Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Pop

 Reageer Reageer Pagina  <1 234
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 18:14
@Magtelt

Ik denk dat ze al een heleboel spulletjes heeft, en alles wat ik maak moet helemaal naar Warschau worden gestuurd. Dus ik houd het maar bij deze pop.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 18:45
heb je het hoofdje al gestopt en dicht ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2020 om 08:49
Helemaal naar Warschau! Dat is een eind reizen voor een pop. Is het kindje er al of was je vooruit aan het werken?

Op onze sportschool vertelde de kinderfysiotherapeut vorig jaar heel trots dat zijn vrouw een jongetje verwachtte. Hij komt soms koffie halen, als wij sporten. Ik ging meteen haken: een zigzagdekentje in drie kleuren en een speenkoord. En ik breide een hoesje voor een babykleerhanger. Maar elke keer als ik vroeg of de baby er al was, hoorde ik een latere datum. Uiteindelijk is het jongetje geboren tijdens de lock down. Ik heb alles netjes ingepakt en ingeleverd bij de receptie, die nu weer open is. En ik kreeg al een mail, dat hij er blij mee is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2020 om 09:15
Kijk eens aan , weer iemand blij gemaakt . Het lijkt me spannend zwanger te zijn in deze tijd .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2020 om 12:32
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

heb je het hoofdje al gestopt en dicht ?

Yep, en ik heb ook al twee armpjes. Eerst was het hoofdje niet mooi bol maar wat meer vulling verhielp dat. Het is schrikbarend hoeveel vulling er in een pop gaat.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2020 om 12:36
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Helemaal naar Warschau! Dat is een eind reizen voor een pop. Is het kindje er al of was je vooruit aan het werken?

Nee, ze is er al, ze is inmiddels vijf maanden. Mijn oom woont en werkt in Warschau en de moeder komt er vandaan. Dus mijn nichtje is een Poolse met een Nederlandse achternaam. (Ik zit te hopen dat mijn oom haar Nederlands zal leren, van Pools versta ik helemaal niets.)

Leuk hè, als je haakt of breit ben je altijd degene met de origineelste cadeaus. Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2020 om 08:44
Wat denk je van een cursus gebarentaal? Ik sta paf van die tolken op tv, razend snel geven ze door wat er gezegd wordt en ze acteren er ook nog bij.

Met vulling gaat het echt heel hard, maar je kunt kussenvulling van Action gebruiken, dat is wasbaar.

Ik scoor altijd met kraamcadeaus als speenkoorden (Wibra verkoopt de klemmen), kleerhangers voor kinderen en baby's (kringloop en kleedjesmarkt) en dekentjes. De dekens maak ik meestal zo groot, dat een hangerige peuter ermee op de bank kan liggen. Vanwege de security blanket van het jongetje uit Charlie Brown.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2020 om 11:51
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Wat denk je van een cursus gebarentaal? Ik sta paf van die tolken op tv, razend snel geven ze door wat er gezegd wordt en ze acteren er ook nog bij.

Met vulling gaat het echt heel hard, maar je kunt kussenvulling van Action gebruiken, dat is wasbaar

Gebarentaal is in ieder land anders. Dus dat is een geval van regen in de drup.

Is de kussenvulling duur? Op een hobbywebsite is het 7,90 per 500 gram. Ik heb geen idee hoe groot een zak van 500 gram vulling is, misschien wel heel groot omdat dat spul bijna niks weegt. Maar het klinkt alsnog best duur. Ik gebruik nu vulling van een oud, opengescheurd kussen. Een hele zak en in het hoofdje alleen al ging heel veel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2020 om 08:32
Ja, oude kussens kun je natuurlijk ook gebruiken, ook van de kringloop. Vooral als ze wasbaar zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2020 om 21:10
Ik ben inmiddels aangekomen bij de beentjes; als die klaar zijn hoef ik alleen nog alles aan elkaar te maken en de pop haren te geven.
De eerste pop is een oefenexemplaar, omdat het de eerste keer was dat ik zoiets ging haken en ik eerst een beetje in wilde komen. Dus het tweede mooiere exemplaar mag naar Warschau (en hopen, hópen dat -ie onderweg niet kwijtraakt!).
Ze zijn allebei in andere kleuren. Ik denk dat het er heel leuk uitziet als alles klaar is. Ik zal dan nog eens proberen een foto te plaatsen.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2020 om 21:11
En... ik heb bergen tutorials opgezocht en ik ben nu al helemaal verliefd op al die schattige gehaakte dingen. Straks wil ik niets anders meer haken. LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2020 om 08:53
Ik ben helemaal ondersteboven van de site met mondkapjes. Daar zitten ook zulke leuke manden en mutsen bij, en drakensjaals. Dat zijn kooppatronen, maar wat een leuke.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2020 om 10:43
Ik doe tegenwoordig binnen in een pakket of envelop ook het adres waar het heen moet . . . alle kleine beetjes helpen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns