Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

goede morgen

 Reageer Reageer Pagina  <1 1314151617 29>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2021 om 10:39
Dank je .

Iedere morgen kijk ik of jij niet iets opbeurends heb geschreven .

Van de krant word je ook niet vrolijk ,net zoals van het weer .

Zelfs mijn mand met bollen ,die binnen staat ,willen niet uitkomen .
Mijn man heeft het lang volgehouden ,maar gaat nu lopen mopperen over de gemeente . De Els die met zijn wortels de tegels omhoogdrukt en nu vindt dat ons tuinhek aan de beurt is .




Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2021 om 10:51
Pareltje ,

Ik moet ook mijn best doen mezelf niet in te graven .
Vanmorgen hoorde ik op de radio dat we het virus nooit meer kwijtraken ,leuk vooruitzicht .

Griepvirus was na de winter verdwenen ,maar als we hier in de zomer ook nog mee zitten ,ik moet er niet aandenken .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2021 om 11:43
Een Els is een hele nuttige boom, misschien helpt dat wat als opbeuring ? Ze halen stikstof uit de lucht. Maar het is wel duidelijk dat ze eigenlijk
te weinig ruimte heeft (in de diepte) anders zou je niet zo'n last van de wortels hebben. Wij hebben zelf Elsen staan en daar zie ik dat niet,
maar ja die staan ook niet in een stoepje Confused. Misschien kun je het hek er omheen bouwen. Op dit moment vind ik het een hele mooie boom.
Hij/zij is helemaal paars met van die paarse katjes.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2021 om 12:25
De boom is mooi ,maar de afstand tussen zijn plekje en ons hek is 3 tegels .Het is begonnen met de nieuwe riolering .Naar beneden hebben ze nu die buizen , de tegels liggen inmiddels los die strijd hebben ze gewonnen ,nu het hek nog ,dan hebben ze de tuin en dat wil mijn man niet ..
Wij kunnen het hek niet verplaatsen want dat is gemeente grond ,daar mogen de wortels wel ,maar wij niet . Maar die losse tegels zijn voor ouderen wel link.

Komt wel goed,want hij is nu druk met de beuken en de zon schijnt .inmiddels
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2021 om 13:20
Dank dat jullie mij wat opfleuren,het is voor iedereen moeilijk maar soms loopt het potje over ...nu ga ik fietsen en van de natuur genieten 👍🌻
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2021 om 08:58
goede morgen Smile

dankjewel dat ik je af en toe en op mag fleuren Smile

als ik van mijn huis naar de winkels liep, kwam ik altijd langs een huis waarvan de bewoonster veel gevederde vrienden had en dan met name mussen en turkse tortels
zo veel! vogels en zoveel turkse tortels dat ze, volgens mij, vanuit de wijde omtrek bij haar kwamen eten Smile
en die mussen ook zoveel....ook al kon ik vanaf de straat nauwelijks de tuin binnenkijken, ik hoorde ze al van ver Heart

die mevrouw is verhuisd en in gedachten zag ik al die vogels een traantje weg pinken
nu is een meneer in mijn rondjehondje route de mussen gaan voeren en vanochtend voor het eerst hoorde ik daar door de mist het getjilp van heel veel mussen.
blij dat ze een nieuwe verwenner hebben gevonden Thumbs Up

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2021 om 10:14
Onze buren hebben een stukje heg en als je daar in de buurt komt hoor je ze met zijn allen vergaderen, dat is altijd zo leuk. Onze heg is
blijkbaar niet geschikt, want bij ons hoor ik het niet. De buren hebben een beukenheg, wij een heg van haagbeuk (andere boom hè - geen blad in de winter).
Maar vogels hebben we zat, daar zal ik niet over klagen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2021 om 11:08
Ik snap van de mussen niets meer . In onze bladhoudende beuk zit geen mus meer

Er hangt voer genoeg ,waar andere vogels opaf komen ,maar mussen niet .
Vroeger zaten ze onder het pannendak te kwinkeleren .
Maar de lente komt er aan ,want ik had mijn zelf geknoopte kleed buitenhangen ,en dat kan niet meer want ik zag al een meesje aan het plukken .

Ze mogen komen ,want het hokje is schoon . Dat vind ik altijd zo prachtig hoe zo'n vogeltje z,n nestje heeft gebouwd .

Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2021 om 13:23
Goeie middag!! Al een tijdje niet meer geweest, druk met werk (nieuwe functie). 
Heerlijk deze zon!!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2021 om 16:01
leuk dat je er nu weer wel bent Lelie Thumbs Up
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2021 om 09:51
goede morgen Smile

1 maart vandaag en ik had me voorgenomen op 1 maart mijn kleispullen een beetje op te ruimen en te beginnen met naaien.
dat ben ik nu aan het doen. had op de tuin twee in hoogte verstelbare poten staan (worden in de tuinbouw gebruikt) die heb ik mee naar huis genomen en met een grote plank die ik nog had een hoge tafel gemaakt (over mijn kleioven heen, slim met ruimte Smile
daarop kan ik nu patronen overnemen en stof knippen zonder pijn aan mijn rug. het eettafeltje wat afgelopen weken mijn kleitafeltje was wordt vanaf vandaag mijn naaitafeltje.....alles al bedacht.
verderop in de maand nog wel 1x mijn oven stoken met wat nog staat te drogen, dat komt wel goed.

voor iedereen wens ik een fijne creatieve dag; maak er wat moois van Big smile

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2021 om 11:15
Ik heb van mijn moeder twee strengen garen van Drents heideschaap gekregen. Van de bossen bij Austerlitz. 
Het is heel stug en prikkelig. Ik zei, daar moet je geen kleding van maken.
Nee, zei mijn moeder, héél misschien kun je voor mij een stoere kussenhoes haken.
Slim cadeau van haar, hè?Geek
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2021 om 11:52
hahahaha, dat is inderdaad een berekend cadeau LOL

ja drents heideschaap is hard en stug en het is ook heel lang waardoor het heel gemakkelijk spint. mooi voor meubeltjes en matjes Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2021 om 11:52
Lijkt me leuk om te doen .

Jij haken en je moeder blij maken .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2021 om 12:06
haken?? oja Chrissie zei haken....ik zou het breien, als het stoer moet worden dan. een dubbele gerstekorrel en er dan in een hoek zo'n verwassen label van een oude spijkerbroek op naaien..
maarja, wie ben ik ? Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2021 om 12:11
Ik zou ook breien ,maar misschien haakt ze liever .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2021 om 12:50
Ik dacht aan haken omdat ik dat iets beter kan.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2021 om 13:01
je moet het natuurlijk doen zoals het jou het best lijkt maar juist omdat je beter kunt haken, valt er met breien weer wat te leren en als leergierig heb ik je leren kennen Thumbs Up

dubbele gerstekorrel is gewoon een steek recht, een steek averecht, volgende pen hetzelfde, derde pen een steek averecht, een steek recht, vierde pen hetzelfde en dan weer een recht een averecht, zo simpel als wat Big smile

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2021 om 09:43
goede morgen Smile

ik moet nog ontbijten maar heb de tempeh al in de marinade staan
vandaag komen er nieuwe buren en die verwelkom ik met een soepmaaltijdje
ik had het ze al laten weten, dan kunnen ze rustig verhuizen zonder zich druk te hoeven maken over het eten en ik vind het leuk, weer eens voor anderen koken.

verder wil ik een paar lappen stof wassen zodat ik morgen kan gaan knippen
gisteren dacht ik dan begin ik met de beha's, heb ik bergen materiaal maar van elke kleur ontbreekt er net iets; van de ene de schouderbanden, van de ander de sluiting Shocked de 'rest van de dag' op de computer gehangen om eea compleet te krijgen. nu alles besteld en is het wachten op de pakjesman...

het weer is prachtig evenals de krokussen in de bermen....fijne dag allemaal!

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2021 om 09:18
goede morgen Smile

gisterenavond was ik 'ziek' van moeheid. om 21.00 gaan slapen en (met een kleine plaspauze) tot 8.00 doorgeslapen. en nu weer fit LOL
gelukkig maar want voor mij zie ik weer een prachtige dag liggen!

geniet ervan!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1314151617 29>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns