Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2223242526 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 10:40
bruinebonensoep
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 14:10
Mijn moeder hield niet van koken ,trouwens van het hele huishouden niet .Ze is door mijn oma daarin stik verwend ,ze hoefde nooi wat te doen .
0
We hadden dan ook een hulp in de huishouding ,waar ik het hoognodige van geleerd heb en de grootste lol had .

Ze was een uitstekende onderwijzeres , dat ze, toen ze trouwde daarmee moest stoppen was vreselijk voor haar .
Maar ja je kunt niet eeuwig verloofd blijven ,zeker niet in die tijd .

Zodra ,dat niet mogen werken als onderwijzeres ,opgeheven werd ,stond ze weer voor de klas ze kwamen haar zelfs halen van haar vroegere school ,tot ze 65 was en toen had ze nog wel door willen gaan met lesgeven .

Mijn vader kookte altijd ,terwijl hij toch ook werkte ,en mijn zusje en ik hebben het nog steeds over zijn heerlijke groenten en tomaten soep .
Vriendinnetjes vonden het maar een vreemde boel bij ons

Ik lijk wat dat betreft veel ophaar .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 13:51
volkoren mie, zacht gekruide witte kool in kokosmelk gegaard, pittige tempeh stukjes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 14:25
Rode kool ,aardappelen . Restantjes vlees

Morgen zien we wel weer

Er zit genoeg kn de vriezer mocht het echt code rood worden .

Ik zie nog geen vlokje en heb nog geen hoofdpijn ,wat meestal een voorbode van sneeuw is ,

AH bezorgt morgen niet,las ik ,ik hoop voer die mensen dat ze nog wat inhuis hebben
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 16:13
ik heb ook nog geen hoofdpijn, anders meestal wel als het gaat sneeuwen.
en volgens zo'n weer website is het morgen overdag hier 2 graden dus dan zal het ook niet blijven liggen, als het hier al valt......
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 16:14
pannenkoeken en erwtensoep
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 13:22
stamppot restjes, ik had nog 2 wortelen, 3 pastinaakjes, 1 flinke prei en daar 1 flinke aardappel bijgedaan. daarbij eet ik een toscaanse schijf en een paar van de vriesdood geredde champignons.
klinkt wel echt zondags, vind je niet?
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 13:53
Wij gaan vandaag samen gourmetten. Was eigenlijk de bedoeling dat we dat gisteren zouden doen, maar toen moest er voetballen gekeken worden. Wat dan juist rond etenstijd begint.
Dus net alvast de sausjes gemaak.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 14:36
Bami pangang .

Tenminste ik zag het in de koelkast liggen .

We hebben een nieuwe Dekamarkt .Ik kwam er laatst achter dat een slager daar een hoekje heeft ,kan ook wel een idee van een restaurant zijn en omdat die dicht moeten zijn ,hij op die manier nog wat omzet probeert te maken en daar eigengemaakte maaltijden verkoopt die in de magnetron kunnen .
Hij verkoopt zelf, door een luik ,in zijn restaurant pizza's en bekers koffie om mee te nemen .Het restaurant is nl een verbouwd station .
Hij staat er niet zelf ,maar hij bied het in de supermarkt te koop aan
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 17:29
Onze keurslager verkoopt allerlei maaltijden en stamppotten. Daar staan altijd oudere mannen verlekkerd in te slaan voor een paar dagen. Het moet heerlijk smaken, allemaal, exotisch of Hollandse pot.

Wij eten wortelen, kruimige piepers en lekkerbekjes. Ik doe daar altijd wat whiskey saus bij. Ben & Jerry ijs toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 18:24
Zo hadden wij in het dorp verderop een groentenboer .

Ze hadden zelfs een autorijden ,In de winkel was het ook altijd druk ,toch zijn ze over de kop .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2021 om 13:42
ik ben een lekkere hussel aan het maken van wortel, champignons, paprika en zoete aardappel met gemberwortel en knoflook en daarbij stukjes licht gekruide tempeh. 'kheb trek
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 11:41
Vandaag, meestal op vrijdag, gaan wij frietjes halen met toebehoren.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 12:38
lekker Dilianne. dat deden wij vroeger op woensdag LOL

ik eet rode kool met appel, aardappelpuree en een zeewierburger

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 13:10
Broccoli ,gestoomde aardappelen , is gelukt .


Rest vlees ,want mijn hartige balletjes zijn verbrand .
Ik gebruik sinds kort plantaardig vet en dat is, al staat het vuur laag zo snel heet dat ik er echt bij moet blijven staan .


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 15:21
Pittig gesudderd vlees met een assortiment bonen (samen in 1 pan gesudderd) en kwie-no-a. Zelfgemaakte custardpudding, dronken
kwetsen uit de weck en een sinaasappel denk ik
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2021 om 09:40
Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Vandaag, meestal op vrijdag, gaan wij frietjes halen met toebehoren.


Lang lang geleden aten wij dat ook in mijn ouderlijk huis, ik haalde ze. Eerst gaf ieder zijn bestelling op en die was elke week anders, ik schreef het lijstje en ging op pad met een grote tas.

Later toen ik zelf moeder was, hadden we Moeders patatkraam, elke woensdag open. Wel met sla, komkommer, tomaat erbij, en appelmoes toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2021 om 11:06
Frietjes aten wij heel heel soms .
We hadden een patatsnijder van Tomado
Dus dat was grote aardappelen schillen ,dat deed mijn opa ,die woonde in het zelfde huis ,maar had wel een eigen verdieping .
Die was meester schiller .
Dan gingen ze de patatsnijder in en werden ze 1x gebakken ,dat moest op een bepaalde warmte stand Dat was gokken ,want we hadden geen electrische pan Volgens mij testte mijn moeder dat met een stukje brood . Dan ging de pan hoger en gingen ze voor de 2e keer het vet in om een mooi bruin korstje te krijgen .

Na ieder 2e baksel mochten we ze verdelen ,na afloop ging het vet door een zeef en werd het weer hard ,voor een volgende keer .
Ik kan me niet herinneren dat er bij ons een patat zaak was .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2021 om 15:33
vandaag maakte ik ayurvedische bloemkoolcurry en ikbakte een suikervrije worteltaart, daarvan neem ik een plak vanavond
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2021 om 17:47
Kruimige piepers, sperziebonen en een restje varkenshaas. Sinaasappel toe. Ton mag ijs pakken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2223242526 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns