Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 13:46
Daarom ben ik ook mijn haakwerkje gaan pakken .

Vertstelbare stoel passend bij het raam gezet ,waar het zonnetje schijnt ,verstand op 0 en handjes aan het werk .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 16:11
Dat snap ik helemaal. Ik weeg en de huisband krijgt het grootste deel - tussen de middag eet de huisband ook nog soep en ik niet. Hij heeft dat nodig, hij is 
altijd heel druk in de weer. Ik ben meer een dreutel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 17:12
Vandaag pompoensoep met balletjes en mini-ciabatta's uit de airfryer met een plak kaas ertussen, Ton met oregano en ik met selderie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2020 om 22:01
ik weeg al een aantal jaren mijn voedsel. om me bewust te zijn van hoe veel ik eet en aangemoedigd door mijn eetdagboekje op het voedingscentrum

dit jaar echter verhuisde ik eerst mijn ex (omdat hij ziek is) wat fysiek en emotioneel veel te zwaar voor me was en kort daarna kwam ik in de rouw.
redenen te over mezelf een beetje te 'verdoven' met een reep chocola.
(Als mijn huisarts vraag wat kan ik voor je doen zeg ik, leg mij maar aan 'n chocolade-infuus dan klaag ik nergens meer over LOL)
daar ging ik me steeds vervelender bij voelen dus ik zocht naar een doorbraak. 'toevallig' dat ik las over Ayurveda en wat me daarin aansprak was dat het zich richt op de balans. Dat komt mooi uit, dacht ik want die ben ik al maanden kwijt.
En uit de meting bleek ook dat ik uitgeput ben, door verdriet (stond erbij)
de lijst met voeding wijkt nauwelijks af vanwat ik al at, behalve de chocola dan Wink
er zit ook een soort van 'eet-regelement' wat wel erg afwijkt en daar ben ik erg blij mee.
ik zit nu weer aan tafel te eten ipv voor de computer, dat geeft me al heel veel rust
het eten verdient (en krijgt nu ook weer) alle aandacht, dan eet je ook veel rustiger
na het eten wordt geadviseerd 5 minuten te blijven zitten en daarna minstens 500 stappen te lopen, dat kan i kprima combineren met hondje en blijk ik ook heel fijn te vinden.
hoe dan ook, ik voel me er goed bij.

als je met z'n tweeen bent of met je gezin, dek je eerder de tafel, praat je even bij, enz.
alleen is dat anders maar ik heb er vertrouwen in dat deze ommezwaai me alle goeds zal brengen wat ik erin zocht Smile

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2020 om 11:45
Ik ben van 70% puur chocola naar 85% puur chocolade gegaan en ik eet iedere dag 1 klein stukje en op zondag een zondags chocolaatje.
Vind ik een mooie balans LOL
Omdat er in pure chocola minder suiker zit heb je minder nog een stukje neigingen (ik in ieder geval).
Ik wandel meestal even na de lunch omdat het nu 's avonds al zo vroeg donker is. Qua eten is het zo dat je de hoeveelheid eet die je nodig hebt
na dat eet-moment. Dus als je 's avonds nix doet heeft het geen zin om heel veel te eten bij het diner.

Vanavond eet ik gebraden kip en ik ga nu even naar buiten kijken wat er qua groente is.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2020 om 13:02
ik dacht even dat je wilde gaan schrijven dat je naar buiten ging, kijken of je de kip kon vangen LOL
pure chocola zit caffeine in, daar ben ik overgevoelig voor.


ik eet bloemkool wat champignons, aardappelen en 'n spinazie/kaasschnitel

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2020 om 14:16
Vandaag gekookte aardappelen, gemengde groente (worteltjes, erwtjes, bloemkool en boontjes) en slavinken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2020 om 16:06
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

ik dacht even dat je wilde gaan schrijven dat je naar buiten ging, kijken of je de kip kon vangen LOL

Dat moest ik vanochtend al, ik dacht vanochtend dat ik ze allemaal had tot ik in de keuken stond en ik naar buiten keek en zag dat er nog 
twee over het gazon scharrelden. Dus weer naar buiten, grootste deel van de kippen in het hok opsluiten - anders rennen ze allemaal weer buiten, de deur
van de ren op een kier zetten en achter de 2 achterblijvers aanrennen . . . hoe bedoel je saai LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2020 om 16:07
Het wordt pompoen met tomaat heb ik net besloten. Ook de piepers in de oven en meteen de kip mee opwarmen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2020 om 17:19
hahaha, die kippen. met dieren kun je elke dag wel even lachen he?!

gaat de pompoen bij jou niet in de oven? die doe ik er wel in, tenminste in een pan die ik oven noem want in die oven staan 2 rijen gas te branden en dan denk ik bij elke keer pompoen beschaamd, nu ligt Groningen weer 5cm lager Confused Dus taart gaat in de overn en dan zoveel mogelijk tegelijk en achter elkaar en groenten en aardappelen in de pan/oven.


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2020 om 18:07
Pastinaak, zoete aardappel, een tartaartje en wat knoflook en stukjes ui.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2020 om 10:53
Ik had gisteren alles in de oven, maar de aardappels in een aparte schaal zodat ze niet zo zompig worden. En de kip halverwege 
onderin erbij gedaan, want die hoefde alleen op te warmen. Ik kook elektrisch dus dat heeft voor Groningen geen effect - ik ben nooit 
zo'n fan van koken op gas geweest. 

Vandaag maak ik een groente stoofschotel, een recept van Magtelt, dat ik aanpas aan wat ik voorhanden heb - dat is dan voor morgen.
Vandaag wordt het koken (opwarmen) uit de koelkast, een rest pastasaus en waarschijnlijk pasta.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2020 om 12:35
vanmorgen vroeg kookte ik een pan pompoensoep, nu kook ik een pan courgette/broccoli soep, dan heb ik 10 liter soep op voorraad
ik eet spinazie, moet nog even kijken hoe of wat, eerst slapen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2020 om 19:32
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterClipboard">Copy< id="mailtovensterClipboard">
ik had een beetje spelt pasta gekookt, daarbij een romige champignonsaus met wat kaas en wat cashews. en erbij een spinazie/appelsalade

spinazie van mijn balkon, dat vind ik leuk Tongue
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterClipboard">Copy< id="mailtovensterClipboard">
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 11:29
Vandaag hebben wij zuurkoolstamppot met speklapjes. Lekker ouderwets
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 11:53
Biet met speklappen .

Ik eet niets ,want ik ben behoorlijk ziek van de pneumokokken prik

De huixarts kwam thuis
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 11:58
Lunch: zelf gebrouwde groentesoep, gehalveerde broodjes, een witte en een volkoren, met daartussen kaas en voor Ton ook ham, die nu in de airfryer zitten. Ton met een vleugje oregano, ik met selderie.

Vanavond gestoofde prei, kalkoemschnitzel en kruimige piepers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 19:38
Ik had hips uit de romeinse pot, gebakken piepers en kool met hier en daar een tomaatje en het zou zo maar kunnen dat de hips in een fles bier
gebadderd heeft.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2020 om 01:32
Wat is een HIPS ???
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2020 om 09:15
Ben ik ook benieuwd naar .

Hier wordt het witlof en veld erwtjes .

Met wat er zoal bij hoort .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns