Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 45678 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2020 om 18:54
dankjewel voor de info Cocos Thumbs Up

ik heb al zo'n 30 jaar alltijd wel 'n volkstuin. de eerste keer dat ik snijbiet had aten we het twee of drie keer per week omdat ik er veel te veel van had gezet en mijn toenmalige vriend en ik principieel alleen uit eigen tuin aten.
Tot ver in december (en we het zo langzamerhand niet meer konden zien) kwam dat spul op ons bord en heel vroeg in het volgend voorjaar was dat het eerste wat we van de tuin aten; waren die planten al weer uitgelopen LOL
jullie begrijpen dat ik de eerstvolgende jaren geen snijbiet heb gezaaid.
al een paar jaar achtereen komen andere tuinders met snijbietplantjes aanzetten en elke riep riep ik ontzet, NEE, maar vorig jaar heb ik ze aangepakt en geplant en ervan gegeten, toen kon ik het weer. en dit jaar heb ik ze voor het eerst weer gezaaid, in een bak op mijn balkon en pluk ik er af en toe een maaltje van; precies genoeg Smile

mijn plannen zijn gewijzigd, het zijn gebakken aardappels geworden met paprika en ui, komkommer met zeewier en sesamzaad, gebakken stukken tofu. ik had het allemaal nog van de tuin en het smaakt heerlijk!

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2020 om 15:57
ben ik hier nog de enige die eet? Wink

vanmiddag bloemkool gekocht en champignons en ik heb nog wortelen, zoete aardappel en paprika's dus ik maak weer 'n buddha bowl
ik probeer wel drie a vier soorten groente te eten elke dag en met die buddha bowl lukt dat goed en kun je eindeloos varieren

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2020 om 17:33
Nee hoor ,al was het met die warmte wel minder .

Vandaag is het makkelijk ,Babi pangang met bami en komkommer .

Morgen wordt het bloemkool , aardappelen en een bal gehakt .
Vanmiddag was het champignonsoep met een feta stokje .

En dan zien we de rest van de week wel weer verder ,ik zag dat er al weer spruiten te koop waren ,nog maar even wachten .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2020 om 17:56
Lasagne. Ik vond het wel stom om een ovengerecht te plannen in de tropenhitte, maar vandaag kan het best.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2020 om 18:11
Dat had ik vorige week ook , maar nu kan het weer best .

We hebben toch de hele dag buiten gezeten ,had het nooit verwacht met die buien vannacht en vanmorgen .

Ga morgen ook maar eens de ramen lappen als het droog blijft ,want het begint toch wat mistig te worden .De regenton zit ook aardig vol ,dan kan ik eerst even lekker voorspoelen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2020 om 11:13
Ik bak ook gewoon brood en laatst had ik varkensfricandeau in de oven - tsja. Het was zo heet, het maakte allemaal niets meer uit.
Vandaag eet ik restjes, een restje groente pasta prut en daar kook ik waarschijnlijk quinoa bij. Iets waarvan ik me afvroeg waarom 
je dat zou eten, maar dat mij eigenlijk niet tegenvalt.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2020 om 12:29
Vandaag eten wij krieltjes, broccoli en chipolata worstjes
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 11:12
Ik weet alleen rookworst, hmm . . . straks de tuin eens onveilig maken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 11:19
Snijbonen , zaten nog in de diepvries . Zijn voor mijn man plus gehaktbal .en aardappelen

Ik denk dat ik een dagje oversla met eten alleen mijn astronauten voer ,want mijn darmen laten weer weten dat ze er zijn .
Het lijkt wel of het door het wisselen van het weer komt .

Niets aan te doen .
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 11:50
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Snijbonen , zaten nog in de diepvries . Zijn voor mijn man plus gehaktbal .en aardappelen

Ik denk dat ik een dagje oversla met eten alleen mijn astronauten voer ,want mijn darmen laten weer weten dat ze er zijn .
Het lijkt wel of het door het wisselen van het weer komt .

Niets aan te doen .

Jeetje dat is niet leuk als je hier problemen mee hebt. Het kan natuurlijk door het weer komen want dan eet en drinkt iedereen toch anders dan normaal.
Beterschap!
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2020 om 11:51
Wij eten vandaag zuurkoolstamp met speklapjes. Lekker!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2020 om 18:14
Ik had in een dolle bui pastinaak gekocht. Omdat ik het sneu vind dat die "vergeten groente" genoemd wordt, en omdat er in een oude Tom Poes strip een mannetje Pee Pastinaak heette. Ik moest wel even opzoeken wat ik met het ding aan moest, in het Ingrediƫntenboek van AH. Hij kon in soep of stamppot. Was dat niet de peen die in de stamppot zat van Leidens ontzet? Naast de haring en wittebrood? Afijn, Ton verdraagt geen uien, dus ik heb een stamppot gemaakt van aardappel, winterpeen en pastinaak. Lekker! En er saucijsjes bij geserveerd. Normaal worden die bij het bakken zwart bij mij, maar ik heb nu een truukje voor die vleessoorten: Bruin korstje bakken en garen in de airfryer. Ton was aangenaam verrast, bruin worstje en lekkere stamppot. Dat mogen we nog wel eens eten. Fijn, er was een tijd dat mijn culinaire experimenten werden beoordeeld met: best lekker, maar we hoeven het niet weer te eten. In de tijd dat de kinderen jong waren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2020 om 09:30
Ik dacht dat het jonge kapucijners waren ,maar er stond velderwtjes op het potje.Ik had er nog nooit van gehoord ,misschien is het ook wel het zelfde .

Mijn man wilde ook nog aardappelen prima. Uitgebakken spekjes, appelmoes met stukjes en sla . Het paste net op de halve tafel .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2020 om 10:59
Ik ben echt een fan van cupucijners, lekker hoor.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2020 om 17:41
Linzen en capucijners, heerlijk. Waarom ze soms velderwtjes heten, weet ik niet, maar op de vraag wat er op het menu staat zeg ik dan velder wtjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2020 om 19:43
vologens mij zijn de velderwtjes dezelfde bonen als ze nog jonger zijn. ze zijn ook iets lichter/groener van kleur.
ik heb altijd kapucijners op mijn tuin en die zijn zo groen als erwten, lijken in niks op die dingen uit een pot
wel lekker!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2020 om 08:35
Ik dacht dat het jonge kapucijners waren ,maar er stond velderwtjes op het potje.Ik had er nog nooit van gehoord ,misschien is het ook wel het zelfde .

Mijn man wilde ook nog aardappelen prima. Uitgebakken spekjes, appelmoes met stukjes en sla . Het paste net op de halve tafel .

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2020 om 08:52
Je hebt kapucijners ,die je ook gedroogd kan kopen ,heel per ongeluk hadden we eens bij appie verse kapucijners gekocht ,inderdaad iets anders van kleur . Sinds die tijd is er altijd een blik daarvan inhuis .

Ik heb ze nooit ergens anders gezien dan bij appie
Zo zijn ook die velderwtjes in huis gekomen ,mijn man dacht dat er doperwtjes op het potje stond . Bril vergeten .
Zo komen er bij ons wel eens meer dingen in huis .

Zo dacht hij laatst dat hij een potje energie tabletten gekocht had ,was het een speciaal soort zuinige lamp ,
Waarschijnlijk fout teruggezet ,want het stond wel bij de vitamine tabletten .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2020 om 16:18
Dat gebeurt vaak. Het is vervelend als mensen ergens een reclame-aanbieding zien staan en dan het duurdere product op die plek omruilen.

Wij eten vanavond kipfilet, doperwtjes (de echte, uit blik van Bonduelle) en aardappelen. Ijs toe. Want dat moet op voordat het koele seizoen begint.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2020 om 16:29
Wij hebben al warm gegeten ,maar morgen wordt het broccoli ,varkens filet lapje ,net uit de diepvries gehaald ,iets van rauwkost en aardappelen .

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 45678 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns