Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 11:57
Bloemkool, biet ,speklapje en filetlapje .

Komkommer en aardappelen .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 12:22
Bietensalade en aardappel salade.
Lekker koel.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 15:31
Ik heb me voorgenomen om aardappelen te schillen, karbonades te braden en sla/komkommer/tomaat te maken. Gelukkig is het nog niet zo ver.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2020 om 17:23
Ik gooi maar weer wat courgette en tomaat door elkaar. Nu witte bonen uit een pot erbij, ketjap, curry ketchup en balsamico azijn erdoor. En dan de oven in.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 10:27
Bietensalade, gehakt enne weetniet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 12:24
Broccoli ,komkommer en verder ben ik eigenlijk te duf om wat te verzinnen .

Onze etenstijden worden momenteel geregeerd door de antibioticum kuur van mijn man .Heeft al ruim 10 weken een wond aan zijn been die niet helen wil en waarvoor de tuiszorg komt ,zit helemaal ingezwachteld en dan met dit weer

7.00 tablet op nuchtere maag ,minstens 1 uur wachten met eten . 12.00 een tablet minstens 1 uur wachten met eten ,of tablet 2 uur voor het eten innemen . 17.30 een tablet , weer een uur wachten met eten ,dan weer om 22.30 een tablet .Ik neem aan dat je in die tussentijd wel wat fruit of een ijsje mag eten .
Hij klaagt niet ,maar hij straalt wel uit dat hij het zat is .
Vanavond is hij op de helft .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 12:49
Heel vervelend, Mutti. Ik hoop dat de artsen ook willen nadenken over de oorzaken van niet helende wonden. Anders blijft zoiets steeds maar weer terugkomen.

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 12:53
Avond eten zal waarschijnlijk bestaan uit een salade van komkommer, aardappelsalade uit een bakje van de Aldi en een stuk gerookte makreel filet. En natuurlijk ijs toe.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 11:14
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Broccoli ,komkommer en verder ben ik eigenlijk te duf om wat te verzinnen .

Onze etenstijden worden momenteel geregeerd door de antibioticum kuur van mijn man .Heeft al ruim 10 weken een wond aan zijn been die niet helen wil en waarvoor de tuiszorg komt ,zit helemaal ingezwachteld en dan met dit weer

7.00 tablet op nuchtere maag ,minstens 1 uur wachten met eten . 12.00 een tablet minstens 1 uur wachten met eten ,of tablet 2 uur voor het eten innemen . 17.30 een tablet , weer een uur wachten met eten ,dan weer om 22.30 een tablet .Ik neem aan dat je in die tussentijd wel wat fruit of een ijsje mag eten .
Hij klaagt niet ,maar hij straalt wel uit dat hij het zat is .
Vanavond is hij op de helft .




Heb je iets van probioticum voor hem? Yoghurt of Biogarde? Bij Kruidvat kun je tegenwoordig ook pilletjes kopen, maar of die helpen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 11:24
Ik eet altijd yoghurt na de kuur, zodat ik weer iets aan darmflora terug krijg . . . 
Maar inderdaad, een arts zou ook na moeten denken over de oorzaak van een wond in plaats van er op schieten met medicatie.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 15:44
Ja hij eet ook Yogurt e.d

De wijkverpleging is net geweest en is nu wel tevreden , de omtrek van
z,n been is opgemeten en slinkt, en ook de wond is met lineaaltjes opgemeten ,was net meetkunde en was ook wat kleiner .

In weze ben ik ook niet zo voor dat spul ,maar als er na ruim 10 weken totaal geen vooruitgang is ,eerder achteruitgang ,moet je wat .
Vrijdag maar weer afwachten .

Hij weet de oorzaak niet ,heeft het niet gemerkt .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 10:16
Je kunt gewoon ergens een klein wondje hebben en daar een verkeerde bacterie in krijgen, dat kan iedereen overkomen.
Maar ik bedoel ook dat zo'n arts goed zou moeten uitpluizen wat het is - zodat ze beter kan behandelen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 11:14

Ze heeft er een blik opgeworpen ,de assistente erbij gehaald ,het aan haar overgedragen om het te behandelen en er nooit meer naar gekeken .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 17:36
iemand op de tuin wil me graag helpen of voeden of plezieren, hoe dan ook, de laatste dagen liggen er regelmatig heerlijke groenten op mijn tuin. gisteren twee flinke koolrabi's dus daar heb ik er een van gekookt en gegeten, met een paar gekookte aardappelen en een zeewierburger. smaakte prima!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 17:39
Ik had vandaag voor het eerst in jaren weer venkelknol klaargemaakt, met kaassaus. Heerlijk. Die gaan we weer regelmatig eten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 18:30
Ja dat heb je wel eens ,groenten die je een poosje niet eet .

Mijn man zegt dan wel eens heel voorzichtig ,is het al niet lang geleden dat we dat of dat gegeten hebben ?

Zo lag er van de week als stille hint een zakje peultjes in de kar .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 09:02
Mijn man heeft dat niet bij groente, maar hij geeft wel aan dat we eeuwen geleden pannekoeken hebben gegeten.

Ik slik nu ook een week antibiotica. Ik moet een pil bij eten innemen met een melk- of yoghurtdrank, twee maal daags. Omdat ik een latente waarschijnlijk chronische blaasontsteking bleek te hebben. Jaren gedram over eiwit in de urine, maar ik hoefde niet naar een uroloog, het kwam door mijn bloeddruk. Maar toen 4 pillen niet werkten maar me wel zo duizelig maakten, dat Ton 112 belde, wilde de dokter een vierde pil voorschrijven en zette ik mijn hakken zo stevig in het zand, dat ik naar een urologe werd gestuurd. IK vroeg om een cardioloog, nou in ieder geval was het een -loog. Ze stuurde me wel weer terug naar de huisarts voor tests en antibiotica, anders verdient die niets meer aan me. Want die bloeddrukpillen kunnen ze stoppen waar de zon niet schijnt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 09:34
Machtelt ,ik lig ook wel eens overhoop met de huisarts , en vaak ook nog
Terecht .

Ze is nog steeds pisserig dat ik de thuiszorg met wondverpleger ingeschakeld heb nadat ze zelf 7 weken aan het klooien geweest waren
Is mijn man Maandag bij de praktijkondersteunster ,vraagt ze hebben ze geen kweek gemaakt ?

2x daags is nog te doen ,mijn man is er na 10 dagen vanaf ,maar dat precies op de klok innemen en dan je etenstijden er naar regelen was wel even een dingetje . Hoe doen ze dat als je in het ziekenhuis ligt ?

Ik hoop dat het helpt en je er geen last van hebt .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 10:24
ik denk erover de snijbiet maar helemaal te rooien vandaag en op te eten, dan kan ik in de bak spinazie zaaien...ja, goed idee! Smile en die snijbiet dan met gekookte aardappelen, 'n zon'tomaatje, 'n vleesvervanger en nog iets.... paprika ofzo of champignons.
komt goed Big smile

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 11:12
Carolina, als je het hart van de snijbiet ongemoeid laat bij de oogst, dan groeit die gewoon weer verder. Laat je de plant verder gewoon staan, dan overleeft die meestal de winter en heb je volgend jaar vroege snijbiet.

Als je de ruimte in de bak nodig hebt, kun je de snijbiet ook op een ander plekje overplanten. Beetje mest en water geven. Groeit de snijbiet gewoon verder.

Weet je dat snijbiet barstensvol zit met vitamine D? En dat vitamine D je weerstand geeft tegen ziekten?
Zelfs Corona besmette mensen met voldoende vitamine D in hun bloed werden minder ziek dan mensen die te weinig hadden. In sommige ziekenhuizen wordt nu standaard een flinke dosis vitamine D gegeven aan Corona patienten. Omdat de behandeling dan beter aanslaat.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns