Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 89101112 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 16:59
Als er geen kruidnagelpoeder te koop is, kun je ook één of meer kruidnagels in een thee-ei meekoken. Andere kruiden ook. Bij ons thuis moest degene, die de kruidnagel vond, afwassen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2020 om 18:26
Dank jullie wel
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 10:24
@Lao-tse - gefeliciteerd, een hele prestatie Thumbs Up

Ik heb de vlaai net geproefd, prima maar de vulling is een beetje apart (mijn eigen schuld LOL ) het deksel is ook best mooi geworden.
Iets meer ervaring of even met zijn 2-en het deksel erop leggen geeft een mooier resultaat. Ook had ik natuurlijk een deel bloem vervangen
door volkoren en vraag me af, moet je dat willen ? En ietsie-pietsie meer gist zou kunnen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 11:18
Soms is een beetje appart ,iets wat later juist een heel geheim familie recept wordt .

Hier wordt niet meer gebakken .
Mijn man bakte altijd appeltaart met Baukje . Sinds Baukje niet meer te koop is ,of het zelfde spul een andere naam of verpakking heeft gekregen is er geen appeltaart meer .


Ik wist het zelf niet eens meer ,maar mijn zusje had het er laatst over .

Ze keek er nog wel eens naar in een winkel .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 12:08
Lunch: een kop groentesoep en een miniciabatta met een plak kaas ertussen in de airfryer. 10 minuten op 160 graden, Ton met een snufje oregano, ik met peterselie. Diner: kweenognie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 16:01
Mie, met guhusselde groente (tomaat, sjalot, ui, cichorei, wortel) uit de moestuin en speklap
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 16:59
Vandaag boomstammetjes (gehakt met een korstje), broccoli en rösti's
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 17:49
Was bloemkool

Is er iemand die weet of je verse saucijzenbroodjes in de diepvries kan doen ?

En zo ja hoe je ze dan weer eetbaat krijgt ?

Ik heb op internet zitten zoeken ,maar de een zegt ja en de ander nee

Een bakker deed het zelf ook wel eens was zijn antwoord .Hij vertelde er helaas niet bij hoe het verder moest
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 19:58
Gewoon invriezen.
Dan bevroren in een oven op ca 200 graden voor een kwartiertje.
Of ontdooit en dan ca 10 minuten.
Het is een beetje uitproberen.
Maar ik doe het wel vaker.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2020 om 20:14
Bedankt ,
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2020 om 10:22
Het ziet er meestal niet zo mooi meer uit, maar het smaakt (als het goed door en door warm is) meestal wel ok.

Het is zo weinig uitnodigend weer buiten, dus weet ik nog niet wat voor groente het zal worden. Ik zag stukjes blauw aan de lucht, dus wie
weet als het iets lekkerder is ga ik buiten speuren.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2020 om 15:48
ik zag witlof los in de winkel en daar kon ik geen nee tegen zeggen.....
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 10:53
Dat snap ik, wij hebben een teler met verkoop aan het bedrijf - dus zolang het seizoen is ga ik altijd daar langs voor witlof. Heerlijk.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 14:10
ooohhhhh, nu ben ik wel een beetje jaloer Embarrassed ik denk dat ik dan zeker om de dag witlof zou eten, helemaal nu ik het wok.....zo lekker!!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 15:29
Die witlof is wel 5 kilometer fietsen hoor . . . het is jammer genoeg niet de buurman Wink Ik lust het zelf graag rauw.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 18:05
rauw vind ik ook lekker en die 5km fietsen zou ik er voor over hebben
hoe ik het de laatste tijd maak, met champignons, paprika's, zon tomaatjes en feta in de wok, is het een warme salade
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 18:47
vandaag ben ik bij een Ayurvedische behandelaar geweest; zij heeft o.a. de polsmeting gedaan
aan de hand daarvan heeft ze me een voedingsadvies gestuurd....tja......ik vind het nogal wat.
een hele lijst van wat heel goed, goed of slecht voor me is. ik herken me er wel in maar het is ook een hele omschakeling
ik zal er een dezer dagen mee beginnen; eerst de benodigde boodschappen kopen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 11:30
Toen ik af wilde vallen heb ik besloten dat de dingen, die ik echt heel lekker vind (brood) gewoon blijven. Ik ben vooral heel erg de kleine
lettertjes op verpakkingen gaan lezen, zo gingen dingen die vol met suiker of vol met vage E-nummers zitten overboord.
Daarnaast ben ik me er van bewust geworden dat ik veel meer at dan ik inmiddels nodig heb (we worden allemaal ouder) en dus is de weegschaal
in de keuken mijn beste vriend. Ik voel me totaal debiel als ik de piepers, rijst, quinoa, pasta enzovoorts afweeg maar hé er is 10 kilo af (heel rustig in 1 jaar tijd)
en dat willen we graag zo houwen LOL

Maar anders eten is echt een omschakeling en alleen de dingen waar je echt 100% achter staat zullen blijven. Maar mij viel dus wel op,
dat als ik op een verjaarsfeest was geweest en taart en nootjes en chippies had gegeten dat dat geen invloed had, hooguit een kleine dip (omhoog)
dus de extra kilo's zitten echt in het standaard patroon.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 11:45
Bij ons worden de aardappelen e.d ook gewogen ,maar ik had het idee dat mijn man ging smokkelen En jawel het werd meer volgens mij ziet hij het niet zo goed meerop de weegschaal Nu wissel ik een grotere om voor een kleinere .

Misschien niet helemaal eerlijk ,maar ik wil er geen gezeur over .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 13:43
Bij ons worden de aardappelen e.d ook gewogen ,maar ik had het idee dat mijn man ging smokkelen En jawel het werd meer volgens mij ziet hij het niet zo goed meerop de weegschaal Nu wissel ik een grotere om voor een kleinere .

Misschien niet helemaal eerlijk ,maar ik wil er geen gezeur over .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 89101112 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns