Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Voordelen door de coronacrisis

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Voordelen door de coronacrisis
    Posted: 15 Mei 2020 om 16:50
Deze coronacrisis is verschrikkelijk, met alle emotionele, sociale en economische gevolgen die je maar kunt bedenken.

Maar.....elk nadeel heb zun voordeel, zoals het kruyfiaanse spreekwoord zegt. Ik vraag me af of dit ook voor jullie geldt.

Zo heb ik vaak angst om me tussen grote groepen mensen te begeven, dus kan/ga zelden naar het theater. Toevallig ben ik begin maart nog wel naar de uitvoering Pearl van het Scapino Rotterdam gegaan in de Mythe in Goes.

Om fans tegemoet te komen nu we niet naar het theater kunnen zet Scapino nu complete balletten online! Aanstaande maandagavond Pablo, de week daarna Pearl.
Voor mij GENIETEN met hoofdletters, ik vermoed dat dit zonder Corona niet gebeurd zou zijn.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2020 om 18:36
Ik geniet van de strakke blauwe lucht zonder vliegtuigstrepen. Smile Heb zelfs het gevoel dat ademen makkelijker gaat.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2020 om 00:00
er zijn zeker voordelen :

- RUST (niet constant opgebeld worden omdat de ondertiteling van de tv weg is en of ge dat efkes kunt komen terugzetten, of opgebeld worden omdat de tv het niet meer doet en of ge efkes rap kunt komen om eens te kijken) en dan blijkt dat ze gewoon op een verkeerd knoppeke hebben geduwd of zelfs een verkeerd kaske vasthebben.
                          
- restaurants, bloemisten, apothekers, snoep, wafeltjes, chinees, …. alles wordt aan huis geleverd nu.
                          
- efkes uw eigen leven leiden zonder rekening te moeten houden met iets.

- sinds de lockdown is het altijd zonnig en warm (zal wel vlug veranderen als elk land terug in gang schiet).

- boodschappen doen gaat veel vlotter en relaxed nu, omdat ge maar binnen moogt als er iemand naar buiten komt en ook omdat er verschillende artikelen niet meer voorradig zijn of geleverd worden. En het geeft mij ook een gevoel van vlotter doordat er niemand op uw hielen staat te trappen als ge uw artikelen op de band zet en ge vrijelijk zonder dat ze in uw nek staan te hijgen kunt betalen.





Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2020 om 08:28
Bij het boodschappen doen, ben ik superstresskip, al die mensen, die toch in mijn anderhalve vierkante meter komen!, maar verder vind ik het een soort vakantie van het sociale leven. Ik verwacht dat later wel weer op te pikken, maar ik mis het niet. Het is als het hutje op de hei, maar wel met alle moderne gemakken. Ik ben een enorme aso of een contemplatieve kluizenares.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2020 om 13:45
Ik doe op zondagmorgen boodschappen ,heerlijk rustig in de splinternieuwe supermarkt Je wordt vriendelijk ontvangen ,lijkt wel of ze blij zijn dat je er bent .
Nog maar 1x iemand voor me gehad bij de kassa.
Er zijn soms dingen niet ,dat klopt maar ook dat went en dan zet je wat anders op tafel , of je knipt de bovenkant van je tube tandpasta af en je staat versteld hoe vaak je je tanden er nog mee kan poetsen .

Ik heb ze nog niet nodig gehad ,de stokjes om tussen de boodschappen te leggen ,maar van de week lagen ze er ineens . Bij de ingang staan doekjes ,maar een meenemen volgende keer ,dan kan ik mijn stokje schoonmaken mocht het nodig zijn, want ik heb nog niet gezien dat ze dat deden . Mijn flesje handzeep thuis zet ik bij vertrek zo neer dat ik mijn handen wel direct moet wassen als ik thuiskom anders kan ik mijn boodschappen niet kwijt .

Mijn man gaat nog steeds naar zijn vrijwilligerswerk ,maar daar is niemand . Ik heb hem verboden de ballen ,die zijn blijven liggen op het veld op te rapen en hij doet het ook .Hij gebruikt zijn eigen gereedschap en wast zijn handen zodra hij thuiskomt .

Ben wel benieuwd als komende Maandag er weer meer open gaat en er meer treinen en bussen gaan rijden . Hoe kan je nu weten ,op het perron, of er nog een zitplaats is ,dat is niet te handhaven .

Ruzie bij de halte als de bus doorrijdt , en de brutaalste heeft de volgende bus .
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2020 om 14:10
Ik merk dat ik het niet eens erg vind dat veel is stil gevallen. Nu valt het pas op hoe je altijd loopt te rennen en regelen. Geen MOETEN maar ONT-MOETEN. Ook de interactie tussen manlief en mezelf is er op vooruit gegaan. Volledig op elkaar aangewezen zijn heeft onze band met elkaar nog steviger gemaakt. Zeker na mijn ziek zijn.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2020 om 11:59
Ik vind het stiekem wel jammer dat ik nu weer begonnen ben met voluit werken.. Ik vind het niet erg om te werken, maar vind het dan ook fijn om in het weekend gezellig met vrienden ergens een drankje te doen, of met z´n alle te sporten (ik doe niet voor niets een teamsport :) )

Ik hoop wel dat we met z'n alle inzien hoe rap de natuur herstelt als wij mensen ons er niet mee bemoeien, en hoeveel schoner de lucht is nu er dagelijks niet meer 100 files staan. Misschien kunnen we er van leren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2020 om 15:56
Voor de jongetjes op ons woonerf is het één groot voordeel. Zij zijn van verschillende leeftijden en zitten op verschillende scholen. Maar op het voetbalterreintje hebben ze elkaar gevonden. Vaak zie ik in het voorbijgaan 2 teams van zeker 7 jongens, zij bellen bij elkaar aan of de ander komt voetballen en ze slenteren al pratend weer als groep naar huis toe. Vóór Corona zag je hoogstens 4 jongens uit één gezin op het veldje. Toen de scholen sloten, mochten de kinderen wel buiten spelen en zo is het begonnen. Ik hoop dat ze vrienden blijven, ook als al die verschillende scholen weer helemaal open zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2020 om 16:52
Bij mijn kleinzoon is het net zo .

Ik zie iets wat ik dacht nooit meer te zien ,ze spelen weer echt buiten zoals wij vroeger .

Ze verzinnen zelf corona veilige spelletjes met eigen regels .
Er is niemand meer stom ,ook meisjes niet .
Wel zijn er altijd "leidinggevende " maar dat geeft geen problemen .
Nu is het op straat natuurlijk stiller dat scheelt .

Voor de natuur zou regen goed zijn ,maar laat dat dan maar 's nachts vallen .

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2020 om 14:39
Nog een voordeel van corona, doordat er véél minder gemotoriseerd verkeer geweest is, is de lucht bijgevolg ook veel properder geworden. Theunberg met haar spijbelen heeft in al die maanden het niet voor mekaar gekregen

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2020 om 15:32
Je hebt gelijk francis 3 , hier is het een wonder als je een vliegtuig hoort .

Maar ik ben bang dat het inderdaad geweest is .
Ik keek net op NOS . Hier zijn hele wegen naar de diverse kustplaatsen al afgezet en moet het verkeer rechts omkeert , daardoor ontstaan files en wat veroorzaken files ? .

De trein naar Zandvoort zit vol .

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns