Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <12345 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2020 om 09:40
Ik heb inderdaad goegel gevraagd wat is een Toscaanse Carré, zelf ken ik alleen die koeken en dat ding in Mokum. Ik ben zelf ook wel 
gecharmeerd van die vegetarische hutsel-knutsel dingen die ze tegenwoordig kunnen maken. Maar wat me tegenwoordig vaak tegenhoud is dat
ik niet snap wat ze er allemaal instoppen. Dat krijg je ervan zodra je de kleine lettertjes gaat lezen :-(

Vanavond eten we de 2e ribkarbonade, ze waren nogal groot . . . en sla, want natuurlijk zijn alle slakroppen tegelijk goed in de moestuin.
En dan moet ik nog even denken, de piepers die bijna op zijn of iets anders . . . 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2020 om 14:33
Ik ga me zo wagen aan het gevulde tomaten recept van Francis, voorbereiden dacht ik. Eerst ff goegelen wat men zoal in tomaten stopt
want ik heb nog wel dit en nog wel dat in de koelkast wat misschien ook op moet/kan.
We krijgen er sla bij  . . . want de kroppen zijn mooi en anders wordt t kippenvoer en da's jammer - ik ben nu al heel ruim ik gebruik alleen 
de harten en de kippen smikkelen van de rest.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2020 om 16:49
Ik ben al heel lang vegetariër en ik eet bijna nooit knutsel-hutsel-burgers... Vaak doen ze te erg hun best en dan krijg je vreemde etenswaren. Laatst had ik een burger met zeewier en linzen en die smaakte naar kauwgom die je op de stoep ziet plakken. Niet dat ik dat ooit heb geproefd maar ik moest eraan denken.
Maar het kan natuurlijk ook lekker zijn. 

Een recept dat ik gisteren heb gemaakt en dat iedereen lekker vond:

Pizza met spinazie & feta (vegetarisch)

1 kant-en-klare pizzabodem (of je maakt zelf een dunne plaatpizzabodem)
450 gram spinazie
olijfolie
1 teen knoflook, fijngehakt; of twee als je wilt
120 gram ricotta
oregano
nootmuskaat
zout en versgemalen zwarte peper
250 gram verkruimelde feta
een grote rode ui
wat paddestoelen
geroosterde pijnboompitjes

De oventemperatuur en baktijd hangt af van de bodem die je hebt.

Verhit de olijfolie in een wok. Voeg de knoflook toe en smoor hem 1 minuut. Schep de spinazie in delen door de olie totdat alles is geslonken. Druk de spinazie tegen een zeef om het vocht eruit te drukken. Snijd de spinazie grof. Doe hem in een kom en vermeng met de ricotta. Breng op smaak met oregano, nootmuskaat, zout en peper. 

Strijk met mengsel uit over de pizzabodem.
Snijd de ui in ringen en de paddestoelen in stukjes en verdeel over de pizza. Verkruimel de feta (als je van een zoute smaak houdt lekker veel feta, als je daar niet van houdt wat minder).

Bak hem af tot de bodem goudbruin is. Bij het serveren strooi je de pijnboompitjes erover.







Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2020 om 17:59
Courgette koekjes met basmatimayonaise en een salade.
Recept staat in topic "recepten"
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 10:15
De tomaten van Francis waren goed gelukt, met de binnenkant van de tomaten heb ik een soort experiment gedaan, ik heb van een 
wafel recept het vocht-deel vervangen door de kleingesneden tomaat (de tomaten die ik had waren van binnen nogal stevig) en het toen in 
een aparte schaal een deel van de tijd meegebakken in de oven. Het was eetbaar, maar er is nog ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen.
De tomaten waren trouwens prima, ik had dat volgens mij nog nooit gemaakt - dat gaan we vaker doen.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 12:17
Vis koekjes van tonijn met een salade.
Als dessert magere yoghurt met aardbeien

Recept van de vis koekjes staat in het topic recepten
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2020 om 11:57
lijkt me een lekker recept Chrissie.
Is het voor 1 pizza?
december2011

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2020 om 12:25
Ja, voor één vierkante pizzabodem. (Plaatpizza noemen ze het ook wel.)
In de winkel zijn prima bodems te vinden.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 10:26
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Ja, voor één vierkante pizzabodem. (Plaatpizza noemen ze het ook wel.)
In de winkel zijn prima bodems te vinden.

Dank je. Thumbs Up
december2011

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 11:21
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Ik ben al heel lang vegetariër en ik eet bijna nooit knutsel-hutsel-burgers... Vaak doen ze te erg hun best en dan krijg je vreemde etenswaren. Laatst had ik een burger met zeewier en linzen en die smaakte naar kauwgom die je op de stoep ziet plakken. Niet dat ik dat ooit heb geproefd maar ik moest eraan denken.
Maar het kan natuurlijk ook lekker zijn.


Ik begrijp ook niet goed waarom er persé iets wat op vlees lijkt op tafel moet komen als je vegetarisch eet. Er zijn zoveel lekker vega recepten te vinden.
Sommige mensen missen dat stukje vlees en zoeken dan een vervanging, maar dat is vaak echt niet lekker. Al schijnt die met kipsmaak wel mee te vallen, maar ik lust geen kip, laat staan de namaak kip.

Ik eet pas een paar jaar weinig of geen vlees.
En dat is puur omdat ik vlees niet meer lekker vind.
Ik zal mij niet hypocriet verschuilen achter "zielig voor de diertjes" of "voor het milieu"
Ik vind het gewoon niet meer lekker, :
Smile

Dat je wel eens een hamburger wil, snap ik wel, er zijn ook wel vega burgers te koop die best redelijk zijn.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 11:39
Lao-tse .

Dat heb ik nu precies hetzelfde en ik heb het ook ineens met koffie .

Ik ben eerst overgestapt,naar biovlees en kleinere stukjes ,maar dat is het niet . Ik vind het gewoon niet lekker meer .

Het enige wat ik nog wel lekker vind is draadjes vlees en vis .

Mijn dochter die al lang geen vlees meer eet ,vertelde laatst dat ze het eigenlijk helemaal niet miste ,alleen de hachee met draadjesvlees van vroeger .
Ah moet iets van burgers hebben die redelijk zijn kreeg ik laatst als tip ,maar of het waar is weet ik niet .

Dat we vlees willen eten ligt denk ik aan de schijf van vijf ,maar die wisselt ook steeds
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 12:33
we zijn opgegroeid met het idee "vlees hoort erbij"
En in mijn jeugd was er twee x per week vlees.
Op zondag een wat duurder soort en op woensdag gehaktballen of speklappen.

Dus toen men wat ruimer in de middelen zat was er elke dag vlees en vooral de vader vond het belangrijk dat er vlees was en kreeg ook het grootste stuk.

Ik eet soms wel vlees hoor, ben niet anti-vlees.
Vooral goulash vind ik erg lekker op zijn tijd en vleeswaren eet ik ook wel.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 14:22
Het is vrijdag en dan hebben wij lekkere frietjes met een snack erbij (is zo maar een traditie voor de vrijdagavond geworden)
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 14:50
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik zal mij niet hypocriet verschuilen achter "zielig voor de diertjes" of "voor het milieu"
Ik vind het gewoon niet meer lekker.
Smile


'Zielig voor de diertjes' was wel mijn motief, toen ik tien jaar was. En inmiddels lust ik het ook niet meer.
Vorig jaar heb ik geprobeerd kip te eten, maar na een maand zag ik er weer vanaf.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 14:50
Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Het is vrijdag en dan hebben wij lekkere frietjes met een snack erbij (is zo maar een traditie voor de vrijdagavond geworden)

Bij ons ook!Shocked
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2020 om 21:11
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:


Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Het is vrijdag en dan hebben wij lekkere frietjes met een snack erbij (is zo maar een traditie voor de vrijdagavond geworden)


Bij ons ook!Shocked
bij ons ook elke vrijdag.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2020 om 11:54
Vandaag eten wij koolhydraatarme big mac salade
Ik kan je garanderen, het smaakt ook echt naar big mac
Ik zal het recept hiervan in het topic recepten zetten
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2020 om 12:52
Originally posted by petraco petraco wrote:

Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:


Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Het is vrijdag en dan hebben wij lekkere frietjes met een snack erbij (is zo maar een traditie voor de vrijdagavond geworden)


Bij ons ook!Shocked
bij ons ook elke vrijdag.

Misschien heeft het iets te maken met dat we op vrijdag blij zijn dat het weekend is. Big smile
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2020 om 13:39
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik zal mij niet hypocriet verschuilen achter "zielig voor de diertjes" of "voor het milieu"
Ik vind het gewoon niet meer lekker.
Smile


'Zielig voor de diertjes' was wel mijn motief, toen ik tien jaar was. En inmiddels lust ik het ook niet meer.
Vorig jaar heb ik geprobeerd kip te eten, maar na een maand zag ik er weer vanaf.


Uh ohhh Unhappy
Ik hoop dat ik niemand heb bezeerd of beledigd met mijn posting over zielige diertjes.

Ik bedoel dus dat ik het hypocriet van MIJZELF zou vinden als ik mij daarachter wilde verschuilen terwijl ik  simpelweg gebraden vlees niet meer lekker vind.


Ik vind het milieu en de dieren hele legitieme redenen om vegetarisch te zijn.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2020 om 14:33
O, nee joh! Ik ben helemaal niet beledigd. Ik vertelde het alleen even, toen ik klein was vond ik het altijd zo zielig.
Jammer genoeg kun je niet opschrijven hoe je iets zegt; boos of neutraal.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.363 seconden.
Lang Yarns