Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hittestress

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 11:41
Hier geen regen. Vannacht wel een beetje onweer, zonder regen.
Maar er is wat wind en de buiten temp is 26.
Dus ramen en deuren open.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 15:15
Net in de auto moesten de ruitenwissers aan ,dat is een afstand van 2 hooguit 3 km .

Hier is geen drup gevallen ,en de zon heeft het weer gewonnen


Ramen en deuren maar weer open en drinken .




Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 15:57
Het regen althans iets wat erop lijkt ,maar ik ben ervoorlopig blijk mee .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 18:42
Hier staan alle ramen al sinds gisteravond open. Heerlijk. Temperatuur in huis zakt niet hard, boven is het nog 29 graden maar het begin is er. Hoera!
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 21:27
niks geregend vannacht en vandaag. nog 30 graden geweest en weer met alles dicht gezeten. Nu nog 25 graden buiten.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 21:57
Het heeft even flink geregend en in de verte was wat gerommel tehoren .

Nu is het weer droog en kunnen de ramen en deuren nog even open .
Hopelijk helpt het voor de nacht .


Een vriend van mijn man was buiten in zijn stoel in slaap gevallen en was door regendruppels wakker geworden
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2020 om 08:27
Het heeft niet geregend, maar er is geen zon en alle ramen en deuren staan open om een boel koele lucht binnen te laten. Waar de thermostaat hangt is het nog 24 graden, maar dat is een tochtvrij hoekje. Buiten is het 19.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2020 om 08:50
Hier het zelfde ,geen zon geen regen dus vanmorgen om 5.00 uur alle ramen en deuren open gezet en nog even terug in bed gegaan .

Temp binnen 25 graden en buiten 20 aan de koude kant van het huis .

Mijn man stelt net voor de zonne vitrage weg te schuiven .
Je moet niet lachen ,maar dat is zeker al 40 jaar oude vitrage die aan een zijde iets van aluminium heeft zitten wat de warmte tegenhoudt .
Wij hadden dat in ons vorige huis ,waar je toen geen zonneschermen kon plaatsen .
Ik heb het al vaak in mijn handen gehad om weg te doen ,de haakjes zijn verroest ,maar het heeft deze dagen toch weer zijn dienst bewezen .
Het mag nog even blijven
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2020 om 11:09
Aluminiumfolie aan de ramen (liefst buitenkant) zonzijde doen, dat helpt, ook,vrij goed
In een bakje flessen ijs zetten  (plastieken flessen voor 2/3 de vullen met water en dan zo'n 24 uur in de vriezer zetten, helpt ook tegen de koude. De kom die dient om het condenswater in op te vangen

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2020 om 22:49
van hittestress naar onweerstress vanavond Confused
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2020 om 22:50
oja, ik had wel van de zenuwen 'n heel stuk aan mijn zomerdeken gehaakt
zo heb elk nadeel weer z'n voordeel Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2020 om 08:38
Het is nu een stuk koeler, we kunnen nu over de kou gaan klagen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2020 om 08:51
Machtelt ,ik doe net de keukendeur open en zeg tegen manlief , het is koud .

Ik ben er vannacht wel 5x uit geweest om te plassen .
Kan je eerst niet slapen van de hitte ,krijg je nu dit weer .
Minder transpireren zal de oorzaak wel zijn .

Donderdag nog een warme dag hoorde ik op het nieuws
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2020 om 10:47
Heerlijk veel donder, bliksem en regen gisteravond.
Ook flinke hagelstenen.
Ik mag wel graag naar de bliksem kijken.
Het is in ieder geval lekker afgekoeld.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2020 om 11:13
Het is heerlijk, heb lekker mijn huis doorgewerkt .

Je probeert alles wel bij te houden ,maar nu is het behalve de ramen weer lekker schoon .

Ik doe nog veel met groene zeep in deze tijd . Was er laatst iemand van de thuiszorg voor mijn man ,en die zei : wat ruikt het hier lekker naar vroeger thuis .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2020 om 12:00
IK weet nog hoe lekker het in de drogisterij rook, een mengsel van spiritus, groene zeep, drop en zo veel andere luchtjes.

Laatst lagen onze kater en de kater van de buren bij ons in het gras, keurig op anderhalve meter. Het begon ineens vreselijk te rommelen. Onze Midnight keek naar Max, die even op keek en zijn kopje weer op de voorpoten legde. "Oh, niks aan de hand", dacht Midnight en bleef lekker liggen. Het regende pas een uur later en toen gingen ze door hun eigen luikjes naar de droge huiskamers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2020 om 12:15
Magtelt......'keurig op anderhalve meter....' LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 09:18
Ja, ze zijn geen vijanden, maar ook niet echt dikke vrienden, ze accepteren elkaar op die anderhalve meter. Ik vind het al mooi dat ze zo kunnen slapen. Midnight was gewend aan een vriend Archie, maar die is in november gestorven. Als er paniek dreigde, keek hij naar Archie, hoe die reageerde en zo gedroeg hij zich dan ook. Toen Archie nog leefde, bleef Max nogal uit de buurt. Hij kende me wel als vakantiemoeder, dus hij kwam wel eens snel kopjes geven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2020 om 10:30
Wat ben ik content ,dat warm weer had niet lang meer moeten duren,er was geen zuurstof in de lucht ,....nu zit ik al 2dagen buiten te genieten 👍🍻
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns