Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoeveelheid garen berekenen

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2020 om 12:08
Ik weet niet precies wat je bedoelt ,maar als je 2 re ht 2 averecht breit dan is je averechte steek in je terug gaande pen een rechte steek .

Je kunt dus het beste met 2 av eindigen ,dan begin je altijd weer met 2 recht .

Na een paar pennen herken je ze beslist ,recht is een V en av is een bobbeltje .

En van vragen wordt je wijs het is zo jammer dat schrijven moeilijk is ,even voordoen zou makkelijker zijn
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2020 om 13:22
Ooh, dus je rechte steken worden averechte steken en andersom?
Mijn hersens kraken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2020 om 18:41
Klopt helemaal .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2020 om 19:02
O oeps. Dan ga ik het nog eens proberen.
Dank voor je advies. Star
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2020 om 08:03
Met een veelvoud van 4 steken begin je elke toer met twee recht, en dat zijn dan de laatste twee averecht van de vorige toer. Na een paar naalden zie je duidelijk de v-tjes van de rechte steken, die Mutti bedoelt. De averechte steken zijn dwarsgolfjes. De eerste naald na het opzetten zit meestal strak, je kunt dan beginnen met een naald averecht, die verder niet meetelt, daarna zitten de steken wat losser op de pen. Je kunt jezelf een brei- en haaktaal aanleren, door te tellen of voor jezelf te mompelen. Ik tel altijd bij het stokjeshaken, anders gaat het mis en wordt het toch een vaste of half stokje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2020 om 14:21
Ik haalde de draad niet naar voren als ik een averechte steek ging maken. Dan gaat je breisel er heel raar uitzien. Maar wist ik het; mijn boek zegt daar niets over.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2020 om 17:50
Boeken zeggen waar je de draad naar toe brengt alleen bij heel speciale steken. Dat komt later pas. Dan brei je een steek niet, maar je haalt de draad naar voren of doet hem naar achter.

Wij lachen beginners niet uit. Een algemene vraag van beginnende haaksters was meestal: Ik ken nu alle steken maar wat is een keerlosse? Nu staat dat in de haakboekjes, maar ooit leken die boekjes op een moeilijk wiskundeprobleem. Dan heb je de steken geleerd en begint aan een patroon. Maak een ketting van lossen en drie keerlossen. ????!!!!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2020 om 18:15
Een nichtje van mij trouwde met een jongen wiens ouders groenten verbouwde .

Toen haar man voor de eerste keer snijbonen meekreeg van zijn moeder ,had ze in de lengte gekookt .

.








Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2020 om 18:44
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:


Wij lachen beginners niet uit. Een algemene vraag van beginnende haaksters was meestal: Ik ken nu alle steken maar wat is een keerlosse? Nu staat dat in de haakboekjes, maar ooit leken die boekjes op een moeilijk wiskundeprobleem.

Gelukkig maar. Ik heb verder geen mensen in de buurt die het allemaal weten. Mijn oma vindt breien saai.
Dus ik probeer het uit boekjes en van filmpjes op Youtube.

Ik was zo geïnspireerd door dat boek vanwege alle prachtige dingen die erin staan. Als ik dat ook ooit zou kunnen...!
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2020 om 18:46
Ik hoop trouwens dat ik bij haken en breien nooit ècht een wiskundeprobleem zal tegenkomen. Wiskunde vind ik afschuwelijk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2020 om 19:50
Ik vond wiskunde ook altijd afs huwelijk,maar de leraar nog erger .

Tot ik een andere leraar kreeg en het kwartje viel .

Je hebt de pech dat je niemand hebt die het je even voor kan doen ,want die had gelijk gezien wat er mis ging.Je bent waarschijnlijk na je rechte steek met je draad over je naald gegaan om av te breien en dan komt er een lus over je naald heen en datzelfde krijg je ook weer als je over gaat naar je rechte steek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2020 om 08:16
Ik snapte niets van wiskunde, maar ik was goed in Nederlands. Dus kwamen mijn vriendinnen voor een wiskunde-proefwerk bij mij zodat ik alles kon uitleggen. En later vroegen ze de leraar hoe dat nou kon, dat zij 7 of 8 hadden en ik een krap 6je. Hij wist het ook niet. Maar hij vond wel, dat vrouwen keien waren in het lezen van breipatronen en dat hij daar niets van snapte. Wij waren allemaal en beetje verliefd op hem.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2020 om 08:56
Bij mij is het ook zo: ik kan alleen maar lezen, niet rekenen.
Mijn moeder vindt trouwens dat haakpatronen op wiskunde lijken! Maar het is alleen maar tellen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2020 om 12:05
Alleen maar tellen? Ik ging zo vaak in de fout met tellen bij borduren, dat ik het echt nooit meer ga doen. Ik kan trouwens alleen maar tot tien tellen. Daar boven gaat het vaak mis. Bij het opzetten van steken of het haken van lossen heb ik een papiertje om elke 10 steken te noteren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2020 om 10:13
Ik vind tellen erger dan rekenen, ik raak altijd de tel kwijt. Maar als ik eenmaal in een breipatroon zit gaat het allemaal prima.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2020 om 12:40
Als je ziet dwat je al gedaan hebt en het ritme te pakken hebt, is het appeltje eitje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2020 om 14:57
Hé, mijn boordsteek is gelukt! 
Gaat best wel snel eigenlijk, leren breien.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2020 om 15:00
Mijn nieuwe boek is voor iemand die graag creatief bezig is (ik) echt een geweldig ding om in te bladeren.
Ik weet niet of het een bekend verschijnsel is: in een breiboek bladeren en dat je alles wil maken...
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2020 om 16:44
Bekend verschijnsel zeker, soms denk ik wel eens dat ik meer tijd spendeer aan het snuffelen naar ideeen en patronen dan aan het handwerken zelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2020 om 16:55
Daar zijn breiboeken voor, bladeren en plannen maken. En als anderen om patronen vragen, blader je weer en ontdek je soms nieuwe of vergeten patronen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns