Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2122232425 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 12:26
verse tomatensoep met omeletreepjes en een snee goed brood Smile
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 12:32
stampot zuurkool met kaas ,en worst
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 13:16
Spinazie , filetlapje. Kruimige aardappelen van de boer op de markt


Speciaal wezen halen ,want als hij morgen na zijn staaroperatie thuiskomt en een week geen auto mag rijden ,wil hij niet van die gladde aardappelen.

Nou de weg was wel glad .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 13:33
waar een mens zich al zorgen over maakt zo net voor zijn operatie LOL
maar ik ben het helemaal met hem eens hoor, als je je toch niet helemaal lekker voelt laten dan toch in ieder geval de aardappelen lekker zijn Smile
ik wens hem al vast heel veel sterkte voor morgen Thumbs Up

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 17:33
Ik koop normaal kruimige aardappelen, maar echt kruimig zijn die niet. Nu had ik bij Plus Biologische Kruimige gekocht. Ik vind dat "biologisch" altijd nep, ik bedoel, dat er geen aardappelfabriek staat, waar ze die dingen namaken uit synthetische grondstoffen, net als biologische melk of zo. Maar deze zijn echt kruimig, als je er naar wijst, proberen ze al uit elkaar te vallen, romig smaken ze ook. Ik had er rode kool met een Pink Lady appel en een rolladeschijf bij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 19:11
ik heb ook altijd biologische aardappelen maar dan vast kokende. carolus vind ik vies maar jellie is een heerlijke aardappel en vitabella vind ik ook wel lekker
ik heb wel altijd ook kruimig in huis voor puree en dan ook biologisch;ook lekker
ben dan ook heel benieuwd (lees argwanend) naar wat voor aardappelen we in ons pakket hebben
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 21:46
Dat zijn de aardappelen die mijn man ook altijd haalt .

Door de snelkookpan had ik nooit last van "uitelkaarvallen " .

Een ring heb ik nog niet ,maar ik las een truckje .De ringinsmeren met slaolie . Iets meer werk ,maar het helpt en dat is het voornaamste .
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 11:51
Vandaag eten wij boerenkool stamppot met rookworst
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 12:14
Ik vind het prettig als aardappelen nog niet uiteenvallen bij het afgieten, maar wel als ik ze probeer op te prikken.

Vanavond eten wij erwtensoep, weer van Gijs, ik begin er zelf niet meer aan, en van die havermoutpannenkoekjes, die in het blad Boodschappen stonden. De griesmeelpudding, die ernaast stond, bevalt uitstekend en die eten we nu geregeld. Ik hoop dat ze net zo lekker smaken. Het punt is dat je geen koeienmelk gebruikt, maar haverdrank of amandelmelk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 12:54
die haver- en/of amandeldrank kun je makkelijk en lekkerder zelf maken.
in een pak amandeldrank van de winkel zit maar 2% amandel, kijk maar op het pak. dat zijn 2 a 3 amandelen per pak. de rest is water.
met haver is het niet veel beter en een pak havermout kost maar 50 cent, daar kun je heel veel 'melk' van maken Smile het is niet moeilijk, ik vind het wel een leuk werkje.

ik maakte daarnet 4 worteltaarten. 2 'gewoon' met meel en wat suiker en noten en eieren enzo, die geef ik in plakken weg. de andere 2 zijn vegan, gluten en suikervrij (die geef ik ook weg) en ze zijn allemaal heerlijk! maar ik ben suikervrij dus ik heb voor mezelf 2 kleine hartjes gemaakt van de vegan soort Tongue kan bijna niet wachten tot ze klaar zijn.

straks eet ik andijvie, daar had ik zo'n trek in! kennelijk zit daar iets in waar mijn lichaam behoefte aan heeft. met een kaas schnitzel want die vind ik lekker en waren in de aanbieding bij aldi. per 4 verpakt, ik snap niet waarom ze dat niet altijd doen; scheelt een hoop plastic.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 16:24
Ik heb niet zo'n zin meer om lang in de keuken te verwijlen, ik ben 73, al jaren met AOW. Wanneer mag ik met pensioen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 11:23
Ik denk niet dat ik stop met zelf koken, ik vind het meeste kant en klaar te zout, niet lekker of "ik kan het zelf beter" dus doe ik dat.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 18:00
Ik kook zelf, maar geen ingewikkelde dingen meer. Bimi's, piepers en gehaktballen. Pitloze druifjes toe. En daarna koffie met een amarettini.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 19:13
Ik kook geen ingewikkelde dingen meer .

Ik heb een keer met kerst staan huilen .Ik was al geen held in de keuken ,maartoen .

Morgen eten we dus gewoon boerenkool .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 09:31
Ik maakte me vroeger al de hele maand december druk over de inkopen en voorbereiding van de Kerstdiners. Tot ik op een piekernacht besloot, dat er nog nooit iemand van honger was gestorven in mijn huis. Dat kwam omdat ik het jaar daarvoor pal voor kerst een infectie aan mijn evenwichtsorgaan had opgelopen. Ik zag de schilderijen los van de muren komen en rondzweven, ik was straalmisselijk. Dus ik moest het bed houden, minstens een week en dan voorzichtig beginnen met opstaan. Mijn zoon en zijn vriendin woonden toen tijdelijk op zolder bij ons en hij had op kamers leren koken. Ze plunderden de vriesladen en de provisiekast met maaltijdpakken van Knorr, kochten groente en maakten de heerlijkste maaltijden klaar. Elke avond kwam mijn zoon mij diner op bed brengen op een blad en zijn vriendin liep achter hem met een klein dienstblaadje voor de poes Audrey, die al die tijd aan mijn zijde verbleef behalve voor een kort kattenbakbezoek. Dat was de enige week in mijn 47 jarig huisvrouwenbestaan, dat ik niet hoefde te koken. Als ik anders migraine had of griep, werd de friteuse gepakt, en dat noem ik geen koken. Of de magnetron werd in werking gezet, ook geen koken. Overigens maakten mijn zoon en ik wel eens samen lasagne klaar. Toen waren het twee pakken plus wat er bij moest, nu doen wij twee keer met één pak. En met Kerst sloof ik me niet uit, hoogstens doe ik alternatieve aardappeldingetjes, zoals Pommes Duchesses.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 10:14
Ik ben 1x vreselijk ziek geweest ik dacht dat mijn hoofd uit elkaar zou barsten ,ik schijn steeds geroepen te hebben dat ze mijn hoofd vast moesten houden .

Het was in de tijd dat de afhaalchinees pas begon ,hoe dat moest wist hij niet ,mijn dochter vertelde dat ze bij haar schoolvriendje wel eens nassi gingen halen .Hij ernaartoe .Hij kwam terug met een hoeveelheid waar zeker een week van gegeten is . Het was beslist niet alleen nassi maar eerder een rijsttafel geweest .Nog een hele tijd heeft er een grote rode vlek op de muur gezeten .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 10:24
Wij aten thuis met kerst ook altijd al gewoon, hooguit was er dan b.v. rollade en witlof. Nu met de familie verdelen we de taken gewoon.
Maar ik wil nog wel eens experimenteren, soms wat succesvoller dan anders. Maar ik bedoel als die rare slasauzen enzo uit de winkel, dat kan 
ik zelf ook wel en dan zonder rommer. En eiersalade bijvoorbeeld - veel lekkerder en geen rare E-nummers.

Oja met kerst hadden we thuis natuurlijk het KERST kleed op tafel en na veel drammen van mij (de huis-pyromaan) hadden we dan ook kaarsjes op tafel.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 11:21
Ik heb mijn " kruimige" aardappelen in een " gewone pan " gekookt .
Ze vielen uit elkaar . Nu zouden we toch al boerenkool stamppot eten dus dat is niet zo erg ,maar er moet nog wel wat geoefend worden wil er weer een behoorlijke aardappel op tafel komen .

Was ik toch maar naar de spinazie acedemie gegaan ,samen met mijn hartsvriendinnetje van de lagere school ,i.p.v. naar de MMS .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 11:59
voor mij ook geen pakken en sausen en ook geen spinazie academie. ik kook gewoon graag en ik kook graag 'gewoon'. Heb dan ook geen magnetron, friteuse of airfryer.
vind het wel heel leuk om nieuwe recepten uit te proberen en zoveel mogelijk 'basic' te leven. dus zoveel mogelijk zelf maken, van breidraad tot hummus, van taart tot olla's
als ik die dingen kan doen, ben ik een heel blij mens Smile

vandaag maak ik een stamppot boerenkool/pastinaak, champignons en wellicht iets van linzen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 10:22
Mijn moeder hield van koken en ik hing vaak rond in de keuken, zo heb ik koken geleerd, zaterdags mocht ik dan zelf in de keuken rommelen. Later heeft het jaren geduurd voor mijn runderlapjes net zo lekker waren als die van mijn moeder. Ze werkte met kruiden en wijn. Mijn kinderen vonden me soms net een heks, met mijn kruiden. Maar mijn zoon heeft ook koken geleerd door me te helpen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2122232425 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns