Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 678910 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 12:08
Vandaag staat er lasagne op het programma (geen zelfgemaakte maar zelf gekocht) en een lekkere frisse salade.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 15:04
Aardappelen ,broccoli ,verseworst rauwkost .

Ik kook aardappelen wel eens voor twee dagen .Dan worden het de volgende gebakken piepers of puree . De groenten komt dan uit de diepvries en het vlees is rulgebakken gehakt .Dat let niet ze gauw als koken .

Vooral tegenwoordig met die thuiszorg ,de afspraak is tussen 13.00 en 14.00 .laatst was het 15.00 ,kan gebeuren ,maar toen ze er van de week om 10 voor 12.00 was ,en ze aanmerkingen had druk druk druk ,schoot het me in het verkeerde keelgat .

De afspraak is zo, en mijn man is er echt pas om 12.00 ,hij is al van 12.30 naar 12.00 uur gegaan ,doet ook vrijwilligerswerk en er wordt op hem ook gerekend .
Ze zou nog kunnen bellen om te vragen of hij er soms was ,maar niet 10 min .te vroeg komen en dan dan zo tekeer gaan .

Als de bus om 12.00 gaat ga ik ook niet staan mopperen als hij er om 11.50 nog niet is .Ze was met de auto , ik zag haar administratie zitten doen op d'r laptop .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 16:29
helemaal met je eens Iew Clap

ik eet gebakken aardappelen, prei, kip krokant schnitzel met 'n bergje champignons en paprika

wat me opvalt is dat begetarische gerechten tegewoordig naar vlees (mogen) heten. ik weet niet of dat altijd mocht maar het was nooit zo. de vega slager met z'n 'speckjes' en 'kipstuckjes'....en ook bij andere vega fabrikanten
maar nu bij lidl heet het gewoon kip.
van mij hoeft dat niet hoor, het is geen kip en dat wil ik weten ook.
ik denk dat ze het doen voor menschen die nog twijfelen of aan het overstappen zijn, dezelfde menschen als waarvoor ze 'bloederige' 'biefstuck' maken Confused

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 17:19
Ja belachelijk, vegetarische slager, vegetarische kipnuggets.

Wij eten andijviestamp met spekjes. En verse worst, die ik tegenwoordig eerst bruin bak en daarna laat garen in de airfryer. Nooit meer zwarte korstjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 17:41
Ik vind het ook onzin dat vegetarisch dingen een incognito krijgen.
Noem de dingen bij de naam.
Ik eet meestal geen vlees, gewoon omdat ik het niet lekker (meer) vind, maar soms eet ik wel vlees.
Als ik geen vlees eet, hoef ik ook geen vleesvervanger in vermomming.

Komt wel omdat de sojaburgers vroeger niet te vr.....n waren en dat mensen dachten ik doe eens netjes en eet een namaakburger omdat ze nog aan het idee vast zitten dat er vlees -ofietswatdaaroplijkt-  bij de maaltijd moet zijn. Maar omdat ze het niet lekker vonden denken dat al die producten niet lekker zijn en het niet meer willen proberen

Lao-man eet wel vlees en ik eet dan even zo vrolijk geen vlees.
Ik kom echt wel aan mijn portie eiwitten.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 10:26
toen ik pas besloot geen vlees meer te eten, bijna 30 jaar geleden, was er alleen bij de natuurvoedingswinkel een pakje 'notengehakt' te koop. Dat was een poeder waar water bij moest en daar kon je dan balletjes van maken, enz.
Het smaakte wel goed en ik was zo vastbesloten dat ik alles had gegeten als het maar geen vlees was.
Later had je wel groentenburgers bij de supermarkt maar toen kwam Quorn, dat was echt wel wat nieuws. En lekker! En geen soja....
Nu heb je zo veel keus! En ook veel dingen die ik echt lekker vind.
En toch maak ik, vooral in de winter, ook graag verse dingen ; notengehaktballetjes in champignonsaus, bietenburgers, notenburgers, vegan no fish 'tonijn'salade....

wat ik vandaag eet weet ik nog niet. gisteren heb ik besloten geen plastic meer te kopen, tenzij het echt niet anders kan (ik zie ze niet zo snel een los bergje potgrond verkopen) Dat betekende dat het groente aanbod een stuk kleiner was in de supermarkt. ga ik zo even andere supermarkt kijken en anders naar volgende dorp, de markt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 10:43
Ik zou het zo graag willen ,maar van de week zaten de worteltjes zelfs in het platic . De komkommer en de broccoli was ik al gewend ,maar wortelen .
Toen ik ernaar vroeg ,kreeg ik als antwoord ,dat de loopband anders zo vies werd .

En wat waren we ,vlak na de oorlog blij met al dat plasic .

Onbreekbare lichte flessen . Dat onbreekbare was overigens niet waar ,want ik zie mijn broer nog met een fles azijn zien zwaaien ,hij vloog uit zijn handen en de fles was kappot .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 11:11
Ik heb dat ook een tijd geprobeerd, geen plastic meer - en ik wens je suc6, want het is heel moeilijk. Maar ik ging inderdaad ook
van de supermarkt naar de groenteboer en uiteindelijk naar de markt.
Nu de moestuin, groente en fruit levert ben ik weer een tijdje plasticvrij op dat gebied.
Ik heb me ook voorgenomen om als de shampoo voorraad op is om over te stappen op shampoo zeep zonder plastic fles en hopelijk ook
zonder allerlei vage stofjes . . . 

Maar ja, de dropjes vandaag  . . . plastic en de rijst van morgen plastic . . . maar samen komen we er misschien wel eens.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 11:15
Even denken, ik heb dus een wekelijkse fruittas en dat is dus een papieren tas, ze hebben ook groentetassen en ik verwacht 
dat de groente daarin ook plasticvrij is. Het is koken met het seizoen en af en toe eens fronsen van wat is dit dan of wat kan ik ermee.
Maar als je van het plastic af wilt is dat misschien ook een optie.
Bij ons heet dat bioboer Giel, maar er zijn meer van dit soort initiatieven.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 11:34
Voor glanzend haar
De meest eenvoudige shampoo wordt gemaakt van 1 eetlepel zuiveringszout (ook wel baking soda genoemd) met 2 eetlepels water. Baking soda lost op in water, dus het goedje blijft wat waterig. Spoel na het wassen goed uit met een prachtige bos glanzend haar als resultaat.

Gevonden op internet:

Shampoo

Om shampoo te maken heb je niet veel nodig. Je kunt shampoo maken met een eetlepel baking soda (zuiveringszout) en water (240 ml). Maar voor een iets uitgebreidere en voedende shampoo kun je het volgende recept aanhouden. Mix de ingrediënten in een lege shampoofles. De shampoo is ongeveer een maand houdbaar.

  • 60 ml kokosmelk
  • 80 ml neutrale vloeibare zeep (een biologische, parfumvrije variant zoals Dr. Bronner’s mild)
  • 1 theelepel olijfolie
  • 20 druppels etherische olie
  • 5 druppels vitamine E
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 13:23
Oh wat leuk te lezen dat hier meer mensen zijn die het proberen !

ik heb het jaren geleden ook 'n poosje geprobeerd en ben ermee gestopt toen ik een 'plastic' vriend kreeg. hoewel ook hij kritisch was met plastic en wij (met groententuin) maar heel weinig plastic afval hadden.
waar ik me het meest aan erger zijn plastic groenten en fruit, vleesvervangers (die firma's heb ik jaren geleden al eens aangeschreven over hun 'verpak-woede'), kaas en vleeswaren, broodjes...dat soort dingen
en niet te vergeten de opruimplicht voor de hondenpoep.
dat laatste doe ik nu  met keukenpapier.
ik heb ook een deel groenten en fruit van m'n tuin en verder doe ik mijn best
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 14:25
Ik heb altijd een paar wasbare tasjes bij me voor broodjes, fruit en groente. Het is een kleine moeite om die even op de lopende band te leggen onder modderig of nat spul. In de Plus scan ik altijd, en dan moeten ze in mijn tas graaien bij contrôles. Wat ik wel lastig vind met scannen is dat je koopzegels of ander weggeefgedoe apart moet gaan halen. Niet in de rij staan voor betalen, wel voor de extraatjes. En dan proberen ze me in de Deka en AH ook zover te krijgen dat ik scan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 15:01
Ik heb dat gewirwar bij de AH eens een poosje aangekeken ,maar ik vond dat maar niks ,de afstand was kleiner dan bij de kassa .

Wij nemen/namen voor het weekend altijd van die staafbroodjes gevuld met kaas . Het vreemde is als ze in de bonus zijn zitten ze per 2 stuks verpakt in een papieren zakje ,normaal moet je ze met een tang zelf pakken en in een ongelukkig zakje doen .Dat doen we dus niet meer .

De poepzakjes zijn bij ons van papier ,met een handvat van karton ,die zet je over de uitwerpselen heen ,even oefenen ,en je houdt een keurig gevuld zakje / tasje met handvat over .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 16:53
Die staafbroodjes zijn dat boreks? Ik vind die heerlijk, maar ik warm ze wel op in de airfryer, daar worden ze knapperig van.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 17:24
Ja dat zijn ze .
Moeten jullie ze dan ook zelf pakken met een tang en door een gat frummelen wat de helft niet doet en ze gewoon met de handjes pakt ?en ze soms nog laten vallen ook .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 10:42
@Lao-tse - ik heb zo moeten lachen --> "prachtige bos glanzend haar" dat gaat met mijn haar echt niet lukken hoor, het is wel veel maar heel dun 
en steil - dat gaat ech-nie nooit-nie een bos worden LOL Ik heb laatst gezien dat ik ongeveer nog 3 of 4 flessen shampoo heb, dus daar kan ik nog wel even mee.

Als de groenten straks minder wordt ga ik denk ik weer proberen om plastic-loos te worden/blijven. Ik denk dat de markt dan de grootste kans maakt.

Ik snap best dat ze na de oorlog blij waren met het plastic, verbeter me maar als ik het niet bij het juiste eind heb - volgens mij waren ze vooral
blij met het plastic dat je vaker gebruiken kunt, de groente en de vis kreeg je volgens mij nog steeds in papier.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 11:43
In oude kranten, zelfs
Big smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 11:52
Ik bedoelde niet zozeer de plastic verpakking ,maar alle spullen ,denk maar aan de tomado huishuisartikelen e.d .

Verpakking ging i.d nog in papier .Mijn moeder spaarde de suikerzakken voor de eierboer ,en de kranten voor de groentenboer .

Patat als we dat al kregen ging in een papieren puntzak en niet in zo'n plastic bakje .Dat zou nu toch ook kunnen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 13:40
ik had eerst ook een groenten- en fruit-tas, Toen zorgde ik nog voor mijn moeder. Eerst vond ik het te weinig voor ons dus had ik al een dubbele en toen zat mijn mam een beetje te pruimen omdat ze steeds gerechten op haar bord kreeg die ze niet kende en ze was, door die Alzheimer al zoveel houvast kwijt. Daarom ben ik er toen mee gestopt.

ja Mutti, dat zouden ze nu ook kunnen doen maar ze doen het niet. Dan wordt de snack te slap, is het excuus. Ik vraag er wel al jaren om, de enkele keer dat ik 'n snack koop maar ik moet er 'n hoop moeite voor doen om het voor elkaar te krijgen. En als het lukt doen ze er nog een apart plastic bakkje bij voor de pindasaus en een apart bakje+zakje als ik er een kroket ofzo bij neem.

de paprika's en komkommers kunnen ook makkelijk 'bloot' in de winkels, net als al het fruit, de aardappelen en de tomaten

ik heb hard gewerkt en maak het me makkelijk met een panpizza; twee boterhammen als bodem en daarop die hele pakking van tomaat, kruiden , groenten, gehakt en kaas. Tongue
jaja wij vegetariers staan nergens voor tegenwoordig Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 18:41
Bij die patatzakken zakte de olie in de punt. Ik weet nog wel dat wij ze "potenbrandertjes" noemden, ik had altijd een "patatzakdoek" in mijn jaszak. Maar oh wa was die patat lekker, halverwege het steegje met de wachtrij voor de cineac in de Reguliersbreestraat!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 678910 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns