Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gewerkt voor mijn lieve nichtje

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gewerkt voor mijn lieve nichtje
    Posted: 17 Juni 2020 om 19:30
Nou ik moet er even wat bij schrijven... ik haak nog niet zo lang, ik heb het in februari ontdekt dankzij een pakket van 3 euro wat ik van mijn opa kreeg. Het leek hem wel wat voor mij. Maar het cadeau is me veel meer waard gebleken dan 3 euro, want ik heb erdoor een mooie hobby ontdekt.

Ik had al wat projecten achter de rug toen ik besloot een pop te maken voor mijn nichtje (die in februari is geboren), maar nog nooit een knuffel. Daarom kocht ik garen voor twee poppen zodat er ruimte zou zijn voor mislukking.
De roodharige pop is het 'proefwerkje', de bruinharige is de mooiste. Toen ik aan die begon was ik alweer wat beter. Er zitten ook geen gaatjes in het hoofd zoals bij de roodharige.





De kleurenschema's heb ik zelf verzonnen.
En de bloem is een extraatje.
Nu maar hopen dat het veilig aankomt. Smile
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2020 om 21:17
knap gemaakt. Je nichtje zal er blij mee zijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 08:32
Houd je die Pippi Langkous zelf? Ze zijn allebei leuk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 09:51
Je kunt haar haar dan vlechten :-)
Vooral aan het hoofd kun je zien dat het beter gaat, de rest is eigenlijk al heel goed. Ook dat randje aan het jurkje is super.
Jouw opa heeft zomaar een schot in de roos, dat vind ik heel bijzonder.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 10:26
Heel goed gedaan voor een starter en het nichtje zal er best blij mee zijn.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 10:45
Je ziet inderdaad de vooruitgang, dat is mooi. En al helemaal als je het verschil zelf ziet. Een advies dat bij alles werkt. Kijk veel en kritisch naar andermanswerk, dan zie je heel goed waar bij jezelf iets beter kan. Ik vond ooit een kraagje van een blouse tussen oude lapjes. De betreffende blouse had een kraag gehad, maar had ik niet meer. Waarom ik die niet gebruikt wist ik echt niet meer. Maar ik was vooral heel verbaasd over de kwaliteit van mijn werk. Ook in die tijd was ik er van overtuigd dat mijn werk mooi en netjes was. Maar toen ik dat kraagje zag..... wat was dat ding slordig genaaid, foei. Dus toch in de loop der jaren nog veel bijgeleerd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 10:53
Bedankt! Smile

Ja, de roodharige houd ik zelf. Of er moet een klein meisje langskomen die 'm graag wil hebben.


Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 10:55
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:


Jouw opa heeft zomaar een schot in de roos, dat vind ik heel bijzonder.

Ja, mijn opa is slim.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 10:56
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Je ziet inderdaad de vooruitgang, dat is mooi. En al helemaal als je het verschil zelf ziet. Een advies dat bij alles werkt. Kijk veel en kritisch naar andermanswerk, dan zie je heel goed waar bij jezelf iets beter kan. Ik vond ooit een kraagje van een blouse tussen oude lapjes. De betreffende blouse had een kraag gehad, maar had ik niet meer. Waarom ik die niet gebruikt wist ik echt niet meer. Maar ik was vooral heel verbaasd over de kwaliteit van mijn werk. Ook in die tijd was ik er van overtuigd dat mijn werk mooi en netjes was. Maar toen ik dat kraagje zag..... wat was dat ding slordig genaaid, foei. Dus toch in de loop der jaren nog veel bijgeleerd.

Bedankt voor deze tip. Het werk dat ik van jou heb gezien is heel netjes.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 10:58
Leuke poppen. Blijf haken, wie weet wat voor mooie dingen er nog uit je handen komen! 
december2011

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 10:59
Ik heb ondertussen meer dan 70 jaar brei en haakervaring, naaien 10 jaar minder. Gewoon doorgaan, komt vanzelf goed.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 11:56
Originally posted by Stramien Stramien wrote:

Leuke poppen. Blijf haken, wie weet wat voor mooie dingen er nog uit je handen komen! 

Bedankt! 
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 11:56
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik heb ondertussen meer dan 70 jaar brei en haakervaring, naaien 10 jaar minder. Gewoon doorgaan, komt vanzelf goed.

Shocked Wauw, dat is lang.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 12:38
Tja Chrissie, gaat vanzelf als je oud genoeg wordt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 20:20
Je poppen zijn leuk en fijn dat je vooruit gaat met haken en dat je zelf het verschil ziet.
Ga zo  door en van elk werkstuk leer je er iets bij.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 21:43
Originally posted by creaans creaans wrote:

Je poppen zijn leuk en fijn dat je vooruit gaat met haken en dat je zelf het verschil ziet.
Ga zo  door en van elk werkstuk leer je er iets bij.

Dank je wel!
Het pakket is nu onderweg naar Polen.
En mijn volgende project is een omslagdoek voor mijn moeder. Ze heeft er al een van me, maar die was eigenlijk te klein. 
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 16:07
Je ontwikkeling gaat snel hoor, als ik het zo zie. Ze gaan er blij mee zijn.
Wat fijn trouwens, zo'n opa!
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 19:04
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

Je ontwikkeling gaat snel hoor, als ik het zo zie.
Bedankt. Toen ik klein was was ik ook altijd bezig met kraaltjes en vlechtjes en dat soort prutswerk; dus ik denk dat ik aanleg heb.
En ik denk dat mijn opa me toen heeft zien spelen. Smile
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2020 om 18:09
hier er super mooi uit 
gewoon mee doorgaan 


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2020 om 18:45
En wat ga je nu voor opa haken? Een boekenlegger of een sleutelhanger?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns