Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

goede morgen

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 29>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:15
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat 1 brood teveel is doet me denken aan mijn buurvrouw van heel lang geleden

Een halfje brood was omgerekend duurder dan een heel .
Ze presteerde het om een heel brood af te rekenen en 2x een half te gaan halen .

De broden hadden toen een soort breuklijn zodat je ze makkelijk door kon breken ,gesneden brood bestond nog niet ,dat kwam later en voor dat laten snijden moest je een dubbeltje betalen .


En voor de verpakking moest je ook extra betalen. Ik kocht in die tijd een ongesneden bruin of volkoren brood. Dat blijft verser dan voorgesneden brood. En zonder plastic zak blijft de korst knapperig. Maar zonder verpakking mocht niet verkocht worden, vertelde de bakkersvrouw. Daarvoor had ze speciaal dun vloepapier, dat als symbolische verpakking om het brood gewikkeld werd.

Tegenwoordig betalen we natuurlijk ook voor verpakking en snijden. Dat zit gewoon bij de prijs inbegrepen. Ongesneden brood zie je niet veel meer.

Waar ik woon is in de verre omtrek geen echte bakker meer te vinden, dus gekocht brood is altijd van de supermarkt. Sinds dit jaar heeft de Aldi ongesneden onverpakte broden, die je zelf door de snijmachine kunt halen en verpakken, als je dat wilt. Er zijn klanten die in de winkel een brood snijden en in meerdere zakjes verpakken om met anderen te delen. Ik heb zelfs al gezien dat iemand een stokbrood in stukken brak die elk apart in een zakje gingen.

Die Aldi broden heb ik nog niet geprobeerd. Als ik een heel brood koop is het te veel. Als ik een brood in de machine bak is het een halfje en dat is al beter aan de maat. En als ik meer  moeite wil doen bak ik zelf een klein broodje, precies aan de maat.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:41
Toen ik toevallig een keer bij de Vomar was zag ik dat ook .Je kon nog kiezen dikke of dunne sneden ,maar wat een gehannes omdat in de zak te krijgen .Kreeg steeds meer respect voor de dames bij de snijafdeling bij ons in de supermarkt .

Wij hebben op redelijke afstand nog wel een bakker ,maar daar staan ze momenteel buiten om op afstand te kunnen blijven .

De apotheek is hier dicht ,dat lukte niet meer op afstand en mijn man moest laatst achteruit door de tuin een hek door en zo weer naar de weg bij de huisarts .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 15:00
Bij mijn huisarts is het ook heel lastig om onderweg niet tegen anderen aan te botsen. Vanaf het trottoir is een pad met hagen, dat te smal is. Je kunt door die hagen niet verder opzij gaan. Hetzelfde pad is zowel in als uitgaand tussen de openbare weg en de praktijk. Binnen hebben ze nu wel een looprichting met een aparte ingang en uitgang. Maar die voeren beide naar dat smalle pad.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2020 om 12:32
goede middag Smile waar ik eindeloos en hevig tegenaan heb gehikt heb ik nu toch gedaan, ik ben naar lidl geweest
en ik moet zeggen, blij dat ik het gedaan heb als is 't maar omdat ik het nu achter de rug heb
nee, het viel me in alle opzichten reuze mee. het was niet druk op de weg en niet druk in de winkel
de winkel was helemaal veranderd waardoor het er veel ruimer/overzichtelijker was of leek. ik kon in ieder geval alles makkelijk vinden en zo heb ik nu een flinke voorraad noten, gedroogd fruit (heb ik nog nooit bij een ander zo lekker geproefd) (soja)melk, eieren, bloem en goudreinetten. kortom alles voor de kerst en oud/nieuw bakfestijnen; hoera!! en vleesvervangers, ook lekker.
ik ga er voor de noten en het gedroogde fruit en daar heb ik nu voldoende van. en zij hebben ook goed recycled wc en keukenpapier en nu heel veel biologische artikelen.
dan ga ik volgend weekend beginnen met bakken en breng zo hier en daar taart of brood om mensen te bedanken en/of hen een hart onder de riem te steken Hug
beetje lief zijn voor elkaar.....Smile
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 12:04
Ik heb ook gedaan wat ik steeds maar uitstelde en eigenlijk niet wilde doen omdat ik de mensenmassa niet in wilde:

Maandag ben ik na het nieuws toch naar de Action gegaan. Voor een paar voor mij noodzakelijke dingen, die waarschijnlijk niet vallen onder de definitie "essentieel" van de regering. Het was druk op straat rondom de winkels. Auto´s reden echt in file. Binnen was de roltrap stil gezet, zodat mensen makkelijker afstand konden houden en iedereen stond tot buiten aan toe netjes op afstand in de rij.

Helaas waren er mensen die boven aan de roltrap zich ineens bedachten en weer terug naar beneden liepen. Geen kans om ze dan te ontlopen. Ze passeerden op hooguit 20 cm afstand iedereen die zelf probeerde anderhalve meter afstand te houden. Geen mogelijkheid om ze te ontlopen. Wat moet je dan? Ik heb er wat van gezegd, maar dat hielp natuurlijk niks. Beter had ik me met mijn rug naar hun toe kunnen draaien om hun adem niet binnen te krijgen. Want mensen die zich zo onverantwoordelijk gedragen doen dat ook elders en kunnen zo ook zelf besmet zijn.

Vandaag maakte Action bekend dat ze weer open gaan, maar met beperkt assortiment. Maar het is gedaan. Ik kan weer 5 weken thuis blijven. Het enige wat ik de komende weken nog moet aanvullen is verse groenten. Aldi blijft open en is dichtbij.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 17:46
Ik heb vandaag naar het winkelcentrum gewandeld, het was nog mistig, maar de zon wilde al doorbreken. En daar slaagde hij ook in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2020 om 18:55
mijn aquariumpompje is kapot. zal eens op zooplus kijken of die het hebben....
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 10:52
goede morgen Smile


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 10:58
Het zelfd ,hier met een lekker zonnetje
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 11:31
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2020 om 12:12
dank jullie wel! Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 10:50
goede morgen Smile

gisteren heb ik een voorraad gedroogd fruit gesneden en in het vocht gezet om te wellen, daar ga ik straks met nog heel veel noten en een beetje eieren en meel een brood van bakken.
en daarmee zijn mijn jaarlijkse bakdagen officieel begonnen; Yeaeaeahhhhh, Joeppiee, Hoeraaaaaa LOL

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 10:53
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 15:56
Doe iets geks ,

Denk iets moois ,

Zeg iets liefs

Dan heeft elke dag iets positiefs.

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 18:10
Mutti Clap
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 18:26
twee vruchten-noten-broden gebakken en weggegeven; dat doe ik elk jaar
straks maak ik weer vruchten klein en laat ze een nacht wellen, dan bak ik morgen weer twee broden en geef ze weg.

nu ben ik walgelijke kippensoep aan het koken voor mijn zieke buurvrouw en ik noem het walgelijk omdat er dood dier in zit, dus het zegt alleen iets over mij. de soep is goed.

tussendoor brei ik aan de tweede mouw.

ik heb het zo druk als de engel in het kerstverhaal Wink
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 18:28
over het kerstverhaal gesproken....
mijn buren hebben een ster in de tuin gehangen, zo groot en fel dat ik elk moment verwacht wijzen te zien aankomen LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2020 om 18:44
mijn hondje loopt met een gelukzalig gezichtje door het huis bij de geur van die kip LOL 'kheb haar maar een stukje gegeven, ze is zo'n schat Heart

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 09:10
Oh, heerlijk, ze kunnen soms zo genieten van mensenvlees, bekje aflikken of lief kijken! Ik had ooit een kat, die me vriendelijk aan zat te kijken, als ik een boterham met rosbief at, natuurlijk werd het een boterham met tevredenheid en een tevreden kat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 12:01
Mijn hond heeft dit met kaas. :)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 29>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns