Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Slecht en goed nieuws

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Slecht en goed nieuws
    Posted: 03 Mei 2020 om 22:20
Broer is zondag 03 05 rond 09.00 uur met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat hij lage rugpijn had die niet te harden was. 
Daar is hij dan helemaal onderzocht en heeft hij, via een baxter, antibioticum gekregen. (zal wel zwaardere zijn dan dat er thuis gegeven mag (en kan) worden. 
Van covid 19 was er niks te bespeuren, enkel maar (volgens ik begrepen heb) een serieuze nierbekken ontsteking. 
Kort na 14.00 uur werd hij dan met de ziekenwagen (die van de kliniek zelf) terug naar huis gebracht. 
Vanaf morgen gedurende zeven dagen twee innames per dag van een antibioticum. 
Door de hoge koorts was de spraak bijna niet te verstaan en ook de conversatie wat maar zus-en-zo. 
In de late namiddag, (zo rond 17.00) werd het toch beter met de spraak, en was er bijna geen spraakverwarring meer. 
De thuisverpleging die is dan terug gekomen. Ik had die deze morgend verwittigd dat hij in de kliniek lag en dus niet moest komen (tegen de middag). De verpleger die heeft een blad achtergelaten om daar te noteren:
Datum  l  uur l   temperatuur.

Dus dat moet dan genoteerd worden. 
De persoonlijke assistente van broer die blijft nu deze nacht daar. (Zo kan ik dan OOK eens rustig uitrusten) en die heeft met de verpleging overeengekomen dat zij elke drie uur de temperatuur ging nemen en dat dan ook noteren op dat blad. (zo kan de verpleging ook opvolgen hoe de koorts evalueert) 
Moest zijn temperatuur boven.... ben het vergeten hoevel, komen, dan meteen de 112 bellen en terug naar het ziekenhuis laten afvoeren. 
Zij (de persoonlijke assistente) heeft mijn gsm nummer, dus.. zolang die niet rinkelt, is alles goed. 
Eventuele updates volgen nog. 

Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2020 om 10:41
Sterkte Francis! Hopelijk knapt hij snel weer op.
december2011

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2020 om 10:47
Sterkte
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2020 om 11:40
sterkte Francis
En vooral voor jouw broer ook, natuurlijk
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2020 om 12:18
Heel veel sterkte 🥀
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2020 om 13:03
Dank u 
Nog goed nieuws, Gisterenavond kreeg de persoonlijke assistente van mijn broer telefoon van de spoeddienst, de coronatest die afgenomen werd, is NEGATIEF 
De koorts is ook flink gezakt, en is nu zo te zien, onder controle. 
Eventuele update volgt nog
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2020 om 15:32
Goed dat hij het virus niet heeft maar toch voorzichtig met hoge koorts, hou jullie sterk
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2020 om 17:53
Fijn dat er zekerheid is omtrent de corona, dat is inderdaad goed nieuws
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2020 om 19:00
Veel sterkte Francis
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2020 om 21:24
sterkte voor jullie.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2020 om 16:58
Dankuwel, temperatuur is momenteel bijna normaal (36.8°) nu bijna 37.6°. Dus we zijn op de goede weg (momenteel)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2020 om 21:35
Ga zo voort Thumbs Up
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2020 om 14:06
Dat is flink schrikken .

Dat het geen corona is ,is goed nieuws maar hij is wel goed ziek .


Hij zal wel geen trek in eten hebben ,maar drinken is erg belangrijk .
Bij hoge koorts droog je gauw uit .

sterkte

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2020 om 15:23
Drinken dat doet hij wel, en ook eten, niet zoveel, maar er gaat toch nog wel wat naar binnen. Gisterenavond een banaan met gandaham (als het maar naar binnen gaat eh) en vandaag (ochtend weet ik niet, want dat doet de persoon die hem (normaal uit bed komt halen, en het huis aan kant zet) maar momenteel moet hij toch zeker tot vrijdagochtend het bed houden. 
Deze namiddag (was bijna 13.30) twee tomaten met bacon. 
En uiteraard  veel slapen

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2020 om 18:54
Goed dat hij drinkt en toch wat eet. Veel sterkte
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2020 om 23:35
Danku. 

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2020 om 16:36
Temperatuur terug normaal, (35.8°) 
Vandaag gaat het vrij goed. 
We, (mijn broer en ik) moesten vandaag in het ziekenhuis zijn, broer die zit (wegens zijn ms), in een elektrische rolstoel. Daar hij zijn handen al een hele tijd nietmeer kan gebruiken, zit de besturing dan ook achteraan (begeleider) 
Dus we komen aan op de dienst waar we moeten zijn, en staan te wachten. Komt een verpleegster en die zegt:"Meneer, begeleiders mogen niet mee in het cabinet, gelieve in de wachtzaal te wachten". Ik zeg:"Wedden  dat je me komt roepen"? 
Nee wij kunnen dat wel, uw hulp is niet nodig.
Nog geen twee minuten later:
Meneer wil je eens komen helpen; wij rijden overal tegen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2020 om 17:16
Ach ze moeten zich ook aan de regels houden ,maar inwendig zal je wel gedacht hebben lekker puh .

Ik heb een tijd moeten revalideren en toen zat er in mijn "klasje "een mondschilderes en die had een hulphond naast haar electrische rolstoel . Hoe vaak ik haar niet heb horen zeggen dat die hond niet mee mocht , en dan was haar antwoord ook altijd ,ik zie je zo wel terug . Nu wil ik jou niet met een hulphond vergelijken ,maar jij weet waarschijnlijk beter hoe die rolstoel werkt dan de verpleegkundige en zo was het met die hond kennelijk ook , want ze hoefde maar een kort commando te geven en hij deed het ook met iets aan die stoel . Ze sprak erg slecht ,maar de hond begreep haar .

Prachtig was dat .

Fijn dat het weer beter met je gaat .
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2020 om 16:13
Ik ben echt nieuwsgierig naar binnen zes weken,dan moet de sonde weer vervagen worden, wat het dan zal zijn

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2020 om 10:34
Ik duim even voor jou & jouw broer
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns