Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Uw hulp nodig-Telpatroon lezen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lm1348 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Juni 2020
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lm1348 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Uw hulp nodig-Telpatroon lezen
    Posted: 08 Juni 2020 om 09:53

Hallo breiers,

 Ik heb een vraag over een telpatroon, het gaat over een haarband. Het telpatroon komt uit het boek “Breien met 1 bol wol” (vertaald uit het Duits).

Er staan kleine tekeningetjes, symbolen voor st., bij voorbeeld:

       vierkant met een minteken binnen dit vierkant = 1 st. av.

Naast een leeg tekeningetje (vierkant zonder teken binnen dit vierkant) wordt de volgende uitdrukking geschreven: “geen betekenis, dient het overzicht”. Wat kan dat betekenen, hoe zal ik zulke st. breien?

Alvast bedankt!

Groetjes 

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2020 om 10:09
Vaak komen zulke lege vakjes voor bij telpatronen met minderingen.
B.v. bij ajour. dan worden er twee steken samen gebreid en iets verder op heb je dan een omslag.in de volgende naald heb je dus een steek minder op die plaats. om het telpatroon duidelijk te houden plaatsen ze daar een leeg vakje, wat je dus kunt negeren omdat er niets meer te tellen valt op die plaats.

Ohh boy, ik hoop dat ik het duidelijk heb beschreven.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lm1348 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Juni 2020
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lm1348 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2020 om 10:43
Hartelijk bedankt voor uw hulp en antwoord! Uw verklaring is in ieder geval duidelijk!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2020 om 14:04
Heel duidelijk beschreven Lao-tse.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns