Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2020 om 17:40
ik eet weer 'n 'husseltje'; champignons, wortel, paprika, zoeke aardappel, ui, gemberwortel, knoflook, broccoli en tofu. lekker! ik verheug me er al op
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2020 om 19:22

Ingrediënten

  • dunne plakjes bacon
  • 1 `bakje champignons naar keuze
  • 1 doosje boursin met fijne kruiden

Bereiden

Maak de champignons schoon en draai het steeltje eruit.

Vul de holte van de champignons op met wat boursin.

Draai er al naar gelang de grootte van de champignon er een half of heel plakje bacon om en zet met een cocktail prikker vast.

De oven is ondertussen al voorverwarmd op 200 gr.

Leg de champignons op een met bakpapiet beklede bakplaat en laat ze in 15 min een knapperig spekkorstje krijgen.

Serveer ze op een amuselepel als amuse.

Enkele champignons op een bordje met wat rucola als voorgerechtje.

Of als lekker hapje bij de borrel op een feestje


Dit heeft Lao-man vanavond gemaakt, als bij-gerechtje.

Lekker hoor.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2020 om 15:12
weet Lao-man dat je lichaam de volgende dag fluistert dat je dat niet meer moet doen? na zijn gerecht....Wink

ik heb vanmiddag 3 kilo bieten gekookt en daarvan ik ik straks de eerste portie (de rest gaat in de vriezer ) met gekookte aardappelen en vegan 'vis'sticks

mijn moeder zei altijd "van bietjes krijg je mooie ronde.........knietjes"
wat ons kleine meisjes van toen de rest van de dag deed giechelen omdat wij wisten welk 'vies' woord er nog meer op rijmde LOL

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2020 om 15:40
Er staat bij mij 1 biet te koken .Die is voor mijn man voor morgen .
Ik haat bieten,ik heb ooit eens een bos terug moeten brengen naar de groentenboer ,omdat mijn moeder ze te duur vond voor zulk ordinair eten .
( waren haar woorden ) .Het is niet dat ik ze niet lust ,maar het is een soort trauma . Zolang het alleen " kroten " betreft, Rotterdams voor bieten ,maak ik me niet ongerust .
Mijn man is er gek op ,maar iedere keer als ik ze kook

zie ik me nog als klein meisje terug naar de groentenboer lopen .

Hebben jullie ook van die ,vaak onbeduidende, dingen die je niet eet ,of doet ,omdat er een nare herinnering aan zit ?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2020 om 19:22
Ja

Ik weiger al mijn hele huwelijk monopolie te spelen.
Het spel kwam ook niet in huis, al zeurden de kinderen er wel over.
Omdat ik vroeger bij een buurjongen vaak dat spel moest spelen en ik was er niet goed in. Niet erg want ik kan heel goed tegen mijn verlies, dat leer je wel met 3 broers en 1 zus boven je.
Maar dat joch zat altijd ale een Dagobert Duck op zijn speelgeld en grinnikte dan vals gngngna gngngna.
En ik moest met dat kind spelen want hij was zielig met een zieke moeder die ook nog eens overleed.

En ik weiger pertinent iets te eten wat bij MacDonald vandaan komt.
Niet alleen omdat het gewoon niet te (vr)eten is, maar er zit voor mij een herinnering aan vast
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2020 om 20:44
Mijn moeder was allergisch voor spelletjes, omdat haar vader, mijn opa, niet tegen zijn verlies kon en woest werd als hij niet won. Gelukkig speelde mijn vader wel monopolie met ons en bracht hij een groot deel van de tijd door in de bajes. Van het spel welteverstaan.

Ik word woedend als anderen mij als vrijwilliger opgeven. Omdat mijn moeder altijd al bekokstoofd had met een buurvrouw, dat ik boodschappen voor haar zou doen of op haar (snert)kinderen passen. Als ze het mij persoonlijk hadden gevraagd, zou ik Ja gezegd hebben, maar dat het al afgesproken is, dat ik iets voor een ander ga doen, daar word ik nog steeds giftig om.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2020 om 09:50
ik heb een Complexe Post Traumatische Stress Stoornis plus hooggevoelig  dus ja, er zijn veel dingen waar ik bang, verdrietig of boos van word. Vandaar dat ik ook al jaren geen kranten lees, en het nieuws beperk tot 1x daags op de radio. ik ben ook niet op 'smoelen boek' of hoe die dingen allemaal heten.
in plaats van al die 'bagger' tot me te nemen mediteer ik, handwerk, wandel of fiets (voor zover mogelijk) en werk/leef op mijn volkstuin.
en zo kan ook ik regelmatig zeer gelukkig zijn Smile
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2020 om 10:44
Ik heb uiteraard wel andere spelletjes met het gezin gedaan, graag zelfs. Alleen dat éne, nee.

Ook dat herken ik Magtelt, ik moest 'vrijwilliger' zijn om de boodschappen voor oma te doen.
Ben niet te beroerd een ander te helpen, als ik gevráágd word of op eigen initiatief.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2020 om 11:13
Door de gevulde tomaten van Francis heb ik ontdekt dat je ook heel makkelijk "gehaktbrood" kunt maken, want niet alles paste in de 
tomaten en ik had eigenlijk geen tijd om ballen te braden en ik had het binnenste van die tomaten over.
Dus gisteren weer eens gehaktbrood gemaakt, zo makkelijk (alhoewel ik nog wel moet oefenen met de samenstelling). Je kneedt het gehakt,
je doet het in de vorm en dan 55 - 60 minuten op 175 °C in de oven. En in die tijd kun je dus gewoon even andere dingen doen.

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2020 om 15:54
ik heb sajoer kool gemaakt met bami, stukjes tofu en, om mezelf extra te verwennen, heb ik er wat vega 'kroepoek' bij gebakken. lekker! Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2020 om 17:03
volkoren pasta, champignons in room saus, bergje sla met komkommer zeewier en sesamzaad
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2020 om 18:42
Het is Zondag dus makkelijk bami

Morgen gebakken krieltjes ,met ik denk Sla tomaat olijven dressing pesto Italiaanse kipreepjes .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2020 om 21:06
wat zou zo'n italiaanse kip zeggen; tokki tokko? Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 17:51
Heel simpel, een aardappel en een struik lof uit de oven met ham en kaas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 18:56
Pannekoeken met spinazie, ricotta en gewone kaas. Het receptje zegt heel leuk: dit duurt maar 25 minuten! Maar ik heb meer dan een uur in de keuken gestaan...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 19:07
Dat ken ik .

Drukke dag , geen zin om lang in de keuken te staa?

Dan is dit een snel recept .
En als je dan de vaat nog ziet .

Dat is met die koks op de tv ook altijd .Zo klaar ,als een ander het voor je klaar zet.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 19:11
Originally posted by Mutti Mutti wrote:


En als je dan de vaat nog ziet .

Ja. LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 19:22
het  klinkt wel lekker die pannekoeken met spinazie.....

ik eet gekookte aardappel, knolselderij met paprikapoeder en 'n oosterse schijf
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 11:03
Ik heb gisteren een heet groente prutje gemaakt met rijst, daar is wat van over. Ik kijk straks even of het zo genoeg is of dat er een courgette bij kan.
Dan maak ik in plaats van rijst, mie of kwie-noa (quinoa).
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 11:06
Als je vaker weinig tijd hebt, kook dan af en toe eens wat meer - zodat je alleen maar hoeft op te warmen. Dat scheelt echt tijd.
Heel vroeger toen ik nog forensde en 40 uur werkte, toen at ik vaak kipfilet - iets wat ik tegenwoordig amper meer eet. Dat was gewoon even
een losse gedachte die bij me opkwam.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.407 seconden.
Lang Yarns