Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2021 om 09:06
En zo ging het ook, in plakjes in de marinade en daarna kort in de pan.

Toen ik wilde afvallen en het patroon ontdekte - je eet op moment x zoveel als dat je na moment x nodig hebt, zodat je niet halverwege 
de ochtend/middag/avond omvalt heb ik warm eten in de middag geprobeerd. Maar ik kon er niet aan wennen, dus ik eet nog steeds 's avonds 
warm alleen heel veel minder dan eerst. Goed ontbijten, bij de koffie een plak krentenbrood (cake ging ook, maar daar ging mijn cholesterol van omhoog Confused ) 
dan tussen de middag brood en een licht diner.

Ik voel me nog steeds debiel, want ik weeg piepers, rijst, quinoa, macaroni af voor het in de pan gaat. En dan moet ik tijdens het opscheppen ook
nog eens opletten. Ook met de groente moet ik dan zeggen - zo is het genoeg. Niet lekker lekker lekker, nee zo is genoeg.
Dat zit in je hoofd, dat omschakelen is het moeilijkste. Bietensalade, lekkerlekkerlekker - nee genoeg, witlofsalade, lekkerlekkerlekker - nee genoeg.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2021 om 10:30
ik houd van tijd tot tijd een eetdagboekje bij op de website van het voedingscentrum, dat vind ik heel prettig. niet voor de calorieen (al deed ik dat voorheen wel) maar om te kijken of ik niks tekort kom.
zo ontdekte ik dat ik steeds laag zet met de jodium, die vul ik nu aan met kelptabletten (die jozo zout met laag natrium heb ik na een keer proberen weggegeven)

ik begin met 2 glazen lauw water, dan wacht ik 'n half uur waarna ik pap eet van havermout met een eetlepel eiwitpoeder extra, kaneel, gemberpoeder en kruidnagel

rond 12 eet ik een appel en 15 gram ongebrande noten, tussen 2 en 3 eet ik dan warm met echt veel groente, 150 gr aardappel en eventueel een vleesvervanger. daarbij luister ik heel goed naar mijn lijf waar het behoefte aan heeft en kan dus tot ik begin te koken de plannen bijstellen. ook ik weeg alles om bewust te zijn van wat ik zoal in m'n mond stop

tussen 5 en 6 eet ik een banaan en tussen 7 en 8 max. 70 gr brood met 10 gr kaas en 5 gr pindakaas. dat laatste kan omdat ik kleine zware boterhammetjes eet

tussendoor drink ik thee en 'savonds een koemelk en een sojamelk, daarvan maak ik ook de 'golden milk' met kurkuma, kaneel, kardemom, gember, zwarte peper, een theelepel honing en een theelepel room.

in het ayurveda eetpatroon drink je niet vanaf een half uur voor tot een half uur na het eten en maak je na elke maaltijd een wandeling(etje)
het bevalt me prima Thumbs Up inmiddels ben ik 8 kilo lichter maar wat belangrijker is, ik voel me heel verzadigd dag en nacht.
na 8 uur 'savonds eet ik niet meer maar ik heb nooit honger 'snachts of 'smorgens bij het opstaan.
ik heb gewoon een heel mooie spijsvertering gekregen, heel veel rust in mijn lijf. en ik ben erachter gekomen dat geestelijke onrust meteen onrust in mijn lijf teweeg brengt dus ben ik ook in dat opzicht veel beter voor mezelf gaan zorgen.

ik heb nog mini bieten-,pompoen- en weetikveel burgertjes dus ik wil straks op de tuin sla oogsten en dan een mini burgerfeestje voor mezelf organiseren met veel sla natuurlijk en champignos en misschien maak ik een vegan mayonaise....kan mij ut bomme Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2021 om 08:51
Jaren geleden hield ik ook een dagboek bij op het Voedingscentrum. De stok achter de deur was dat je alles eerlijk moest vermelden, dus die dropjes nam ik dan maar niet, want dan ging het zoutgehalte omhoog. Of dat koekje liet ik staan. Maar toen veranderde de manier waarop je kon noteren en dat vond ik te moeilijk.

Ik snijd brood in de Deka, op zijn dunst, voor Ton sportbonkjes en voor mij sportbonk en batard. Voor tosti's is dat heel prettig en je krijgt automatisch minder koolhydraten naar binnen, als je evenveel boterhammen eet als vroeger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2021 om 16:33
Er staat een hartige taart in de oven, de huisband kookt. Op mijn verzoek moest het weekend menu iets zijn waar een deel desem in kon.
Want mijn desem werd maar steeds groter en er staat geen brood op de planning en dan moet je iets anders verzinnen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2021 om 14:39
stamppot raapsteeltjes, gebakken champignons en 'n prei en een kipburger. lekker!
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2021 om 18:56
eigen gemaakte nasi
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2021 om 11:04
voor mij wordt het een bloemkoolcurry vandaag; verheug me er nu al op het te koken en het te eten Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2021 om 18:01
Wortelen, piepers en rundersaucijsjes uit de airfryer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2021 om 11:38
Vandaag eten wij zuurkool stamppot met speklapjes. Ouderwets lekker!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2021 om 16:11
ik had spinazie meegenomen van de tuin, wilde er een spinazie/rijsttaartje van maken
toen bedacht ik me dat ik nog een halve bloemkool had, die heb ik in de keukenmachine vermaakt tot 'bloemkoolrijst'
en nu staat er een taartje in de oven van spinazie, bloemkoolrijst, kaas en shoarma'vlees'
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2021 om 11:37
ik ben raapsleetjessoep aan het koken. het is met de zon in het kasje zo warm dat de raapsteeltjes wel erg hard gingen groeien LOL ik heb ze maar allemaal geoogst, vandaar de soep. en vanmiddag eeet ik de stamppot ermee, voor de laatste keer dit voorjaar. misschien zaai ik ze in september nog een keer.

spinazie is ook op voor nu, ook in het najaar pas weer. alle hoop voor bladgroente is nu gevestigd op de sla die er volop is en de snijbiet die dankzij Francis nog op mijn balkon stond en nu het grootst is Smile
verder zal ik het van het winkel aanbod moeten hebben
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2021 om 15:33
Ik heb nog een halve zak aardappelwedges liggen, puur natuur en met schil, die in de airfryer gaan. Aubergine in plakken, besmeerd met olijfolie in de oven, op het laatste moment wat strooikaas erop. Biefstuk tartaartjes bakken. Mini magnum toe. Ik voel me nog steeds lekker en het is feest, nou ja bijna, na anderhalve maand durf ik weer naar niet-essentiƫle winkels, wel met mondkapje en op anderhalve meter van andere klanten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2021 om 16:07
Er is nog fricandeau van gister en daar snijbiet met bieslook bij en quinoa.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2021 om 16:02
miniburgerfeestje met een gebakken aardappel en 'n bergje sla Smile

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2021 om 14:12
piepbeetje volkoren mie, 6 grote champignons, 1 struik paksoi, restje wokreepjes, wat loteksaus en geraspte kokos.....lekker!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2021 om 15:23
Spijt me maar ik zie geen plaatje .
Kan aan mijn tablet liggen ,of aan de werklui die met glasvezel bezig zijn
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2021 om 15:27
Ik zie een blauw vlakje met de tekst: Image not found.

Vandaag maak ik iets met paprika, kippenpoten en courgette.
Wat ik er precies mee doe weet ik nog niet.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 11:32
wat heerlijk nu, al dat zomerfruit!! ik eet m'n buikje vol eraan elke dag. nu weer baby watermeloen en er ligt een ananas verder af te rijpen; heerlijk! ik kan me niet meer voorstellen dat er een periode in mijn leven was dat ik met moeite en tegenzin 1 stuks fruit per dag at
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 12:33
Vandaag hebben wij, mijn man en ik, weer een balans (!) dag en eten dus gemengde salade met brood en meestal nog een licht soepje vooraf.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 13:19
Wij hebben het net op .


Sperciebonen ,aardappelen ,sla en een lekkerbekje.

Morgen zien we wel weer .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns