Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Knuffels haken, tips?

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2020 om 14:38
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:


Ken je iemand die voor je wil opzetten en een paar toeren breien? Dat zou echt fijn zijn. Want de moeilijkheid zit hem juist in de eerste naald en de paar erna.

Ik kan al opzetten. Ik ben nu bezig met naalden van 4 mm en dik garen aan een lapje tricot.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2020 om 19:42
Oké, dat is mooi. Ik begin altijd met een naald verdraaid averecht, die ik verder niet meetel, omdat dat makkelijk insteekt. Of ik begin met een ketting van lossen, waar ik picots op haak, en dan neem ik met de haaknaald steken op aan de andere kant van de lossenketting, zodat een poppenkurk of -truitje een mooie onderkant heeft.

Als je lapjes breit, kun je altijd later beslissen of het een patchwork tas of kussenhoes wordt. Dab kun je allerlei steken oefenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2020 om 20:10
Patchwork vind ik wel heel gaaf. Ik vind wel dat de kleuren een beetje met elkaar overeen moeten komen, anders is het te onrustig.
De afbeeldingen deden me een beetje denken aan quilten. Wat me ook echt leuk lijkt. Heeft iemand hier dat weleens gedaan? (Gewoon nieuwsgierig, ben niet van plan morgen te gaan quilten.)

Breivragen zal ik hier nog wel gaan stellen!


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2020 om 09:16
IK heb nog nooit gequilt, maar wel een rij boeken over een quiltclub en -school in de kast staan. Ik begon met één Nederlands boek, maar toen de uitgever stopte met vertalen, heb ik de rest in het Amerikaans gekocht. Ik zoek ook altijd naar boeken over breisters en breiclubs.

Ton heeft bij een Duitse site een quiltvest besteld met machinaal gebreide lapjes in grijs en rood, het zag er erg leuk uit. Maar het kwam na maanden uit China en wat ze daar XXXL noemen, is hier een kindermaatje. Hij had geen zin in terugsturen, ik heb het vest op mijn paspop gehangen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2020 om 11:19
Plastic breinaalden zijn vreselijk, staal, aluminium en bamboe is beter. Ik heb vooral aluminium naalden en heel veel komen uit de kringloop.
Maar ik wil wel graag rechte naalden, krom maken kan ik zelf wel (aan een eigen kromme naald erger ik me minder).
Ik zou proberen iets te breien op naald 4,5 of 5, dat is een fijne dikte om mee te beginnen. Je kunt bij drops ook zoeken op onderwerp, hmm even kijken.
B.v. interieur en dan ook breien aanvinken of accessoires - wat zie ik daar yoga sokken :-)
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2020 om 16:47
De kringloop is eigenlijk geweldig hè. Ik heb er een keer gratis bollen wol gekregen. Er liggen heel veel handwerkspullen voor bijna niets. Ik beeld me dan in dat iemand zijn grootmoeder is overleden en dat de zolder dan leeggeruimd moest worden. En er liggen ook heel mooie handwerkjes. Maar die maak ik liever zelf.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2020 om 18:04
Ik word een beetje treurig van die handwerkjes in de kringloop. Met liefde gemaakt, uit onverschilligheid weggedaan. Ik kocht vaak poppen op kleedjesmarkten van meisjes, die "al 10 waren, veels te oud voor poppen", en dan hadden ze ook gebreide kleertjes er bij. Als ik vroeg, of ze die niet wilden bewaren haalden ze hun neus op. Misschien hebben ze later spijt, als ze zelf een dochter hebben.

Onze kringloopwinkel heeft weinig handwerkspullen. Ik vroeg er een keer naar aan een medewerker en die zei, dat zijn vriendin net begon te haken en ook vond dat er zo weinig te vinden was. Ik heb later een beginnersboekje, wat haaknaalden en wolresten gebracht. Ik had vergeten dat ik altijd van die gratis naametiketjes in handwerkboekjes plakte. Zijn vriendin belde op om te bedanken.
Ik vond het wel leuk, maar voortaan haal ik toch etiketjes weg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2020 om 14:43
Het popje voor mijn nichtje is af. Ik heb al een doos om haar mee naar Warschau te sturen.
Ik weet niet of er nog een foto komt, maar dan weten de mensen die me advies hebben gegeven in ieder geval dat het is gelukt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 08:30
Leuk, we horen nog wel of de pop goed is aangekomen en hoe ze hem vindt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2020 om 11:57
De pop is aangekomen in Warschau. De ouders vinden het een mooi cadeau en ik heb een foto gekregen van het kind met die pop op haar schoot.
Dat was het werk zeker waard. Heart
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2021 om 17:45
Hopelijk mag ik mijn vraag hier stellen. Ik ben nu voor het eerst bezig met een knuffel te haken en ben op zich lekker onderweg. Maar wat gebruiken jullie als oogjes? Kraaltjes of veiligheidsoogjes? Ga m denk ik aan mn nichtje van bijna 7 geven.
En waar kopen jullie eventueel de veiligheidsoogjes? Ik ben ze online al wel tegen gekomen maar is er miss ook een winkel die ze verkoopt?
Dank je wel alvast voor eventuele antwoorden 😊
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2021 om 18:43
Ik heb een heleboel knopen, dus die gebruik ik als ogen, met een zwarte kraal als pupil. Voor kattenknuffels groene, voor poppen blauwe of bruine en voor andere knuffels kijk ik welke kleur mooi is in hun snuit. In mijn woonplaats is de Beekbergse Wolhal voor knutselspullen, online heet die anders, ik vergeet de naam aldoor, Wibra heeft ook een paar, maar geen veiligheidsogen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 11:10
Ik borduur meestal de ogen, maar ik vind knopen ook mooi - hangt van het project af.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 21:36
Heb bij mijn vorige knuffel knoopjes gebruikt en daarop een bolletje zwarte wol vast gezet. Bedankt voor de tip..
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns