Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hittestress

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hittestress
    Posted: 11 Augustus 2020 om 12:26
Bij ons in huis is het al dagen meer dan 27 graden in de woonkamer en boven ruim 30.

Het is een goed geisoleerd huis, dus houdt de warmte goed vast helaas.
Doordat het meestal pas na onze bedtijd buiten wat afkoelt, is het lastig ventileren zonder inbrekers vrij baan te geven.

Hebben jullie nog tips voor ons om het wat draaglijker te maken binnen?
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 12:36
Ik heb al jaren een plafond ventilator in de slaapkamer. De ramen gaan bij mij wel open. De slaapkamer is boven, dus voor een inbreker moeilijk te bereiken. Toevallig hoorde ik kort geleden wel iemand in de tuin. Beneden heb ik de ramen toen gesloten. Uit mijn tuin zijn wel eens statiegeldflesjes verdwenen en een paar lengten gebruikte koperen leiding die ik had bewaard om de wateraanvoer naar de schuur door te trekken. Maar als ik overdag thuis ben heb ik ook beneden ramen open, voor en achter. Dan waait het toch door.

Verder hou ik me zo rustig mogelijk. Binnen of buiten op een schaduwplekje. En altijd een kan met water erbij. De kat kijkt met afgrijzen toe, als ik af en toe mijn gezicht nat maak met water. Maar dat helpt wel. Door de verdamping koel je af.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 15:37
De ventilator draait op volle toeren ,bij mij staat de deur naar de tuin dag en nacht open voor mijn kat ik kan er geen luikje inzetten omdat het een glazen deur is maar iedereen is welkom ...toch niets van waarde in huis .....hij krijgt een tas koffie 馃樆de tuin is wel afgesloten
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 15:44
bij  mij is het sinds gisteren 27 graden
de afgelopen dagen heb i kme te zeer geprobeerd aan te passen aan de hitten, vandaag doe ik gewoon 'mijn ding' in een iets rustiger tempo. vanmorgen was ik weg, vanmiddag het ik de zonweringdsgordijnen afgemaakt en buiten opgehangen. ik heb het warm met naaien en oppersen maar ben ook blij dat ik wat gedaan heb.
gisteren heb ik, heel ouderwets, met mijn benen in een teiltje water zitten breien, was ook prima.

ik kook elke dag gewoon, ik slaap zoals gewoonlijk smiddags en ik drink zoals gewoonlijk thee en voor het slapen twee warme chocolademelk. wat ik anders doe is voor het slapen even douchen en ik slaap als een roosje Smile
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 16:39
Ik houd overdag alle ramen, deuren en gordijnen dicht. Zodra de zon onder is gaat alles open. Ik heb in huis op verschillende plaatsen een ventilator staan. Ook liggen er standaard koelelementen in de vriezer die ik v贸贸r we gaan slapen met tie-rips vastmaken aan de ventilator bij het bed. Op deze manier heb je dan een milieuvriendelijke airco.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er 茅茅n.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 16:39
Niet gelukt
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 17:52
Ik kijk op de thermometer.
Is het buiten koeler dan binnen ('s avonds) dan gaan ramen en deuren open.
Op 11 hoog kan je rustig je balkondeur wijd open hebben. Wink
Is het 's morgens buiten warmer dan binnen gaan alle ramen en deuren dicht.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 18:25
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Ik houd overdag alle ramen, deuren en gordijnen dicht. Zodra de zon onder is gaat alles open. Ik heb in huis op verschillende plaatsen een ventilator staan. Ook liggen er standaard koelelementen in de vriezer die ik v贸贸r we gaan slapen met tie-rips vastmaken aan de ventilator bij het bed. Op deze manier heb je dan een milieuvriendelijke airco.

Dat van die milieuvriendelijke airco vind ik een goed idee, gaan we proberen!
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 22:28
Wat ook heel goed helpt. Natte sokken aan doen in bed. Ik heb zelfs 1x natte sokken aangedaan en toen de ventilator aangezet aan het voeteneind van het bed. Uiteindelijk de ventilator ergens anders neergezet omdat ik zeer koude voeten kreeg. Heb daarna wel heerlijk geslapen.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er 茅茅n.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2020 om 23:09
Neem verscheidene plastieken flessen (bv 1.5 liter) vul die met pakweg 1 liter water, leg die dan 24 uur in de vriezer, en zet die dan in de kamer (best wel een kom onderzetten om het condenswater op te vangen) en met twee stellen heb je steeds bevroren water als afkoeling. 
Zo doen wij dat ook
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 11:10
Heb je een hordeur naar de achtertuin, dan kun je de tuindeur open laten en een zwaar voorwerp, kastje of tafeltje ertegenaan zetten. Dan kan er geen inbreker in of je hoort een bons, als hij de hordeur open probeert te doen.

Ik heb al gemerkt dat mopperen niet helpt. Overdag draag ik zelf genaaide col-handdoeken, die ik oorspronkelijk op de sportschool droeg, om mijn nek, om zweet te vegen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 11:34
Overdag heb ik alles dicht, gordijnen, ramen, vensters (luiken) - zodra het 's avonds iets afkoelt zet ik de ventilatie iets hoger. Boven gaat 1 raam open
en beneden de (bovenste helft van de) voordeur, op die manier krijg je wat ze een schoorsteen effect noemen, de koelere lucht van onderen  
vervangt de warme lucht boven. Dit doe ik ook 's ochtends als het buiten koeler is dan binnen. 's Nachts heb ik de ventilatie op 3 staan 
(iets dat ik als ik wakker ben storend vind). Omdat we geen log茅es hebben, laat ik boven ook de logeerkamers potdicht zitten, die ga ik wel 
weer luchten als het afgekoeld is. Nu vind ik dat te veel werk - van denken word ik nu al moe.

Ik moest vanochtend wel heel erg lachen, want toen ik naar huis fietste vanaf het zwembad kwam ik inderdaad langs een huis waar de 
voordeur open stond. Dat was een voordeur direct aan de stoep, kijk je zo bij iemand de hal in.

Ik doe soms ook de stoppen in de wastafels, handen wassen met koud water en dan laat ik dat koude water rusten (zal wel heel weinig helpen)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 12:28
Geen hordeur hier, want dan kan juffrouw Jansen, onze poes, niet meer naar binnen.
Mopperen doe ik niet, af en toe wel een zucht...

Er liggen nu limonadeflessen met water in de vriezer te wachten tot het ijs wordt.
Het is trouwens al wel wat beter nu hier, het waaide lekker door gisteravond met dat noodweer
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 18:00
Wij h茅bben v贸贸r en achter luikjes voor Midnight, die op zijn chip reageren. Maar meneer de Zwarte loopt toch liever door het mensenluikje, desnoods trekt hij de hordeur met zijn nagels open. Hij heeft nog niet ontdekt, dat hij met zijn harde kop de hordeur open kan duwen, dus naar binnen moet hij door het luikje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 10:02
Ik bedacht ineens, dat er vroeger in het vliegtuig hete natte handdoekjes werden rondgebracht om gezicht en handen schoon te maken en af te koelen. Ik deed een tijd geleden natte gastendoekjes in de magnetron om me op te frissen. Ik was dat helemaal vergeten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 10:31
Ik stop ' s avonds een koelelement in mijn kussen , ik heb geen ruimte om een heel kussen in de koelkast te stoppen .

Heb het ergens gelezen .
Ik kan niet slapen zonder iets over me heen ,maar ik heb nog genoeg " gewone " lakens dat gaat ook goed .

Ik heb ook een heel goed geisoleerd huis ,ik had gedacht dat de warmte dan wel buiten zou blijven ,maar dat valt tegen .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 10:39
Bij de apotheek hangt het vol met a 4 tjes met instrukties van schoon dit en schoon dat

Ik open de deurklink met mijn arm ,toevallig viel mijn blik op de enorme vuiligheid die op de deur zat net onder de klink .
Ik heb in de apotheek mijn handen flink ontsmet en bij het weggaan de deur gewoon dicht laten vallen .

Ik wou er eerst nog wat van zeggen ,maar ik had geen zin in trammelant .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 20:19
Het regent het zegent, de pannetjes worden nat. Ik hoef onze tuin en die van de buren niet te besproeien. Of het afkoelt is een tweede, ik voel het nog niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 22:10
Hier is het nog streeds droog , ramen straks toch maar wat dichter doen ,anders wordt het lekkage of uit bed .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 10:50
Ik ben heel blij met 1mm regen en verkoeling. De deur beneden en het raam boven staan nog steeds open zolang het buiten frisser blijft dan binnen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns