Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

bericht van handwerkjuffie

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2020 om 19:00
Wat fijn om weer van je te horen, maar niemand hier neemt je het kwalijk wanneer dat ff niet lukt. Knap dat je de energie op kunt brengen om je conditie op te bouwen.
Hou je goed, we leven erg met je mee
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2020 om 11:06
Sterkte van 1 naar 4 kilometer dat is een hele kluif en dat is je gelukt - volhouden.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2020 om 11:34
Oef! Wat een nare tijd. Heel veel sterkte!! 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2020 om 15:37
Handwerkjuffie , sterkte morgen .

Moed houden . Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan .

Nog een kilometer erbij gekregen .?
Back to Top
geerke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 13 Mei 2011
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 796
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2020 om 18:21
Heel veel sterkte en een goed herstel toe gewenst .
Groetjes ,Geerke
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2020 om 16:26
Vóór de tweede chemo (afgelopen vrijdag) het fietsen kunnen opbouwen naar bijna 6 km. Vrijdag hele dag in het ziekenhuis gelegen, zaterdag voelde ik me tóp. Zondagmiddag helemaal ingestort en nu dus weer terug bij af. Maar ik blijf terugvechten hoor...
Bloed afnemen thuis kan niet (ander district, werkt niet samen blijkbaar), maar in principe ga ik het de volgende keer weer combineren: 10 juni eerst bloed afnemen en een uur later naar de internist. Als het bloed dan ook weer goed is, moet ik 12 juni weer de hele dag aan de chemo. En als die derde op 12 juni achter de rug is, heb ik de helft van de (in totaal 6) kuren achter de rug, dus ik probeer positief te blijven denken!
Dank ook nu weer voor jullie lieve reacties!!!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2020 om 18:29
Handwerkjuffie,

Je schiet er niets mee op ,maar ik leef met je mee .

Ik bewonder je kracht,ik hoop dat die beloond mag worden .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2020 om 09:35
Zo gaat dat, de ene dag top op de bult, de volgende dag weer helemaal terug bij af. Probeer voor ons allemaal 1 ding, probeer goed te 
eten - ook al smaakt het naar zaagsel, voed jezelf goed. Want ik weet dat dat vaak moeilijk is, maar wel heel belangrijk. Goed eten.
Lekker fruit (groente, vlees, toetje) dat naar zaagsel smaakt, toch eten. Veel sterkte. 
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2020 om 10:10
Heel veel sterkte in dit traject
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2020 om 11:16
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2020 om 13:06
Ik ben geen dokter ,en ik weet ook niet of het mag,maar zowel mijn man als ik krijgen extra voeding .

Vroeger waren dat vieze drankjes ,maar tegenwoordig zijn het gewoon lekkere toetjes in diverse smaken . Bij jou smaken ze misschien inderdaad naar zaagsel ,maar als je zo'n bakje leeg hebt, heb je meer binnen dan met een bakje vla .

Toen ik ermee begon woog ik 52 kg in het ziekenhuis ,van de week stond hij op 55 kg , ik had het al aan mijn broeken gemerkt ,die ik nauwer had gemaakt .Nog even en de naad kan er weer uit .

Misschien mag het nu niet ,nu je nog aan je kuur bezig bent ,maar misschien daarna .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2020 om 09:50
Suxes en probeer positief te blijven ,heel veel moed voor de volgende fase ,
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2020 om 14:56
kracht bestaat niet uit spieren maar uit een ontembare wil.

Komt niet van mij maar van Mahatma Gandhi.

Ik wens je dus veel kracht (en ook wel het halen van de 10 km)
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2020 om 10:10
Zo dat zijn nare dingen Handwerkjuffie, die je overkomen zijn.
Ik wens je heel veel sterkte toe.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 17:58
Hoe gaat het Handwerkjuffie? De 2e kuur weer een beetje te boven kunnen komen?
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 11:50
Hallo allemaal,

Inmiddels afgelopen vrijdag de derde kuur achter de rug. Veel last van de neuropathie. Begon na de eerste kuur in mijn vingertoppen (duim, wijsvinger en middelvinger van beide handen), na de tweede kuur gingen mijn hakken meedoen. Gemeld aan de internist en bij de derde kuur is de dosis Taxol op 75% gezet i.p.v. op 100%, zoals bij de eerste twee. Maar de neuropathie heeft zich desondanks toch uitgebreid naar enkels en onderbenen, met als gevolg dat lopen nu ook moeizaam gaat. 
Maar ook goed nieuws: vóór mijn operatie was de CA125-waarde (tumormarkers) boven de 400; na de operatie 74. Na de eerste chemo gedaald naar 23 en na de tweede chemo naar 17 (na de derde chemo is nog geen bloed geprikt; dat gebeurt pas weer een paar dagen voor de vierde kuur). Deze waarde moet onder 35 liggen, dus hier ben ik erg blij mee. Met die neuropathie iets minder, en dat kan alle kanten op gaan, dus vind ik wel heel eng eerlijk gezegd, want ik loop nu af en toe te vallen en te zwalken alsof ik dronken ben. Maar goed, er bestaat een kans dat het over kan gaan, al kan dat maanden tot een jaar duren. Volgende keer maar weer eerst goed met de internist overleggen hoe dat verder moet.

Eetlust is nog goed; door bepaalde medicatie heb ik zelfs meer trek dan normaal, met als gevolg dat ik bijkom... Diëtiste erbij gehad, die raadde een dieet met veel eiwitten aan (100 gram per dag). Maar ja, netjes geprobeerd, en als ik dus zoveel eiwitten eet (extra blokjes kaas en zo), gaat mijn (verzadigd) vet ook omhoog; door haar voorschriften ben ik alleen dus nog maar méér bijgekomen, dus ik ga nu maar weer mijn eigen plan trekken. Veel groenten en veel fruit, daar ben ik altijd al fan van; verder kip- en kalkoenfilet en op de dagen dat het mag een lekker stukje zalmfilet (ik mag tot een aantal dagen na de chemo geen vette vis eten, dat beïnvloedt de werking van de chemo blijkbaar, maar na een dag of vijf mag ik wel weer zalm).

Zo, jullie zijn weer op de hoogte. Ik hoop dat de neuropathie zich niet verder uitbreidt. Heb me er al bij neergelegd dat ik mijn vingers niet zo goed kan gebruiken als normaal, maar zo lang er hoop is dat dát weer bijtrekt, mag ik toch niet klagen? Het is belangrijker dat die CA125-waarden nu zo mooi laag zijn, dus ik ben positief over dit soort dingen. Óp naar de volgende (begin juli).

Allemaal veel plezier met wat jullie aan het maken zijn. Bij mij ligt alles stil, maar ... wat in het vat zit verzuurt niet en wat mij betreft ben ik al blij als ik over een jaar of zo wél weer gewoon wat kan rommelen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 11:58
Het klinkt goed en niet goed handwerkjuffie, maar dat zei je zelf al. Die neuropathie is een vervelende zaak en vaak langdurig. Zo te horen ga je niet bij de pakken neerzitten en blijf je positief. Dat is dan dubbel positief en zal waarschijnlijk het genezingsproces ten goede komen. Vooral niet extra eetdingen gaan doen. Je lichaam heeft al zijn energie nodig om alles in goede banen te leiden zonder dat er nog een veranderd eetpatroon bijkomt. Dat gewicht is van latere zorg. Sterkte en vooral positief blijven.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 12:21
Fijn weer wat van je te horen .

Heb je dan geen eiwithoudende drankjes of toetjes gekregen ?
Die kreeg mijn man ook .Als ik je moed mag geven ,mijn man had erge last van zijn benen door de neuropatie ,en het is nog niet over ,maar gisteren stond hij op de ladder de klimhortensia te snoeien

Ik ben ook blij dat je goed met de internist kan praten ,een arts die je vertrouwt en naar je luistert is al heel wat waard.

Ik bewonder je doorzettingsvermogen en ik ben ervan overtuigd dat dit ook
Goed is voor het genezings proces
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 13:38
Heel veel sterkte en die nare bijwerkingen verdwijnen wel na een tijd maar nu is het vervelend ,mag ik jou een verre geven
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2020 om 09:02
Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen en vooral jouw optimistische kijk op het leven, dat zal je helpen om vooruit en hier doorheen te komen.
Beterschap en doe rustig aan.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns