Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 17:13
Mijn moeder hield het op 4 á 6 uur, en ze gooide wijn bij het water. Op een petroleumstel of een kookplaatje. In de slowcooker laat ik ze gewoon de hele dag staan tot het etenstijd is. Ik doe er ook wel eens bier in, soms Kriek Lambiek en een pot uitgelekte kersen, het sap drink ik dan zelf op.

Wij eten wortelen, aardappelen en kabeljauw. IJs toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 14:28
De loempia's zijn goedgekeurd, dat gaan we vaker doen. Ik had een pak met 15 rijstvellen en ik had de vulling gewogen. Je gooit zo'n vel dan in 
water, doet de vulling erop en dan vouwen & rollen. Dat deden we samen, ik zei al leuk klusje voor kindjes (stel ze lusten loempia).
Als zo'n vel even in water ligt, ploept ie omhoog of hij krult op, dus het is eigenlijk net als water in een zandbak, je speelt echt met zo'n vel - maar niet te lang LOL
Toen ik bij vel 12 ofzo was, kwam ik erachter dat er geen 15 vellen in het pak zaten . . . maar wel 18, daar had ik dus geen vulling meer voor.
Wie weet wat ik daarmee doe, er werd al geopperd, kroketvulling, banaan en vlaaivulling. Ik kan ze gewoon bewaren, ik vond het geslaagd, 
dus ik ben van plan vaker eens wat rijstvellen te kopen.

Wat trouwens opvallend was, de taugé, dat zijn mungbonen, de glasmie is gemaakt van . . . mungbonen, de rijstvellen van rijst
er komt dus geen tarwe aan te pas.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 11:47
twee bieten staan te koken, aardappeltje erbij en iets vega. wil m'n vriezer leegmaken en weer zelf vleesvervangers gaan maken of linzen bij de maaltijd
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 12:01
Bloemkool ,bloemige piepers ,komkommer en draadjesvlees.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 15:11
Restjes en de laatste knödel (ronde aardappelballen die we altijd in de Duitse super halen). Hoe lang nog voor we weer naar Duitsland durven gaan 
voor rustig een kar vol met boodschappen ??? Ik zal er maar extra extra extra van genieten vanavond, want ik zie het nog niet gebeuren.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 16:13
Dat jij die zo lekker vindt .
Wij waren ooit in een klein pension in Duisland met vakantie .
Toen we daar voor de zoveelste keer die dingen kregen ,ben ik in huilen uitgebarstte .
Het lieve mens begreep er niets van ,die Hollanders vinden ze toch zo lekker ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 19:33
Ik vind dat lekker omdat ik het niet iedere dag eet LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 11:37
Dat zal het zijn .

Lang geleden bracht mijn schoonzusje ,20 jaar ouder dan ik , toen ze op bezoek kwam janhagel mee. Beleefd vertelde ik haar dat ik dat zo'n lekker koekje vond . Ik heb het geweten ,jaren lang bracht ze ze mee als ze op bezoek kwam .Ik heb nooit durven zeggen dat ze het maar niet meer moest doen .
Het zelfde heb ik nu met de " dumkes" Als mijn buurvrouw van 89 een paar dagen naar haar dochter in Friesland gaat passen we op haar huis .Ze bracht een keer ,als bedankje ,dumkes mee ,ik liet me ontvallen dat ik ze zo lekker vond ,nog steeds dumkes .Toen we nog naar de "soos" konden nam ik ze vaak mee voor bij de koffie of thee .Nu dat stil ligt blijven ze in de kast liggen of ik geef ze weer door .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 12:57
Ja moeilijk hoor, je kunt ook te beleefd zijn. De huisband kreeg vanochtend een sms-je van iemand, die jam van ons heeft gekregen.
Lekkere jam hoor stond erin, ik zei toen ook al dat moet je niet zeggen als het niet echt zo is . . . straks heeft hij potten en potten jam
van ons, ik zie het al helemaal voor me LOL.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 12:58
Een restje kip, bieten uit de vriezer (die ik dus waarschijnlijk stamp).
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 14:10
aardappelen gebakken met 'n sjalotje, knoldelderij met een beetje paprikapoeder en een kaasschnitzel.
en voor toe had ik gisteren wat soja griesmeelpudding gekookt, gezoet met banaan en opgeleukt met wat gedroogde pruimen Smile
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 14:51
Vandaag, het is weer vrijdag, eten wij weer frietjes met toebehoren.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2021 om 19:13
in Amsterdam en Almere heb je zo'n boeren initiatief: boeren voor buren
daarbij kun je verschillende pakketten van aardappel/groente/fruit
mijn dochter doet mee en ik ook via haar.
dan hebben we elke 14 dagen 16 kilo plus een extra groentenpakket
nou dat krijgen we best op LOL

nu zaten er twee keer achter elkaar pizza bodems bij en ik had de vorige nog niet op dus...

ik eet vandaag twee kleine pizza's. belegd met tomaten, spaanse worst (natuurlijk vega) champignons, olijven en 'n beetje kaas (ook vega)
het was al zeker een jaar of langer geleden dat ik pizza had en het smaakt me prima!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2021 om 19:09
vanmiddag had ik spruiten met aardappelen en een burger, nu heb ik een kop 0 E nummer tomatensoep, een boterham met pindakaas en een boterham met vega smeerworst aangevuld met een flinke pluk rucolakers (jonge kiemplantjes uit zaad, in de vensterbank gekweekt Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2021 om 12:11
mmmmmmmmmm! zondag gebakdag! gisteren lekker een suikervrij worteltaartje gebakken met walnoten en nu een heerlijk topping van roomkaas. ik zit ervan te genieten LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2021 om 13:27
Eigengemaakte kippensoep ,schijnt overal goed voor te zijn .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2021 om 13:40
ik maak een stamppotje boerenkool en iets erbij (weet nog niet wat)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2021 om 14:00
Wortelen met velderwtjes en vis en aardappelen


Morgen wordt het broccoli met gehakt

Ik zag in de diepvries nog een bak boerenkool staan ,die moet er ook uit
,dus dat zal zatsrdag wel worden ,dan is de week weer rond .


Fruit en toetjes liggen voor het grijpen en nog chocolade broodjes voor mijn dochter , als ze met mijn man terugkomt uit het ziekenhuis voor ,hopelijk , zijn laatste oogcontrole Dan zijn we vanaf Juni bezig geweest ,door alle afzeggingen wegens corona .Het is te begrijpen ,maar het gaat op een gegeven moment wel vervelen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2021 om 09:05
Bonen uit de weck, aardappelen en een bal gehakt
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2021 om 14:25
stamppot wortel prei en 'n burger; echt trek in Thumbs Up
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns