Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Handwerktijdschriften

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Handwerktijdschriften
    Posted: 29 Juni 2020 om 15:14
Hoi,

Ik heb ontdekt dat er magazines bestaan met patronen en ideeën. Dat lijkt me heel handig want dan krijg je je inspiratie gewoon in de brievenbus. Ik ben er dus over aan het denken om me op zo'n tijdschrift te abonneren.
Heeft iemand een favoriet tijdschrift, een aanrader? Dan hoor ik dat graag.

Ik heb ook weleens gezien dat een garenmerk een tijdschrift of een boekje uitbracht, maar is dat eenmalig? Of doen garenmerken dat vaker?

StarAlvast bedankt.Star
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 18:03
Ik ben geabonneerd op Aan de Haak. Daar staan ook de haakpatronen uit Hobbyhandig in. Die hoef ik dus niet te kopen, daar staan veel andere hobbies in, waar ik niet aan ga beginnen. Er wordt ook in geschreven over garens en haakboeken, en er is altijd aandacht voor prominente hakers. Meestal hebben die dan ook een boek geschreven, dat dan gepromoot wordt. Je kunt eens in The Read Shop of Primera kijken, wat er zo al aangeboden wordt. Simply haken bijvoorbeeld. Ik vind de patronen uit Simply bladen vaak ingewikkeld. Maar die uit Aan de Haak kloppen niet altijd. Als je je abonneert op Aan de Haak, heb ik in ieder geval alle nummers en dan kun je vragen stellen en duik ik ook in het patroon.

Ik heb ook een abonnement op Marie's Poppenmode, waarin alleen poppenpatronen staan, haak, brei en naai. Ik lees verder geen kranten of bladen, maar het is altijd feest als Aan de Haak of Marie's Poppenmode in de bus valt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 19:15
Ja, ik zat al te denken aan Aan de Haak, het ziet er gezellig uit.
Ik ga het gewoon maar doen.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 19:26
Simply Haken ziet er ook gaaf uit! 
En ik ga denk ik ook een breiboek voor beginners aanschaffen; ik leer dingen graag vanaf het begin aan. (En ik vind breien cool.)
Als iemand daar nog een aanrader van weet hoor ik het ook graag.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 19:58
Er is ook veel in de bibliotheek te vinden.

december2011

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 08:53
Ik abonneer soms voor een jaar en stop dan weer en wat ik ook wel doe is een jaargang van een blad kopen op MP. Je hebt dan niet de spanning van 
zou het alweer zo ver zijn, valt het blad weer in de bus ? Maar toch.
En soms ga ik gewoon zitten en haal uit de kast wat ik al heb.

Uit de bieb lenen kun je b.v. van Debbie Stoller stitch 'n bitch het eigentijdse breihandboek - voor een beginner vond ik dat een leuk boek.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 09:01
Je hebt Breien voor dummies en de breibijbel, Stitch'n bitch en boekjes van Phildar en Marie Claire, allemaal geschikt voor beginners. Marktplaats? Boekwinkeltjes.nl? Ik had ooit een abonnement op Burda Verena, dat was haute couture van breiwerk, Haute Tricoture mag je wel zeggen. Ik blader er met veel plezier in, maar heb er weinig uit gemaakt.

Aan de Haak heeft dit jaar allemaal bijzondere uitgaven, daar heb ik me ook op geabonneerd. Maar als je een gewoon abo hebt bij ze, kun je online oude bladen bekijken, misschien ook die speciale. Ik heb liever papier in handen, dus ik kijk zelden op internet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 12:16
Bedankt voor alle tips, ik maak er een lijstje van. Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 09:47
Ik vind de Verena's geweldig, maar die zou ik dan eerder via MP kopen (ik heb een tijdje een abo gehad). Ik vind breibladen van Lana Grossa, 
meer toegankelijk om iets uit te breien, ze hebben ook een site met een gratis patroon van de maand en een kudde pdf-jes met technieken (Duits of Engels). 
Ik denk nu even hardop, goed ? Hmm, als je bij de tijdschriften staat heb je van die dunne flodderblaadjes, ik vind de modellen
meestal wel ok, maar ze geven meer aandacht aan de grote foto's dan aan de beschrijvingen - die zijn altijd zo klein mogelijk afgedrukt.
Verder zijn Phildar bladen heel goed, die vind je dan weer bij de wolwinkels én op MP.
Phildar heeft ook 2 boeken (ik koester ze) met breisteken, de mijne komen van MP - maar je moet er wel naar zoeken.
Handwerkbladen waar van alles in staat, haken, breien, naaien, knutselen sla ik meestal over.

Site van --> LanaGrossa linksboven kun je naar Engels schakelen
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 12:11
Bedankt lw voor de tips. Thumbs Up
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 12:14
Wat een mooie website is dat! Mijn moeder kijkt weleens mee met al mijn 'hobby-activiteiten' (om het maar zo te noemen), en ze zegt: Er gaat een wereld voor me open.
En voor mij is dat natuurlijk ook zo.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2020 om 13:43
Ik weet nog dat ik als tiener met mijn moeder mee mocht/ging naar de markt in Purmerend en dat ik daar dan 2e hands breibladen op de kop tikte.
Ik kan niet zo goed meer op de naam komen, misschien Sandra ofzo. Die waren best dik, als ik er aan terug denk waren dat allemaal 
die brede jaren 80 modellen met van die asymetrische patronen / kleuren er in.
Breien lukte met wat moeite wel, maar in elkaar zetten niet, dus gooide ik het in een hoek en heb het pas jaren later weer opgepakt.

Breien was toen heel hip - ook alle Amerikaanse sterren in tv-series droegen truien. 

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2020 om 17:16
Ik word een beetje ongelukkig van asymmetrie...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2020 om 09:25
Ik ook. De Hemaboeken stonden er ook soms vol mee. Scheve rokjes of truien, of harlekijnachtige patronen. Ik heb wel vaak, dat ik een patroon leuk vind, als het model zelf er leuk uitziet, vooral bij kinderen. Met poppen heb ik het ook. In Andrea kreativ en Marie's Poppenmode staan soms poppen, die mijn moeder "Een remedie tegen de liefde" genoemd zou hebben en dan weet ik al dat ik die kleertjes nooit ga breien. Of ik zou de gezichten moeten afplakken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2020 om 19:41
In de natuur is bijna alles symmetrisch, daarom is dat zo rustgevend...

Ik vind poppen leuk zolang ze niet te realistisch zijn. Zoals ik voor mijn nichtje heb gemaakt, eerder een kruising tussen een knuffel en een pop.
Ik heb een schattig filmpje gekregen dat ze het vasthoudt bij de haren en van de stoel probeert te smijten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2020 om 08:32
Mijn dochter deed poppen in bad door ze bij de haren te grijpen en onder te duwen. Die Reborn babypoppen vind ik ronduit eng. En die Disneypoppen met supergrote ogen ben ik ook niet dol op. Ze hoeven van mij ook geen geluiden of bewegingen te maken. In mijn fantasie als kind konden mijn poppen praten, lopen, zitten en eten. Hadden ze dat echt gedaan, zou ik er nachtmerries van gehad hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2020 om 11:46
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Die Reborn babypoppen vind ik ronduit eng.

Ik heb ze opgezocht... ik dacht waarom krijg ik foto's van echte baby's...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2020 om 11:48
Ja, reuze eng. Ik weet dat Marie's Poppenmode een poppenblad is. Maar op facebook proberen mensen met van die griezelbaby's aldoor vriendjes met me te worden. Dus niet.

Ik had vroeger een Käthe Kruse pop en daar heb ik nu ook een grote en een baby van, plus twee Kruselings. Zoek ze maar op, dat zijn echte poppen. Corolle heb ik er ook één van, een ballerina. En een kleine Berjuan, een Spaans popje. Die staan in de vitrine bij Jackie, een Steiff Beer, en die witte Rupert Bear, die in het Nederlands Bruintje Beer heet, erg stom, het was een ongekleurde strip in een krant.

Voor Kika koop ik vaak poppen bij Action en Kruidvat, en vroeger op rommelmarkten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns