Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 3031323334>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2021 om 14:16
aardappelen (mijn ex kocht op de markt Andijker Muizen, super lekkere aardappelen) snijbiet en een kaas schnitzel
die snijbiet wil ik wel even over uitweiden; die had ik in maart gezaaid (zaad van lidl 0,19 ) in april kon ik voor het eerst oogsten. sindsdien heb ik elke week voor mijn buren en voor mij geoogst en nog af en toe iemand anders tussendoor laten oogsten.
voor vandaag had ik van 2 planten het buitenste blad geoogst wat genoeg is voor ruim 300 gram op mijn bord plus de rest waar ik soep van heb gemaakt.
Het is een mooie schone groente waar, door de groeiwijze, nagenoeg geen beestjes in zitten en ook geen grond.
als je ooit groenten in je tuin wilt zetten vind ik snijbiet echt een aanrader! Thumbs Up

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2021 om 14:50
Als kinderen gingen wij altijd naar vakantie op een boerderij , daar stonden er versteld van dat wij snijbiet zo lekker vonden .
De andere gasten lustten het niet .

Overigens hebben wij gisteren erwtensoep gegeten ,ik had nog een blik staan .
Ik was het weer zo zat ,dat ik er gewoon trek in kreeg .Nu zitten we weer buiten in het zonnetje zolang het kan .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2021 om 18:55
Als ik aan erwtensoep denk, denk ik aan de tijd toen ik ongeveer 100 jaar geleden in de Amsterdamse Jordaan woonde en nog wel eens in de kroeg kwam. Een van de kroegen was van een ouder echtpaar en die vrouw maakte ouderwetse erwtensoep met spek en vlees en worst. Lekker voor je meissie, zei ze dan tegen me, eet maar op het vet loopt langs je kin zo lekker. Smile ze waren heel lief voor me Heart
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 11:06
Restjes courgettesoep en restjes salade 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 12:02
Sperciebonen met sla , aardappelen meegebracht uit Zeeland ,door mijn schoonzoon en een tartaartje . Tartaartje was ik gisteren vergeten uit de diepvries te halen ,ben ik vannacht nog wezen doen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 10:59
Ik heb gisteren aardappelen gepoot, dat heb ik nog nooit eerder gedaan - maar ze zeggen dat het kan, voor herfst-oogst.
Verder heb ik pasta saus over van gisteren en ik denk een komkommer erbij.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 11:32
Spinazie ,ruccola sla , de zeeuwse aardappelen en een tartaartje .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 13:39
snijbonen, champignons en nu ik dit typ bedenk ik me dat ik ben vergeten een paprika te plukken Confused aardappelen en een spinazie/kaas ding, denk ik.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 15:54
Wortelen, zilvervliesrijst en een lekkerbek uit de airfryer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 17:18
welk merk airfryer heb jij Magtelt en als je nu een nieuwe moest kopen, zou je er dan weer net zo een nemen of zie je ook nadelen?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2021 om 08:26
IK heb een Philips XXL. Dat was de beste, toen we hem kochten. Er zijn allerlei hulpjes bij te koop, rekjes, bakschalen, inlegvellen van siliconen. Je kunt er cake, taart, muffins in bakken, groente grillen, en vlees en vis bakken. Hij blaast boven en beneden hete lucht in. Ik leg altijd een kwart vel bakpapier op tosti's en daar zet ik het rekje op, anders waait het bovenste plakje kaas rond en kan aan het verwarmingselement gaan hangen. Ik heb een paar kookboekjes voor de airfryer gekocht en de lijsten met temperaturen en tijden gekopieerd, zodat ik die in de keuken kan bekijken. Op internet vind je ook veel recepten en suggesties.

Toen ze net verschenen vond ik het moderne hupsafladder, maar daar ben ik van teruggekomen. Na een paar maanden ging de friteuse in de vaatwasser en vervolgens naar de kringloop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2021 om 09:23
dankjewel Magtelt voor de uitgebreide informatie Thumbs Up ja ik zie jou er regelmatig over posten waardoor mijn nieuwsgierigheid toe nam.
ik heb er nog drie vragen over,hoe komt het er uit? ik bedoel moet je vis eerst paneren en dan komt het er met zo'n krokant jasje uit of vlees, ik zeg maar wat, een bal gehakt, doe je die in een bak erin met wat boter ofzo? is het makkelijk schoon te maken en blijft de geur, van bijvoorbeeld vis, er niet in hangen.
kijk maar of je tijd en.of zin hebt om te antwoorden hoor.
ik vraag het niet voor mezelf, ik heb geen friteuse en eet nagenoeg geen frituur maar die mannen.....LOL

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2021 om 09:56
Vandaag een champignonsoepje en een salade; eventueel nog brood.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2021 om 14:01
ik eet aardappelen, snijbietsteeltjes en 'vis'sticks. en ik heb al vier keer een katje uit mijn bord gehaald die ik niet had opgeschept. en dan kunnen ze tofu en tempeh heten, volgens mij zijn  ze echt van vlees gemaakt en dat moet ik niet op mijn bord Dead LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2021 om 16:56
Onderin de airfryer zit een soort rooster, en daaronder leg ik een stuk aluminiumfolie, Zodat de bodem schoon blijft. Dan is er een uitneembare pan met een rooster als bodem en daarin leg ik soms een kwart vel bakpapier. Vroeger smeerde ik geen olijfolie, maar nu doe ik dat wel met een kwastje, heel licht. Dan wordt het krokanter. Ik ben lui en koop vis al in een jasje van paneermeel. IK maak wel gehaktballen, die dan ook licht geolied worden. Verse worst en saucijzen vet ik ook licht in en dan gaan ze op het bakpapiertje. Ik vis alles er met een tang uit, die bijgeleverd werd, en dan laat ik het vet op het papiertje stollen, zodat het niet in de pan loopt. Vet dat wij dus niet naar binnen krijgen. Patat leg ik gewoon op het rooster van de binnenpan, kroketten en bitterballen ook, zonder insmeren en zonder bakpapier. Het zal voor mannen wel hogere wiskunde zijn, dat schijnt koken altijd voor de meesten te zijn. Maar als je eenmaal de routine hebt en van experimenten houdt, is het wel te doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2021 om 17:32
duidelijk! wederom bedankt Heart
ik denk dat ik zo'n ding koop en dan bij een man zet, daar een bitterballen en patatfeestje organiseer om mee te beginnen en dan kijken hoe de reacties zijn. als je 92 bent maken vet enzo niet meer uit maar ik vind de friteuse wel gevaarlijk voor allebei. ik ga het eens proberen

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 15:08
Ik was pas bij Magtelt en kan melden dat de kroketten en de patat van prima kwaliteit waren, daar hoef je geen frituurpan voor te hebben.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 17:41
Ik zag dat Expert er een in de aanbieding had . Het was de beste keus van de consumentenbond .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 19:48
oh joh, wat een fijne tips allemaal! ik ga er straks naar kijken. dank jullie wel! Heart
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 19:54
is dat die van 219,00 Mutti? dan moet ik eerst even sparen en zal de aanbieding wel voorbij zijn.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3031323334>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns