Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1234 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2020 om 11:34
Ik ben degene die asperges lust .

Op een gegeven moment heb je geen zin meer om het alleen voor mezelf klaar te maken .
Als ze er net zijn doe ik het wel .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2020 om 18:05
En wat zo vreemd is bij vrouwen, dat je wel iets voor je man koopt en/of klaarmaakt, dat je zelf niet blieft.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2020 om 11:16
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

En wat zo vreemd is bij vrouwen, dat je wel iets voor je man koopt en/of klaarmaakt, dat je zelf niet blieft.
Dat is liefde zekers? Iets klaarmaken voor je partner wat je zelf niet lust 
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2020 om 11:19
Gisteren, 23052020, Tomaten met gehakt in de oven klaargemaakt. 

Ingrediënten 

Voor 2 personen
4 Grote tomaten 
1 ei
400 gr gehakt
klein blikje tomatenpuree
paneermeel 
olijfolie

"Gereedschap"

Ovenschotel
Scherp mesje,
Bewaardoosje (voor de vriezer)

Bereiding: (Warmeluchtoven)

Doe het gehakt, de tomatenpuree, het ei in de mengkom en zet alles goed ondereen. Doe er wat paneermeel bij zodat het een vastere massa wordt. 
Leg de tomaten ondersteboven op een snijplankje. Snij dan aan de onderkant, evenwijdig met het plankje, een "dekseltje" af. 
Hol de tomaten uit en snij dan het kroontje, waar vroeger het steeltje zat, eruit.
Wat uit de tomaat komt, kun je in de vriezer steken om op een later tijdstip bij in de soep te doen.
Vul de tomaten met het gehakt (mag zelfs wat hoger zijn dan de tomaat zelf) en zet dan het deksel er terug op. Bestrijk met een beetje (olijf)olie. 
Zet dan de schotel in de voorverwarmde oven op 175° gedurende 55 tot 60 minuten. Klaar en warm opdienen. 
Naar keuze kun je er patatjes bijeten, of fritjes of puree (of gewoon zo)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2020 om 12:26
Ik ben dan zo benieuwd hoelang dat in de oven moet , op hoeveel graden ?

Ik ben een klungel wat dat betreft .
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2020 om 14:56
Ik heb het recept aangevuld

Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2020 om 15:42
Ik heb gister kant en klaar meel gekocht om pizza deeg te maken, ben benieuwd! Niet van koopmans, het lag in het schap met de pasta. Twijfel of ik dat ga maken, of verse pasta (ravioli ricotta spinazi). Maar misschien bewaar ik die voor morgen, als ik laat gewerkt heb. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2020 om 20:12
@francis, ik vraag me op eens af, wat voor gehakt is eigenlijk het meest "normaal" in België ? Zelf ben ik van huis uit half om half gewend (half varken half koe).
Later ben ik na veel gedoe en wennen over gegaan op rundergehakt en ik lust ook lamsgehakt. Maar ik heb pas een half varken gekocht en na 
wat twijfelen heb ik het gehakt daarvan niet laten mengen en dat viel me erg mee - ik had verwacht dat het vetter zou zijn.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 00:00
@ Iw1463 
Wij nemen gewoonlijk gewoon gemengd gehakt. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 08:36
Originally posted by francis3 francis3 wrote:

@ Iw1463 
Wij nemen gewoonlijk gewoon gemengd gehakt. 
Het zijn soms van die gedachten die je invallen. Ik heb ooit mijn nichtje voor het ontbijt een 1cm dikke plak tong in gelei weg zien werken
en dan kom je tot het besef dat er echt verschillen tussen België en Nederland zijn. Terwijl ze ook nog eens niks lust, dus ik was met verbazing geslagen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 10:35
@ Iw1463 Als het maar naar binnengaat, ja toch? 
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 10:38
Als alles loopt zoals het moet lopen, dan is het vanavond witte kool met witte saus en een Toscaanse carré. (veggie)
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 11:22
Nog niet bekend
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 11:47
Broccoli ,komkommer ,gemengde sla , aardappelen ,karbonade .

Ik een stukje en mijn man een hele ,als hij dan weer speklappen eet ,heb ik nog een halve in de diepvries .

Morgen worden het de tomaten met gehakt van Francis .

Ik koop altijd rundergehakt en varkensgehakt ,omdat ik half om half te vet vind meng ik het zelf . Ik deel het in porties en die gaan de diepvries in . Gisteren hadden ze in de supermarkt "lelijke "groenten .
Scheelde zowat de helft in prijs . Een kromme komkommer maakt toch niets uit als je hem toch niet in de lengte gebruikt .

Vroeger hadden we ze zelf in de tuin ,maar dat gaat niet meer , en dan waren de peentjes ,komkommers en snijbonen enz ook niet allemaal recht .

Door die corona ,zat ik te denken ,waarom moeten we toch het hele jaar aardbeien willen eten , en laten we rozen uit weet ik niet waar vandaan komen ?
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 13:48
Wij zijn op een koolhydraatarm dieet. Dus vandaag eten wij, koolhydraatarme tomatensoep met koolhydraatarm knoflookbrood. En koolhydraatarme rosbief salademet een groene pesto dressing.
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de recepten dan zal ik het in het topic "recepten" zetten 🙋‍♀️
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 14:08
Aha, ik wist niet dat er zo'n topic bestond hier. Waar staat dat zo ongeveer?
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 15:36
Originally posted by francis3 francis3 wrote:

Aha, ik wist niet dat er zo'n topic bestond hier. Waar staat dat zo ongeveer?


Even de zoekfunctie gebruiken Francis. Denk dat je het dan zal vinden. Anders zet ik er wel even een recept in, komt het vanzelf weer naar voren
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2020 om 10:41
Originally posted by francis3 francis3 wrote:

Als alles loopt zoals het moet lopen, dan is het vanavond witte kool met witte saus en een Toscaanse carré. (veggie)
Wat is een Toscaanse carré ??? Zelf ga ik zo kijken of ik genoeg tuinbonen kan vinden voor vanavond.
Verder ribkarbonade (eet ik eigenlijk nooit, maar de slager had denk ik niet goed gelezen), dan ja dan . . . piepers ? Of koolhydraatarm quinoa ???
Wie zal het zeggen, morgen weet ik meer :-)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2020 om 10:50
Peentjes ,piepers en vis .

Maar dat is al om half een,want wij eten altijd 's middags warm .

Morgen zien we wel weer .

Ik zag nog oliebollen in de diepvries .😂
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2020 om 13:22
Er staan afbeeldingen op google? Schrijf in je googlevan " Toscaanse carree " en dan klikken en bij afbeeldingen zie je er veel staan
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns