Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 10:58
Ik heb pas nog patat gehaald hier in het dorp en die zitten in van die aparte bakjes - het lijkt plastic ze zien er net zo uit als eerder maar bruin, 
bij nader bestuderen was het toch van papier of van hout of bamboe. Ze liggen op de composthoop, ik ben daar blij mee Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 11:37
Het is dus wel mogelijk , compliment voor de patatboer .

Als er een schaap over de dam is volgen er meer .
Voorraad opmaken en overstappen op die bruine dingen .
Ze zullen best wat duurder zijn ,maar als er meer vraag naar is zal de prijs ook wel zakken .

Overigens was er op de radio 's nachts een uitzending dat bananenschillen ook niet op de composthoop mogen .

Het is soms ook moeilijk .

Ik weet nog dat we met onze oudste dochter ,ze wordt 50 volgende maand ,op vakantie waren in Duitsland .We huurden de praktijkruimte van een arts in ruste .
De wegwerpluiers kwamen er toen net in . De vrouw van de arts vroeg ons toen of we de luiers op de composthoop wilden gooien ,geen idee of die nog in de groenbak moeten .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 12:38
In de wegwerpluiers van toen zat geen plastic

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 20:13
die bananenschillen....de een zegt nooit op de composthoop, de ander zegt het is de beste rozenmest die je kunt bedenken. ik gooi ze dus wel altijd op de tuin; klein geknipt welliswaar.

laatst kocht ik zaad bij de Bolster, een biologische zaadhandel. om het doosje op te vullen hadden ze geen plastic maar groene opvuldingetjes die van maiszetmeel waren gemaakt. konden op de composthoop. en, dat vond ik mooi, ze gebruikten papieren plakband om het pakketje.
die groene dingetjes......het is natuurlijk geen plastic, dat is fijn maar.....op de plaats waar ze die mais zetten kan ook graan staan zodat er niet een groot deel van de wereldbevolking nog steeds honger lijdt. en het stro wat daar van overblijft, daar kun je misschien pakketjes mee afvullen.
jaren geleden zag ik de film: 'the real dirt of farmer John'; geen leuke film maar het maakte me wel een stuk wijzer en 'n stuk bewuster
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2020 om 14:16
ik eet bietjes vandaag met gekookte aardappelen en 'n zeewierburger.
die vegan vissticks kan ik momenteel nergens vinden Ermm
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2020 om 13:37
ik eet rode kool met appelen (alles van mijn tuin)
gekookte aardappelen en een vegan burger (vegan buitenlui heb ik nog nooit gezien Wink

en ik heb suikervrije chocoladevla gekookt die ik vorige winter verzon
ik deel het recept maar PAS OP! want zeer verslavend

25 gr. custard
20 gr cacao
1 zakje poederkoffie of 1 tl oploskoffie
met 1dl koude melk tot papje mengen

2 a 3 grote medjoul dadels ontpitten en in stukjes knippen
handje walnoten

4dl (soja)melk aan de kook brengen
zodra het kookt papje erdoor roeren
stukjes dadel  en handje walnoten (kun je 'n beetje fijn knijpen) erdoor roeren
2 minuten zachtjes door laten koken
in een schaal doen en als je geen vel wilt afdekken met verhoudfolie (deze moet dan wel helemaal op de vla liggen, dus nier eroverheen)
af laten koelen en smullen maar
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2020 om 17:46
Hier ook rode kool en gebakken piepers (ook uit eigen tuin)
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2020 om 12:57
Vandaag eten wij schnitzels (gebraden in de kruidenboter), Hollandse wokgroente en gekookte aardappelen. Lekker!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2020 om 13:21
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

gebakken piepers (ook uit eigen tuin)


Welk ras is dat?
Gebakken aardappels uit eigen tuin?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2020 om 14:34
Vandaag was het krootjes met speklapjes " bah " voor manlief .

Voormij was het witlof met ham en kaas .

Morgen wordt het denk ik broccoli ,zouden ook nog spercieboontjes kunnen zijn
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2020 om 15:02
Lao-tse LOL

Mutti, ik vind het zo grappig om te lezen dat je na al die jaren bietjes maken je protest nog niet hebt opgegeven

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2020 om 15:03
weer op t verkeerde dingetje gedrukt Angry

Mutti....LOL
en ik vind het ook hartverwarmend dat je ze ondanks die protesten nog steeds kookt Heart

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2020 om 19:22
ik wilde iets koken. toen sprak i kmijn dohter en sprak met haar af morgen in Amsterdam
ze zei dat m'n kleinzoon dol is op rode kool en ik beloofde dat voor hem te koken
ik ging, 10 minuutjes zei ik tegen de hond, naar de supermarkt voor kruidnagelpoeder want zo'n klein ventje vindt het waarschijnlijk niet fijn op een kruidnagel te kauwen.
bij ah stond een rij buiten te wachten
bij hoogvliet kreeg ik een 'vuil' karretje aangereikt en zat de handgel in een apparaat waar je met een hand bovenop moest drukken en het met de ander opvangen, 2 bewegingen die ik met mijn verlamde hand niet kan dus ik moest hulp vragen. ze hadden geen kruidnagelpoeder
bij dirk kreeg ik 'n 'gepoetst' karretje en kocht er de poeder en nam meteen wat groenten en sla mee
toen ik thuiskwam moest eerst mijn hondje uit
toen kreeg ik 'n gesprekje met 2 jongetjes die de 'sigaren' langs de sloot aan het vernielen waren
en wat later om de emmer visjes en ander levend materiaal die ze uit de sloot hadden geschept
uiteindelijk heb ik ze gevraagd de buit terug het water in te gooien wat ze met frisse tegenzin deden
enfin, ik heb falafel gebakken, 'n volkoren pitabroodje erbij, 'n bergje groenten en 'n toefje ketchup
en van het eerste of het laatste ging mijn maag meteen in 'n zuuraanval dus heb ik bij wijze van grote uitzondering m'n eten verder laten staan
zucht

en nu ga ik rode kool koken Confused
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 17:45
volkoren pasta met walnoten en een saus van spinazie, champignons, druppie room, wat kaas en kruiden
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 11:50
Ik poog vandaag een vlaai te maken, mijn eerste. Alhoewel ik ooit in een vorig leven ooit een rijstevlaai gebakken heb (meen ik mij te herinneren)
Het deeg is net gesplitst (onder en boven), de vulling staat klaar (vulling waar ik wel broodjes mee vul en die ik onder de pudding doe).
Net heb ik een hobbel genomen, welke vorm . . . metaal of glas en ik ben heel benieuwd of het dak goed gaat lukken.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 13:04
oh jaaaa, ik ben ook benieuwd naar die vlaai Iew. ik heb er nog nooit een gemaakt en ik moet toegeven dat ik er ook bijna nooit wat van eet

ik heb weer een rode kool geslacht, wat uien en appelen....m'n 5 liter pan tjok vol! het was ook wel een heel zware rode kool Smile
ik heb een worteltaart in de oven staan; die baak ik het meest en vind hem nog steeds heerlijk! en goed in te vriezen zodat ik netjes met enige regelmaat een plak kan ontdooien
er staat een brood in de bakmachine te bakken. dat verrijk ik altijd met een el appelstroop en en hand walnoten. ook heerlijk!
bij Dirk vond ik, tot mijn grote verrassing,  young jackfruit. daar ga ik straks vegan hachee van maken
en als ik dan nog fut heb kook ik nog wat van die chocoladevla; zo lekker!
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 14:03
Wij eten vanavond Mexicaanse nacho schotel mer verse guacamole
Verder heb ik meteen boodschappen gedaan voor de komende 3 dagen.
Maandag, frikadel salade
Dinsdag Indische hartige taart
Woensdag aardappelen, sperziebonen, tartaar met verse paprikasaus
Zo hoef ik zo min mogelijk naar de winkels en naar buiten
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 15:33
Wij laten Thais bezorgen.
Vanwege onze 48e trouwdag hebben we wat te vieren.
Voor mij is restaurantbezoek erg moeilijk, dus maken we er thuis een restaurantje van.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 16:36
Gefeliciteerd Lao-Tse 🥳🍾🥂🎂💋
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 16:42
Lao-tse gefeliciteerd en fijne huwelijksverjaardag Clap
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns