Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 16:23
Ik had ooit die tip van ontbijtkoek ook gehad,maar dat werd zo'n zooitje
Ik weet wel wat hij bedoelde ,de jus van de zakjes vleesjus en dan speciaal die van de Aldi die ik aanleng .
Maar ik ga nu beslist niet naar de Aldi ,mij te druk .

Maar hij moest gisteren bij de keuringsarts zijn ,die vroeg wat hij gisteren gegeten had

Toen had hij gezegd : Broccoli komkommer aardappelen en draadjes vlees met jus .
En dat dat iedere dag wisselde .Dat het de dag ervoor sperciebonen waren geweest met salade ,en dat hij ook vaak biet at ..De arts vond dat hij heel gezond at . Wat dat nu met een rijbewijskeuring te maken heeft ? Of het moet een soort geheugentest zijn geweest ?.Of hij zijn armen en benen nog goed kon bewegen werd niet naar gevraagd of gekeken .Of hij zijn nek nog goed kon draaien ook niet .
Ik had het pak uitgeprintte papier met paperclips zorgvuldig gesorteerd meegegeven Ik ken die arts ,die gaat niet zitten zoeken , maar de paperclips en de memopapiertjes zaten nog precies op dezelfde plaats ..Mijn man kreeg alleen commentaar dat het potje urine nog in een extra plastic zakje zat ,hij had laatst een keer "lekkage " gehad dus ik had er voor de zekerheid een plasticzakje omgedaan .Dat moest hij er zelf nog afhalen, was zeker teveel werk voor mijnheer de arts ,en hij kreeg het nog net zovol mee terug .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 08:51
Dat plastic zakje doe ik ook altijd uit voorzorg. Ook als ik zo'n speciaal potje en flesje heb gehad, ik wil dat ding niet zo maar in mijn handtas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 10:13
Mijn man had het in een plastic Dekamarkt tas , maar ik was bang dat het hele pakket papieren nat zou worden en het niet meer leesbaar zou zijn ,dan konden we weer opnieuw beginnen .
Ik had ze wel in een plastic hoesjes gedaan.

Ik moet zeggen dat dat digitale gedoe alleen voor de arts makkelijker is ,Het is nu voor mijn man de 4e keer dat hij een oproepkreeg .Vroeger ging je met de oproep naar de afspraak .Copie van de medicijnlijst en urine mee .Na de keuring kreeg je van de arts een heel pakket met papieren mee en moest je dat naar het postkantoor brengen en naar het CBR sturen .

Mijn rijbewijs verloopt in Mei .Ik kreeg gisteren bericht dat het zou verlopen .
Ik twijfel of ik het nog laat verlengen ,als ik dat hele gedoe zie . IK ga toch de rijkswegen niet meer op .
Toen ik rijexamen deed zat dat niet eens in de exameneisen .
Ik heb toen nog een paar lessen genomen .

Je ziet de laatste tijd hier steeds meer van die 45 km auto's rijden en dan is het OV ook weer veiliger zullen we hopen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 13:43
bloemkoolcurry met tuinerwten en tomaat
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 14:03
Sperciebonen ,salade verse worst

Ik vond nog bloemkool in de koelkast ,dat wordt het dus morgen .

Er zal nog wel wat in de diepvries liggen wat vlees betreft .
Al is het maar voor een persoon ,want ik sla wel een keertje over of ik neem er kaas over .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 09:35
Pannenkoeken, de dagen daarna gaat de keuken op stelten gezet worden - dus ik ga straks eens kijken wat we kunnen bestellen voor die dagen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 10:52
Als het een verbouwing is ,dan wens ik je heel veel sterkte .

Wij gingen over van een losse onderdelen keuken naar een inbouw ,dus ik kon het gasfornuis en de koelkast nog blijven gebruiken dat scheelde .
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 12:17
Vandaag eten wij bonenstamppot met schouderkarbonade.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 16:25
Wortelen, gekookte aardappelen en gehaktballen uit de airfryer. Ben & Jerry ijs toe, dat ik nog in de vriesla vond. Maar nu eerst een kopje groentesoep met Italiaanse roerbakgroente.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2021 om 15:09
De keuken blijft de keuken, maar het plafond moet hersteld en daarna geverfd worden. Dus de koelkast is eruit en alles is afgedekt.
Dus het wordt Chinees vandaag (en waarschijnlijk dan ook morgen).
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2021 om 15:33
aaaaaachchch, wat zielig voor die chinees!! eten jullie die in een keer op?? en hoe maken jullie die dan klaar?Wink

ik had pasta gemaakt met linzen, veel groenten, wat tomaat en italiaanse kruiden. het was lekker, tijd geleden. wel wat veel dus ik eet de rest vanavond. o, o! Embarrassed

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2021 om 22:46
iets van vroeger : gekookte aardappelen , bloem pap, gesmolten boter, en gestoofde kabeljou.nog steeds heerlijk.

oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2021 om 11:17
Iets van heel vroeger voor mij .

Gekookte aardappelen in een pan .
Snijbonen in een pan

Dat wordt een hele onderneming ik heb zeker in geen 60 jaar in gewone pannen gekookt , maar altijd in een snelkook pan .
Nu lekt de ring .
Winkels dicht .Op internet gekeken ,maar er zijn alleen nog siliconen ringen te koop ,de rubberen worden zelfs 2e hands te koop aangeboden .
De mensen die een siliconen hebben gekocht ,zijn er beslist niet tevreden over ,en zo goedkoop zijn ze niet en een gebruikte kan je niet terugsturen .

Gewoon weer met de pan is dus de oplossing .
Hoeveel water ?
Ik ga er maar bij zitten zodat ze niet aanbranden .

Ik heb het gisteren met de lekkende geprobeerd ,maar me gebrand aan de stoom .
Het zal wel lukken .
Gisteren vroeg er ook al iemand iemand om bandenplakspul .
Zulke kleine dingen ,waar je toch mee kan zitten .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2021 om 13:36
ik ben lid van nextdoor.nl, dan kun je daar dat soort dingen vragen; gewoon aan je buren.

ik twijfel tussen stamppot boerenkool en stamppot wortel/prei
ik denk dat ik het laatste doe. de boerenkool ligt in de vries dat eet daar geen brood
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2021 om 14:01
Met een paar buren bij elkaar een restje ,is de band geplakt .

Ik ken een wijkverzorgster die alles op de fiets doet .
Die heeft nu een leenfiets , daar zit een soort wegenwacht bij in .
Best handig .



Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2021 om 14:50
gebakken aardappelen, knolselderij met een beetje room en paprikapoeder en een spinazie/kaasrondo
deze moeder moet ook een beetje verwend  worden vandaag Wink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2021 om 15:02
Biet met speklappen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2021 om 16:46
Vandaag het laatste beetje chinees met zelf gekookte quinoa. 

@mutti, als je op gas kookt moet er meer water bij dan op elektra - maar je zult het vast snel genoeg weer doorhebben. Ik vind het eigenlijk
ook heel erg leuk, ik ben altijd heel benieuwd naar de snelkookpan - maar heb er zelf nog nooit eentje gekocht/gescoord. Ik heb er 1 keer mee
gewerkt toen we een kookavond hadden als teamuitje.
Kookte je dan de groente en de piepers tegelijk in 1 pan ? En werkt dat fijn, vertel.
Zo'n ring valt vast nog wel ergens op te duiken, dat is vaak een kwestie van zoeken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2021 om 17:23
Sausijsjes van de slager en boerenkool van Gijs van Plus, heel makkelijk. Eerst de sausijsjes gebakken en ze toen in de airfryer gelegd. Ik heb een deksel voor de koekenpan, dus daarna de kant-en-klare boerenkool daarin gelegd met wat geraspte kaas erop. Toen de airfryer PING zei, was de kaas gesmolten. De worstjes waren heel mooi goudbruin en helemaal gaar geworden, niet meer dat zwart afkrabben, wat vroeger moest. Voor toe heb ik de laatste twee mandarijnen alvast geschild en in stukjes gedaan, lekker met slagroom.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2021 om 19:36
ook wij hadden boeren kool stampot.
verse boerenkool bij de boer gehaald.er afgeritst gewassen en in de pan.
wij snijden of hakken het, als het gaar is. zodat je de volle smaak hebt.
aard appelen ook van de boer en een worst van de supermarkt. HEERLIJK
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns