Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mieren overlast

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mieren overlast
    Posted: 24 Juni 2020 om 17:13
Wie weet er een millieu vriendelijk middel tegen mieren .?

Ik had vanmorgen ineens een enorme hoeveelheid mieren in de keuken op de vensterbank .
Ze kwamen niet uit de bloempotten ,dat heb ik ook wel eens gehad .

We hebben buiten terras tegels opgetild ,onder een daarvan zat een mierennest ,mijn man heeft er de brander opgezet . Dit nest zat meters van de keuken vandaan ,alles nagekeken ,maar ik snap niet waar ze vandaan komen .
Ik ben tegen mierendood en dat soort gif ,weet iemand een " oma weet het " middeltje ?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 17:41
Tja..... stukjes koper op het mierenpad leggen, daar raken ze de weg van kwijt heb ik horen zeggen.
Ik heb ooit eens op de drempel van de tuindeur in het hoekje waar ze binnen kwamen een stuiver gelegd, geen mier die er langs ging, maar misschien was dat toeval.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 18:09
Ik strooi kwistig kaneel rondom en in de gaatjes, zodat ze de pé in krijgen en verkassen. Maar mijn kat rolt graag door zand en het maakt hem niet uit, dat er kaneel doorheen zit. Dan is ie zwart met roodbruine vlekken. Het helpt wel, ik koop goedkope kaneel en voor culinair gebruik duurdere. Vroeger strooide ik zout en daar hadden ze ook een hekel aan. Voor de drempel een flinke streep zout.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 18:28
bij ons geen mieren binnen maar heel veel buiten. Ik denk altijd, seffes zakt de grond in. Wat ik buiten al allemaal geprobeerd heb :

komkommerschijven als wegwijzer leggen, helpt niet want ze nemen dan een andere route
zo van die mierenlokdoosjes, daar lopen ze gewoon over
gist met bloemsuiker gemengd, laten ze ook links liggen nadat de eerste mieren waren ontploft
gaten toegeplakt met plakband zodat ze daar niet meer in kunnen, dan gaan ze ergens anders in.
heet water, planten naar de knoppen

uiteindelijk hetgeen geholpen had was de grond die in de grote terrasbloempotten zat in een plastieken zak gedaan en alles afgevoerd, want daar zaten de nesten in.

Koper heb ik nog niet geprobeerd.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 21:00
In de terraspotten heb ik ook gekeken ,omdat we ze ooit in de aarde van binnenplanten hadden .

Ik ga het vanavond eens met zout en koper proberen .
Kaneel heb ik momenteel niet in huis

Ik had nog van die plakrollen liggen voor pluizen en hondenharen ,volgens mij lachten ze me uit ,hoe ik zo dom kon zijn . De vliegen bleven er wel aanzitten .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 08:51
Ik heb met heet water geprobeerd onkruid uit het terras weg te krijgen, maar het koelt bliksemsnel af. Huishoudazijn werkte beter, maar niet aan de randen van terrassen, want het is slecht voor planten, die wel mogen blijven staan.

Met kaneel en zout verplaats je ze naar plekken, waar ze wel mogen wonen. Bij ons is dat een klein rond terras, waar de vogelvoederpalen staan. Daar valt ook allerlei eetwaar op de grond. En dan komt er ineens een bonensliert of gerst op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 09:45
Onkruid doen we met schoonmaakazijn ,niet te dicht bij de planten .

Mieren mogen bij ons buiten wonen ,maar ik wil ze niet binnen .
Ik had gisteren in de vensterbank in de keuken munten gelegd ,daar liepen ze nu niet ,maar de keukenvloer onder het raam was een grote optocht van ijverige mieren .


Ik heb geen idee waar ze vandaan komen ,want buiten is nu niets meer te zien .

Ik heb daar nu zout gestrooid en uit alle potjes munten opgezocht en langs de rand gelegd ,afwachten maar .

Ze waren wel boos toen ik ze opdweilde want ze staken ook nog ,maar dat is weer goed tegen reuma heb ik wel eens gelezen .

Ik ga liever geen mierendood gebruiken ,maar dan moet het wel minder worden .Maar goed dan heb ik het geprobeerd

Zo had mijn buurvrouw afrikaantjes geplant tegen emelten ,maar ja slakken zijn weer dol op afrikaantjes dus
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 13:22
Hier strooien wij keuken zout in de nest en dat helpt ook wel maar die mieren zijn zo sterk dat je echt de grote middelen ( mieren spray) voor moet gebruiken
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 15:06
Ik ben bang dat het ook moet .

Ik had zou geprobeerd en dat leek te helpen ,maar mijn man heeft net zwaardere middelen gehaald .

Ik heb geen dieren of kleine kinderen meer in huis dus het moet maar .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 15:16
Ik heb een hekel aan ze, maar zolang ze buiten zijn doe ik net of ik ze niet zie. Hier komen net de nieuwe koninginnen uit, vandaar dat je ze ziet 
denk ik. Ik heb ze ook wel binnen gehad heel geniepig, achter een kast met een dichte plint - aan de huiskant van de woonkamer . . . 
Dus ze kunnen overal zitten, in de grond, in de spouw, in de kruipruimte - zeg het maar.
Dus suc6 met de zwaardere middelen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 16:03
Ook "onze" mieren lopen niet voorbij de koperen stuiver die op de drempel ligt. Voor de mieren die soms via de spouw binnenkomen gebruiken we een mierenlokdoos. Die is zeer effectief, maar er moeten dan geen kleine kinderen rondkruipen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 18:37
Ook voor de mierenlokdoosjes hebben ze geen ontzag ,ik heb er twee staan .

We hebben dit nog nooit gehad ,ik ben nu aan het denken, zou dit soms komen omdat de muren vorig jaar geisoleerd zijn en de spouw volgespoten is met korrels en ze het daar lekker vinden .

Die isolatie valt me toch tegen ,niet in de winter ik kreeg heel wat geld terug .Het houdt de kou buiten ,maar het houdt ook de warmte buiten ..Buiten is het nu 29 graden binnen 21 graden .

Het is warm ,maar het is wel vaker warm geweest en dan hadden we dit niet .

Ik kijk het nog een nacht aan, met zout en munten ,maar als het morgen weer zwart ziet wordt het spuiten .Op de bus staat dat je een stenen vloer er niet mee mag behandelen omdat je die dweilt en dat dat water in het riool terecht komt .

Ik heb alle keukenkastjes voor de zekerheid schoon gemaakt ,maar daar zaten ze niet in.

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2020 om 19:08
Misschien ligt er iets op de grond wat ze heel lekker vinden? Ergens achter de vuilnisbak of zo. Ik zeg maar wat. Ik heb zelf nooit last van mieren, maar ik weet van kampeervakanties wel dat ze altijd op eten en afval afkomen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2020 om 10:27
Mieren lokdozen dat is van de lange adem, het is niet van ik zet ze nu neer en morgen zijn ze weg - dat kan weken duren.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2020 om 10:54
Zout en 50 euro centen ,hebben geholpen Het zag zwart van de dode mieren
Die zijn opgeruimd ,nieuw zout gestrooid en de munten weer terug gelegd
We hebben gisteren nog een paar stenen uit het terras gehaald ,maar er was niets te zien .

Misschien brengen ze de boodschap over dat ze een

ander plekje moeten zoeken.
De mierenlokdozen mogen blijven staan .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2020 om 14:13
Ik had salie geplant tegen slakken, maar die trokken zich er weinig van aan. Nu hebben we een egeltje in de tuin en die wordt verwend, er staat een vogelbadje met water op de grond en soms krijgt hij een bakje kattenvoer. Ik laat onder twee struiken allerlei groene troep liggen, daar schijnen egels van te houden. Gras, takjes en zo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2020 om 16:48
Weet je dat egels gek zijn op franse kaas .

We hadden ooit een net over het pas ingezaaide gras gespannen om de vogels weg te houden ,' morgens zat er een egeltje in verward .
Ik kreeg het beestje er niet uit .
Kattenbrokjes lukte niet ,egel werd een bol en ik kon het net er niet af krijgen
Ik naar de dierenarts ,die vrijwilliger is met mijn man op het sportveld .of hij een oplossing wist of anders even mee wou komen om te helpen .

Kreeg het advies van hem, op een afstandje van de egel een stukje franse kaas neer te leggen en een tegel op het net te leggen ,die kaas schijnen ze niet te kunnen weerstaan .Volgende dag ,egel z,n vrijheid weer terug .x
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2020 om 18:41
Als hij maar braaf insecten en slakken opruimt, mag hij ook een stukje Franse kaas. Ik zal maar geen bordeaux in het vogelbadje gieten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns