Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1011121314 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2020 om 11:04
VerHips dat kennen jullie niet LOL Maar vast ook wel, als ik het ga omschrijven. Het wordt ook vaak hamschijf genoemd. Het is een deel van 
poot van een varken, niet het onderste deel, maar hoger - de meeste mensen gebruiken het om erwtensoep mee te maken.

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2020 om 11:29
Aha.... dus dicht bij de "heup"
Hamschijf ken ik inderdaad wel.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2020 om 12:24
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterClipboard">Copy< id="mailtovensterClipboard">
bloemkoolcurry
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2020 om 12:32
Ik heb geen idee wat we eten ,dat proeven wel want het komt uit de diepvries en ik kon niet meer zien/ lezen wat het was .

Het is dus een verrassings menu
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 11:56
gisteren had ik voor het eerst een Ayurvedische bloemkoolcurry gemaakt, ik vond het heerlijk Smile
vandaag eet ik gebakken aardappelen en sla

in de koelkast staan 2 worteltaartlagen te 'bakken'  : vegan, suikervrij, raw en super lekker
met een heerlijke 'bite'bodem van noten, wortelen, dadels, kokos en specerijen
en daarop een creme laag van cashews kokosroom en 'n natuurlijk 'zoetje'
ik maak deze taart maar weinig want ze heeft een heel groot nadeel....
als je ervan geproefd hebt, kun je er niet meer vanaf blijven LOL
recept uit 'Vegan Taart, 31 feestelijke taartjes'

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 12:13
Nu staat op het menu Hongaarse Goulashsoep en maisbroodjes met een plak kaas ertussen uit de airfryer, voor vanavond moet ik nog naar de Plus voor het vlees. Ik heb bloemkool en boerenkool gekocht op de markt vanmorgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 13:43
Saucijzen met tomatenblokjes, sperziebonen en rijst.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 14:01
Ik denk aan bietjes met appel, piepers en verse worst, eerst bakken, dan de airfryer in, nooit meer zwarte randjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 15:33
klinkt logisch als je bloemkool en boerenkool kocht LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 19:52
Die boerenkool moet eerst de vorst overheen,dus die moet nog even wachte .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 19:55
Wortels, piepers en rookworst met fruit en appelmoes er achter aan. Voor morgen heb ik speklappen uit de vriezer gevist, maar dan . . . 
Maar dat zie ik morgen wel weer.

Verder heb ik vandaag gepoogd chutney van groene tomaten te maken, dat heb ik wel eens eerder gedaan maar ik weet nu ook al weer waarom
ik dat niet ieder jaar doe.
Ik ben op tijd begonnen, maar toch is het nog niet zoals ik het hebben wil . . . zo frustrerend. Morgen verder.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 20:55
dat zal 't zijn Mutti LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2020 om 11:06
De chutney pruttelt weer en is heb er gewoon de staafmixer even doorheen gehaald, dan straks potten afwassen en ringen koken en dan kunnen 
ze in de wek
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2020 om 11:11
Vandaag aardappelen, spruitjes, en een saucijsje. Er zaten er 8 in de verpakking die ik uit de vriezer haalde, dus de komende dagen varieert alleen de groente.Tongue
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2020 om 11:44
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

. Er zaten er 8 in de verpakking die ik uit de vriezer haalde,


Daarom vries ik ze met twee tegelijk in.
Wat Lao-man fijn vindt want ik eet weinig of geen vlees en dan heeft hij er twee.
Maar.... hij doet er ook wel eentje afgekoeld op brood. met mosterd
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2020 om 12:46
Vandaag wordt het een "snelle" chili con carne. Heel lekker!
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2020 om 13:26
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Originally posted by Cocos Cocos wrote:

. Er zaten er 8 in de verpakking die ik uit de vriezer haalde,


Daarom vries ik ze met twee tegelijk in.
Wat Lao-man fijn vindt want ik eet weinig of geen vlees en dan heeft hij er twee.
Maar.... hij doet er ook wel eentje afgekoeld op brood. met mosterd


Mijn grootste mee eter is er niet meer. Zo´n grootverpakking was eerder in 2 dagen op.
Alleen eet ik er 8 dagen van.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 10:06
in de ochtend begin ik met 2 a 3 glazen lauw water, dan laat ik m'n hondje uit, dan kook ik havermoutpap en voeg daaraan toe 1 eetlepel rijst- of soja- eiwitten, mespuntje kruidnagelpoeder, mespuntje kaneel en 'n halve theelepel gemberpoeder
dan wacht ik nog 'n kwartier en ontbijt

en dat kwartier geeft me de ruimte eerst het armsgat te breien in de trui van m'n ex
't bloed kruipt waar 't niet gaan kan LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2020 om 19:44
vandaag boerenkoolstamppot gegeten
straks eet ik nog een boterhammetje of twee

ik eet/leef nu een maand volgens die Ayurvedische regels en het bevalt me bijzonder goed.
ben veel rustiger geworden, veel liever voor mezelf. ben beter in balans.
ik voel me na elke maaltijd lange tijd verzadigd, geen behoefte aan snoep of ander zoetigheid, geen behoefte aan tussendoortjes...

daarnaast ben ik met mijn buurvrouw  groenten gaan delen, je weet wel van die groenten die teveel zijn voor een persoon. eerst kookte ik die dan voor twee dagen maar ik mag geen opgewarmd eten/kliekjes
beetje jammer want dat at ik wel graag
maar nu deel ik die grotere dingen (bloemkool, zak andijvie, spitskool, enz) met mijn buurvrouw en de week erna deelt zij het hare met mij
we zijn daar beiden zo enthousiast over  dat we steeds meer gaan kopen waardoor we om de week bijna geen boodschappen meer hoeven doen
ik word steeds blijer weer Smile

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2020 om 14:36
gisteren bij de turkse winkel kwam ik koolrabi tegen en daar ben ik dol op dus die zit nu, geslacht en wel, in de pan. daarnaast gekookte aardappelen en een vegan burger.

en ik heb taartjes in de vriezer die onder de 'dessert recepten' staan maar waar zoveel kcal inzitten dat ik ze vele malen kleiner heb gemaakt als in het recept om volgene week ook nog door de deur te passen Wink
ze zijn wel suikervrij en vegan en helemaal gezond maar toch.....
volgens het recept zou je dan van 1 taartje o.a. 40gr havermout, 50 gr cashews, bijna 1 avocado en 4 dadels naar binnen werken Shocked dat is een beetje te gek he! en dat nog na je maaltijd!
ik heb ze nu veel kleiner gemaakt en mag er van mezelf 1 per week ofzo Tongue
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1011121314 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns