Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breien met plezier patronen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breien met plezier patronen
    Posted: 26 Augustus 2020 om 19:08
Waar opruimen niet goed voor is .

Ik heb het met de legkast ook wel eens ,dan weet ik zeker dat ik een shirt nog moet hebben en dan zie ik het niet zo vlug .
Ik trek dan alles eruit en ja hoor daar is het .

Na het inruimen weer een keurige kast
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2020 om 18:45
ik kan het niet zo snel terugvinden maar ik had laatst een berichtje geplaatst over een meisjesvestje uit een zeeman breiboekje...

vandaag mijn boekenkast helemaal leeggemaakt, flink opgeruimd en wat vond ik? ja hoor dat boekje. het was kleiner dan ik me herinnerde maar het vestje....kwas meteen weer verliefd HeartHugHeart
nu nog mooi garen ervoor vinden in passende kleuren en dikte Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2020 om 13:41
Ik wil er wel nog even op wijzen dat de website breienmetplezier officieel niet meer bestaat dus vind je de patronen handig in gebruik, print ze dan nu uit of koipieer ze naar een andere plek in je computer.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2020 om 13:05
Tja.... vroeger hoefde dat niet op school geleerd te worden.
Moeder, oma of tante leerde het je.
En al op heel jonge leeftijd zodat kind aan het gezin kon bijdragen
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2020 om 10:57
Het ligt niet aan jullie of aan de patronen van wie dan ook .

Breien en haken ,zijn technieken die eigenlijk voorgedaan moeten worden ,dat is mijn mening .

Maar helaas het is uit het onderwijs gehaald , al was het maar een keuzevak geworden ,en dat vind ik nog steeds jammer .

Maar er zijn meer dingen uit het onderwijs gehaald zoals zwemmen . Niet iedereen heeft het geld om z'n kinderen op zwemles te laten gaan en wat er dan gebeurt hebben we ook deze zomer weer gezien .
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2020 om 08:30
Ja precies Carolina, ik word er gewoon geen wijs uit bij Jessica Tromp. Ligt gewoon aan mij hoor. Heb jaren geleden een schedelbasisfraktuur gehad en kan het daardoor niet snel overzien. Ze heeft heel veel idd en zeg ook niets ten nadele van Jessica. Ik hoor heel veel mensen zeggen: ga even naar Jessica, dus het ligt gewoon aan mij. Voor mij is het niet overzichtelijk, helaas. Al heb ik er ooit wel basisdingen vandaan gehaald hoor 😁
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2020 om 08:18
wij begrijpen elkaar Annita Thumbs Up
 dat is ook precies de reden waarom ik zo blij ben met breien met plezier. simpel, overzichtelijk, rustig

zonder iets ten nadele van Jessica Tromp te willen zeggen. als je het daar kunt vinden, heeft ze ook heel veel. ik kan er echter niks vinden, voor mij is het te druk, te wirwarrig
en daarmee zeg ik alleen iets over mij Smile

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 17:06
Persoonlijk heb ik meer aan de patronen van Jessica Tromp, maar je moet alleen wel een beetje wegwijs zien te raken op haar website. Heb je dat eenmaal onder de knie dan gaat er een zee van patronen voor je open. Zowel haken als breien.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 21:33
Geweldig zeg, hier kan je je uitleven Zoek maar uit
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 15:03
vinden jullie dit niet super handig?
dat tezamen met het stekenboek van Phildar (bijvoorbeeld) en je kunt alles breien wat je maar wilt



Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2020 om 17:03
wat 'n leuke uitdrukking Magtelt, die kende ik niet Smile en ja, het is inderdaad enorm boffen dat ik het gevonden heb!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2020 om 12:07
Mijn peettante zou gezegd hebben: Dat is de hand van God, daar moet je niet in kietelen. Wat een bof, je zoekt iets anders en vindt iets waarvan je dacht dat het verdwenen was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2020 om 10:48
nou, wat denken jullie?

Zoek ik gisteren op google naar een maattabel, zie ik ineens een afbeelding van een patroon van breienmetplezier. Ik die vrouw op goed geluk een mailtje gestuurd, waar heeft u dat patroon vandaan? Krijg ik meteen een mail terug met een linkje, blijkt er een arcief te bestaan waar allemaal oude websites worden opgeslagen archive.org/web

ik geprobeerd, nog wat aanwijzingen aan haar gevraagd en ja hoor! Yeahhh, jippieieie, daar staan die patronen ! ! Big smile  Thumbs Up  Clap  Clap

Nu ben ik ze aan het kopieeren en misschien nog eens op papier...
ik ben in ieder geval heel blij dat ik ze weer heb; Jippieieie!!

die vrouw natuurlijk een mailtje gestuurd en uitgebreid bedankt Heart Hug
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2020 om 11:54
Moed houden , want zo kom je er toch
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2020 om 11:23
vanmorgen weer naar die breigroep geweest. had van mijn dochter ook een hoop garen voor ze gekregen en ik hoopt dat er een andere vrouw zou zijn van wie ik weet dat ze heel zuinig op dat soort spullen is en ja hoor, ze was er en ze gaat de patronen voor me kopieren. maar....zij had alleen de kinderpatronen zei ze. maar goed,als het lukt heb ik die vast.
het lijkt wel een dans, 2 stappen vooruit 1 stap achteruit LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2020 om 10:26
Ja dat is even slikken ,vooral omdat ze zo overtuigd was dat het hetgene was wat je zocht .

Nu moet je nog bedanken voor iets waar je niets aan hebt .

Gek he dat heb je nu in je hoofd en dan is het moeilijk de knop om te draaien
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2020 om 10:14
Gelukkig zijn er op internet veel patronen te vinden.
Maar ik begrijp de teleurstelling. Confused
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2020 om 09:57
de blijdschap is flink getemper.....na 3 dagen kreeg ik een mapje in de brievenbus met daarin twee ( de kleinste twee maten) patrone. kan nu wel iets gaan breien voor mijn kleinzoon, dat is fijn maar verder niet.
wordt vervolgd zal ik maar zeggen Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 11:23
vanmorgen naar mijn vroegere breigroep gefietst en jawel! de dames herinnerde zich de patronen nog, gebruikten ze nog en een van hen had de hele map die ik voor hen uitprintte HOERAAAA
zij bood me meteen aan het te koieeren en vanavond of morgen in mijn brievenbus te gooien Clap
ik blij Big smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2020 om 17:30
Dankjewel voor de link Chrissie, ik heb het gebruikt en alles aangeklikt wat ik wilde maar ik kan het er niet in vinden.
en ik snap heud wel dat breienmetplezier weg is en dat daar niks aan te doen is maar misschien is er iemand die er wat van heeft opgeslagen.....
Ik zal ook nog eens bij mijn oude breigroep langs gaan, daar had ik indertijd heel veel kopieen voor gemaakt maar misschien tm mt 40, dat weet ik niet meer.
en anders moet ik mijn oude vest uittellen, ja dat kan ook Big smile
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns