Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

woning

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: woning
    Posted: 18 September 2020 om 16:57
ik zit op woningnet regio Amsterdam te kijken en sta 7de kandidaat voor een halve woning op de Goudsbloemstraat.
klein he?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 18:38
Een poppenhuis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 20:02
Wow.... Tja... het IS Amsterdam.
Confused

En volgens mij is het een vereiste dat er minimaal 2 deuren tussen keuken en toilet zitten.
Maar misschien geldt dat alleen voor woningen die ná een bepaalde tijd zijn gebouwd.
Je bent 7e, zou je daar willen wonen?


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 22:29
Ik dacht dat mijn huis klein was, maar het kan dus nog kleiner!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 10:53
En geen tuin, en zevende - ik zou me maar niet te veel illusies maken. Toen mijn relatie stukgelopen was heb ik een hele tijd asiel gehad bij
een vriendin, daar woonde ik in de tuinkamer. Tussen de tijd, dat ik werkte en moest slapen liep ik heel Amsterdam af om alle woningen te bekijken
en dat heeft denk ik 5 maanden geduurd. Maar ik denk dat die tuinkamer haast groter was, en ik mocht haar keuken gebruiken en op 1 klein kamertje
achter de compjoeter.
Ik heb die tijd volgens mij verdrongen, iedere keer weer nee of woningen boven het café.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 14:27
ik zou er niet willen wonen. ik zou, denk ik, niet meer in Amsterdam willen wonen. ik sta wel nog steeds ingeschreven en dat houd ik zo. wellicht vind ik een keer het huis van mijn dromen in de regio Shocked

ik kon het met jullie delen omdat, vanwege de corona, nu alle verhuurmakelaars zulke filmpjes van de huizen maken en we dus ongegeneerd overal binnen kunnen kijken.
ik wilde het delen omdat het inderdaad zo piepklein is dat je je nauwelijks voor kunt stellen dat daar mensen wonen en dat daar vroeger ook gezinnen woonden. dit is een 'voor' woning. er is ook nog een 'achter'woning. ik vermoed dat in grote delen van Nederland de mensen niet eens weten wat dat betekent.

als ik ooit nog in Amsterdam wil wonen, zal ik niet of nauwelijks meer kunnen lopen en wil ik zo'n woning boven een cafe of aan een markt of winkelstraat zodat ik de hele dag reuring heb Smile

'altijd nee of boven een cafe' zou nog wel eens een goeie carnavalskraker kunnen worden Iew LOL

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2020 om 11:03
Lijkt me toch leuk ,ik heb in een groot huis gewoond, nu klein en zalig ,op een voormiddag alles gepoetst, green rommel een mens heeft niet veel nodig om gelukkig te zijn
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2020 om 11:51
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

ik zit op woningnet regio Amsterdam te kijken en sta 7de kandidaat voor een halve woning op de Goudsbloemstraat.
klein he?




Inderdaad, dit is wel heel klein maar ja in Amsterdam denk ik zul je al blij moeten zijn dat je iets kunt krijgen.
Wij zitten sinds 13 juli jl. ook in ons nieuwe huis en eerlijk gezegd is iets groter toch wel fijner om in te wonen.
Maar in ieder geval veel succes en als je er wilt wonen dan duim ik dat je het misschien wel gaat krijgen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2020 om 12:44
Ik ben nog steeds heel blij met onze eengezinswoning. 3 verdiepingen! 2 trappen om in beweging te blijven. Een eigen hobbykamer en een zolder vol wolledozen. Kennissen die verhuizen, vragen wanneer wij naar een seniorenflat gaan. En dan wijs ik op alle wol, die nog verwerkt moet worden. Meer eerlijk gezegd ben ik bang voor brand in zo'n groot flatgebouw. Wij hebben 12 hoog gewoond en dan ben je afhankelijk van het verantwoordelijkheidgevoel van vreemden. En al zijn die flats nog zo goed geïsoleerd, je kunt lawaaiige buren treffen. Of mensen die altijd wat te zeiken hebben in de lift.

Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, eerst 4 hoog achter in de Kerkstraat, een kamer met alcoof, een keukentje en een gemeenschappelijke wc. Mijn ouder, grote zus en ik. Op zolder mochten wij spelen, daar kwam verder niemand. Nu woonde er 4 hoog vóór een invalide oude dame, voor wie mijn moeder kookte, en die ze 's morgens voor de wijkzuster kwam, verzorgde. Een schat. Er woonden veel bejaarde dames. Later verhuisden we naar het sousterrain in dezelfde woning, waar nog een broer en zusje bij kwamen. 3 kamers, keuken en wc, los bad voor de zaterdag. Twee bedsteden, die omgebouwd waren tot kolenhok en berging. Nog later verhuisden we naar de Hectorstraat, 1 hoog, buren op 2 hoog en een gedeelde zolder met voor elk gezin twee kamertjes en een berghok. Een 6kamerwoning, dus. Ik was al blij met een mooie flat in Apeldoorn, eerst een 2 kamer, later een 4 kamer. Maar de kinderen konden met geen mogelijkheid bij de liftknop van 12 hoog, en zo zijn we in deze woning beland.

Ik weet niet hoe het nu gesteld is met de woningnood in Amsterdam, toen kreeg je pas een benedenwoning met tuin als je hoogbejaard of invalide was, anders mocht je trappenlopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2020 om 14:27
Ik woon 11 hoog en ben erg blij met mijn flat.
De muren en vloeren/plafonds zijn 30 cm dik. Ik hoor zelden of nooit iets van de buren, ook niet als ze in het trap/lift portaal praten.
Ik ben heel blij met de ruime wooinkeukenkamer, ik kan overal komen met mijn trippelstoel, zo ruim is het.

En ja....ik kom ook uit een eengezinswoning met twee trappen, een zolder waar ik mijn hobby,s kon doen, waar mijn naaimachien stand-by stond en ik was kon drogen, vouwen, strijken en meteen de knoop of of het torntje of dergelijke op de naaimachine kon verhelpen.
Het is dat er dus nare dingen met mij gebeurden anders woonde ik er nog .
Dus Magtelt...zolang het kan: blijf lekker zitten waar je zit en ik hoop dat je nooit gedwongen hoeft te verhuizen. Het is gewoon heel fijn dat je die ruimte hebt en je kan de trappen aan .
Vrijwillig naar flat?  Ja hoor, als je niks anders wil doen dan lekker een  boekje lezen en tv kijken.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2020 om 16:46
Het ergste is: wij zijn al 47 jaar getrouwd, maar ik heb soms even armslag nodig, een ruimte voor mij alleen. Ik had vroeger zelfs een tv-tje in mijn hobbykamer met een video- en dvd apparaat. Even weg van het voetbal op tv of het eeuwige gepruttel, gemopper en gescheld bij de computer. Meestal gaat het om World of Tanks, een spel, maar de laatste tijd gaat er veel elektronisch mis omdat we achterlopen bij de grote massa en ik vind het onzin om daar over te mekkeren. Ik kan wel aldoor vragen of het zó moet, maar dan is het 10 minuten stil en dan begint het weer. Dan denk ik: Weg wezen. Of dat in een flat ook kan, weet ik niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2020 om 19:49
Ik vind het wel lollig, we hebben veel dingen gemeen, zelfs het aantal getrouwde jaren, wij ook 47 jaar, straks in oktober zal het 48 worden.

En de behoefte om af en toe alleen te zijn herken ik ook.
Vroeger toen de kinderen nog school gingen was ik heel blij als de schoolvakantie voor bij was.
Eindelijk weer af en toe alleen.

Wij hebben een 3 kamer flat. Lao-man zit heel veel in het "kleine" kamertje, zijn eigen ding te doen, financieën, nieuws lezen en spelletjes, dus ik ben regelmatig alleen in de woonkamer.
Maar ik kan me ook vaak terugtrekken in de slaapkamer en daar heerlijk zitten lezen.
Als er voetbal op tv  is of andere sport, kijkt Lao-man die op zijn computer of soms op tv in de woonkamer. Dan kijk ik tv op mijn tablet of doe een spel op lappie. Dat kan omdat Lao-man doof is en het geluid van de tv dan uit staat

Mijn hobbyknutsels maak ik ook in het kleine kamertje, dan zit ik naast Lao-man wat ook heel knus kan zijn.

Dus.... komt een tijd dat je naar een flat moet neem geen genoegen met minder dan 3 kamers.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2020 om 21:06
ik ben geboren en opgegroeid in Amsterdam west; de tuinsteden. ruim, groen en heerlijk voor kinderen.
toen ik trouwde hadden we een 3 kamer wonig 2 hoog, ook in west. voor ons oudste dochter die 3 voudig gehandicapt was, kregen we een benedenwonig gelijkvloers, in een bejaardencomplex.
daar hebben we gewoond tot het gesloopt werd, toen naar een eengezinswoning. gescheiden en ik in een kleine 2 kamerwoning beneden, dus wel een tuintjetjetje. wat was ik daar blij mee! dit huisje ruikt naar geluk! riep ik tegen mijn dochter Big smile
nog een poosje bij mijn moeder grewoond ivm haar Alzheimer en nadat zij stierf heb ik me ingeschreven en kwam in Den Haag terecht. voor het eerst alleen in 'n portiekwoning op 1 hoog, daar had ik het prima naar m'n zin.
Daarna kwam ik in het dorp op 3 hoog, grote flat, grote woning maar ik kon er niet wennen; te hoog. ongezellige woning....nee. en toen kwam ik hier, 3 kamers, lekker gelijkvloers....ja heel fijn. knus, groen uitzicht, blij mee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2020 om 09:26
Mijn moeder had een vriendin in de Akbarstraat. Later is mijn broer financieel adviseur van deelraad Bos en Lommer geweest tot zijn pensioen. Over de Akbarstraat zijn 2 documentaires geweest, één vrij lang geleden, één vrij recent. Er zijn wel gebieden in Amsterdam, waar ik nooit geweest ben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2020 om 09:35
de Akbarstraat ken ik wel want ik werkte een poosje in Bos en Lommer
ik denk dat er voor elke Amsterdammer wel wijken zijn waar hij/zij nooit is geweest; het is 'n grote stad
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2020 om 11:02
Mijn oom, of de oom van mijn vader woonde in zo'n halve woning op een grachie met van die spionnetjes buiten aan de muur en een gordijn voor zijn bed.
Zelf word ik heel ongelukkig als ik niet vanuit huis, met 1 stap, op de aarde kan komen en ik heb 3 hoog gewoond en het overleefd, maar het
balkon heeft me min of meer gered. 
In grote/hoge gebouwen heb ik alleen gewerkt, dat kan ik wel aan - maar om te leven, nee doe mij een tuintje.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2020 om 12:28
Ja, die spionnetjes, zogenaamd om te zien wie er voor de deur stond en aanbelde. Maar ondertussen alles in de straat in de gaten houden en roddelen. In de Hectorstraat woonden drie oude zussen, je zag de hele dag achter de gordijnen 1, 2 of 3 grijze hoofden, ze wisten alles van iedereen. Op mijn trouwdag heb ik vriendelijk naar ze gezwaaid voordat ik in de witte slee stapte en toen verdween ik voorgoed buiten hun spionage gebied.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2020 om 17:26
Ik ben een kwart Amsterdammer, maar zou er niet willen wonen :) Hoewel ik ook niet groot woon (38vierkante meter) heb ik wel 2 kamers en een Frans balkon, en dat is me in de binnenstad heel wat waard! Mocht ik ooit gaan kopen wil ik wel een tuin, maar voor nu is het prima met ouders op 5minuten fietsen (met een hele grote tuin).
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2020 om 17:51
Een kwart Amsterdammer, heb jij mazzel, iedere keer bij een paspoort controle ben ik de klos. Op de een of andere manier snappen ze nooit het
verschil tussen place of birth en domicilie - ZUCHT
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2020 om 22:36
Hahah ik ben er niet geboren en nooit gewoond. 15 jaar geleden hebben we ooit een toer gedaan voor mijn opa, langs het huis en door de wijk waar hij is opgegroeid. Maar behalve dat een goede vriendin van mij er woont, en ik er daardoor regmatig ben, heb ik vrij weinig met Amsterdam.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns