel moeite alles neer te pennen.
Lees wel graag wat Magtelt er over schrijft

Ik heb m nu een jaar of 4 - 5 en ben nog steeds erg blij dat ik er toen een heb gekocht

Grote voordeel is dat je alles met minder vet klaar maakt en dan gebruik ik meestal olijfolie.
In het begin gebruikte ik ook de speciale airfryerproducten, maar vind dat steeds minder lekker.
Groente grillen, vlees.
En laoman vindt kip of vis uit de airfryer het lekkerst (ik eet geen kip of vis)


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 19:12
Ik heb ook utoeb filmpjes gezien en dan denk ik echt fan-tas-tisch, maar ja - mijn keuken puilt een beetje uit . . . dus . . . nog niet 

Wij hadden vanavond gekookte aardappels, witlof salade en entrecote met kwark en fruit na.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 22:36
Vanavond waren het hier snijbonen, een hapjespan met kleine restjes groente, rijst, aangevuld met aardappels en gerookte tofu. 

Voor morgen heb ik koekjes gebakken. Big smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 09:11
Ik had een amandelcake gebakken voor Pasen. Toen Ton een siësta hield, had ik al twee plakjes geproefd, ja je moet toch weten wat je je huisband voorzet? Hij is nu al bijna half op. Want Ton wilde ook proeven.

Ik heb de friteuse schoongemaakt en naar de kringloop gebracht, dus ik had een plekje voor de airfryer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 10:00
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik had een amandelcake gebakken voor Pasen. Toen Ton een siësta hield, had ik al twee plakjes geproefd, ja je moet toch weten wat je je huisband voorzet? Hij is nu al bijna half op. Want Ton wilde ook proeven.


Ha-ha, die bui zag ik hier ook al groeien. Daarom heb ik de koekjes 's avonds gebakken nadat de avondmaaltijd er al in zat. Tijdens het kneden heb ik een piepklein klontje deeg geproefd om de smaak te testen. Gisteravond laat zijn we toch overstag gegaan en hebben er allebei eentje op. Dat krijg je als de hele benedenverdieping naar bakwerk geurt...

Op zondag kookt mijn man dus ik laat me lekker verrassen vanavond.    
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2020 om 14:02
Vanavond asperges met gandaham (broer) en hardgekookt eitje en gekookte hesp (voor mezelf)

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2020 om 14:11
Vandaag staat er een broodmaaltijd met een lekker koude gegrilde kipsalade op het programma en voor morgen frietjes.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2020 om 14:15
Andijviestamp spejes en een ei .
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2020 om 16:18
bloemkool met witte saus
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2020 om 16:55
Krootjes / Witlof saucijs plus aardappelen .
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2020 om 18:24
wij maken  in de loop van vol gende week witloof, (loof= blad / lof = misdienst van  15 minuten  zondagnamiddag om 15.00 uur)

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2020 om 08:35
Gisteren lof met ham en kaas uit de oven, vandaag alweer die lekkere aubergine, ik heb gisteren kipfilet voor twee dagen in de airfryer gaar gemaakt. Maltaatjes erbij. Gisteren fruitsalade van vers fruit zonder slagroom, vandaag ijs met slagroom. Ik heb gisteren een maanzaadcake gebakken voor mijn moederdag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2020 om 10:32
Aha daar is de Belgisch Nederlands verwarring weer, wat wij witlof of Brussels lof noemen noemen ze in Vlaanderen witloof. Zo dichtbij en toch zo anders.
Wij hebben een teler in de buurt en in het seizoen koop ik het redelijk vaak, zeker sinds het me tegenwoordig lukt om het met 
zo'n ei-achtig souffle-achtig hoe heet dat effect uit de oven kan krijgen. Iets wat eerder altijd op het ei is nog niet gaar en de rest wel rampen uitliep.
Maar vandaag is het nog zondag, dus is de kook aan de huisband . . . er is nog 1 stronkje wit loof . . . 
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2020 om 12:28
Vandaag lekker boerenkool stamppot met rookworst. Yammie!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2020 om 12:56
Net gegeten .

Doperwten ,gemengde sla ,karbonade en aardappelen .

Toetje komt nog wel in de loop van de dag .

Morgen wordt het spinazie . Verder weet ik het nog niet ,moet ik in de vriezer kijken .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2020 om 11:26
Ik zag net de asperges . . . wat groeien ze hard. Misschien eens iets nieuws met asperges verzinnen . . . 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns