Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

goede morgen

 Reageer Reageer Pagina  <1 1920212223 29>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 10:14
goede morgen Smile

kinderen hebben het veel te druk met hun eigen leven en moeten ook hard werken het hoofd boven water te houden met alle onzekerheden van het leven.

bestaat er in Belgie niet zoiets als 'de luisterlijn'? ik bel daar naartoe als ik echt over iets wil praten. ik kreeg het telefoonnummer na het overlijden van mijn oudste dochter; mijn moeder gaf het me. ze zei, nu kun je wel gaan zitten wachten tot iemand vraagt hoe het met jou gaat, maar iedereen heeft het te druk met het eigen leven en gezin en niemand kan echt weten hoeveel verdriet jij nu hebt dus als je wilt praten bel! (toen heette het nog telefonische hulplijn Amsterdam) en dat heb ik gedaan. en dat doe ik nog.
soms een keer per week, soms een keer per jaar, het maakt niet uit. als ik het goed begrepen heb, mag je 3x per dag bellen maar daar heb ik geen behoefte aan. ze werken met getrainde vrijwilligers en je kunt anoniem bellen als je dat wilt.
ik doe dat als iets me heel dwars zit. hoef ik mijn kind er niet mee te belasten en dat zijn vaak dingen die ik ook niet met bekenden wil bespreken....misschien bestaat er zoiets en Belgie en anders bel je toch naar Holland Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 11:26
Ik vind dat je best je kinderen mag bellen en vragen of ze even tijd hebben. En dan zeggen, dat je geen hulp of oplossing zoekt, alleen een luisterend oor. Mijn moeder zei altijd: Je belt nooit. Maar er zitten aan dat draadje twee toestellen, zij had mij ook kunnen bellen. Al had ik het druk, ik wilde best tijd vrij maken voor een gesprek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 15:15
Ik bel dikwijls mijn kinderen en kleinkinderen maar deze week niet omdat ik mij niet lekker voel,dus zou ik toch denken dat zij eens bellen want dat is toch niet normaal ...en daarom doet het pijn en heb ik het gevoel van..?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 19:35
Pareltje ik begrijp je wel.

Jij belt vaak en nu je niet belt ,omdat je je niet lekker voelt ,denk je dat ze het niet het niet vreemd vinden dat je niet belt en dat ze niet even bellen om te vragen of het wel goed gaat met je omdat je niet belt .

En je trekt het je nog erger aan ,juist omdat je je niet goed voelt.
Misschien maak je je ook wel een beetje ongerust om jezelf .niet zo goed voelt .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 08:49
Ik heb in de Coronatijd aan allerlei vriendinnen kaarten en brieven gestuurd. Tot op heden nog geen reacties gehad. Geen telefoontjes, mails of kaarten. Dus ik weet niet eens of sommigen nog leven. Maar ik blijf gewoon sturen. De tweede keer zeg ik er wel bij, dat ze het maar moeten melden als ze me opdringerig vinden.

Toen ik pas getrouwd was en van Amsterdam naar Apeldoorn verhuisd was, schreef ik ook brieven aan vriendinnen en oud-collega's. Ton wilde geen telefoon, met als smoes dat zijn moeder dan aldoor zou bellen, maar ik denk dat hij niet wilde dat ik constant met mijn moeder aan de lijn hing. Nou, iedereen was blij met een brief, zij belden meteen mijn moeder op om dat te vertellen. Ik belde haar in een telefooncel eens per week en dan hoorde ik hoe mijn brieven bevielen.

IK denk dat kinderen en kleinkinderen blij zijn met een telefoontje, maar dat het in hun hoofd niet opkomt om ook eens te bellen, als ze niets horen. Geen nieuws, goed nieuws, denken ze dan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 09:46
goede morgen Smile

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 17:51
Het was vanmorgen een goede morgen met zon achter het slaapkamerraam, en nu schijnt de zon in de achtertuin. Het werd niet warmer dan 5 graden, dat wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 17:53
Ik moet bekennen dat ik ook nooit vaak belde ,maar ik had altijd het idee dat het telefoontje niet gelegen kwam .
Op zo'n manier werd er altijd opgenomen .

Ik moest altijd kijken of er niet iets op de tv was ,wat mijn moeder graag wilde zien .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 18:33
Wij hebben lekker in het zonnetje achter het huis gezeten ,meer konden we niet, zo beroerd zijn we van de vaccinatie .

Hoop dat het morgen wat beter is ,want dit is niet leuk .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 18:51
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik moet bekennen dat ik ook nooit vaak belde ,maar ik had altijd het idee dat het telefoontje niet gelegen kwam .
Op zo'n manier werd er altijd opgenomen .

Ik moest altijd kijken of er niet iets op de tv was ,wat mijn moeder graag wilde zien .


Dat had ik ook. En als ik meer dan een week niet gebeld had, werd er chagrijnig gereageerd. Ik had in mijn jeugd ook vaak genoeg de gezichten gezien die mijn moeder trok, als er een niet gewenst telefoontje kwam, waardoor ik eigenlijk bij iedereen dacht, dat mijn bellen niet gelegen zou kunnen komen. En nu zeggen vriendinnen vaak dat zij altijd mij bellen en ik hun zelden. Dat klopt, maar als ze ziek zijn of met een gebroken been zitten ofzo, dan schrijf ik opbeurende kaarten en later hoor ik dan: Als je tijd hebt om te schrijven, kun je toch ook de telefoon pakken? Ik mail eigenlijk het liefst, dan kan iemand op zijn/haar gemak lezen en antwoorden, zonder elkaar in de rede te vallen of van onderwerp te veranderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 19:15
Dat kon toen nog niet,maar tegenwoordig stuur ik ook een mail of een app.

Mijn zusje is degene die door te bellen de familie bijelkaar houdt ,maar dat telefoontje duurt dan minstens een uur en iedereen komt aan de beurt
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 20:12
hopen dat jullie snel weer opknappen Mutti Hug

ik liep daarnet terug van de tuin, ik was ook al heen gelopen en daar met gieters lopen sjouwen, en ik kreeg zo'n behoefte aan wat hartigs dus ik zag mezelf al met 3 soorten chips bij hoogvliet vandaan komen maar dat vond ik zelfs in mijn fantasie nog schandalig LOL
toen zag ik mezelf bij de snackbar vandaan komen met een bak friet en een bergje pindasaus maar bij Ayurveda eet je geen frituur Wacko
en nu zit ik lekker thuis, trots dat ik zoveel gelopen heb, met een bergje gebakken champignons met wat zontomaatjes en stukjes feta, veel eiwitten en een beetje zout, dat is precies wat ik nodig had Thumbs Up

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 20:29
Dat heb je ook wel verdiend ,even genieten van het werk wat je gedaan hebt .

We zullen ons best doen om op te knappen .

Maar ik kreeg vandaag weer een app van iemand die z'n vader verloren was aan dat rotvirus .Dus we hebben het er wel voor over ,maar ik had het me niet zo erg voorgesteld .


Fijne avond
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 20:31
maar goed ook, anders had je het misschien niet gedaan...
dankjewel Smile voor jullie ook een fijne avond
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 09:38
goede morgen Smile

lekker aan de pap. net op het balkon even mijn kruidenbak onkruidvrij gemaakt. er staat nog wat peterselie en bieslook in en ik heb er nu basilicum in gezaaid. had van die ronde zaaimatjes gekocht een poosje geleden, benieuwd of het nu werkt. had er al een in een pot in mijn kasje gelegd, daarvan kwam precies een plantje op LOL op mijn tuin zoekt de oregano een nieuwe plek, eens nadenken waar ik dat kwijt kan.

iedereen een heel fijne dag gewenst Thumbs Up lekker van de zon genieten en van de zachtheid en de energie van alles wat weer tot leven komt Smile

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 15:24
Wij hebben een beeldbel moment ingesteld en dat werkt best goed, gewoon 1 keer per week op zondag met koffie erbij en een plaatje koek/krentenbrood.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 15:26
Goedemorgen/middag. Ik had al jaren geen chips meer gegeten, maar laatst had ik zo'n trek, dat ik een grote zak heb gekocht, alleen met zout. Elke avond een bakje tot hij op was. Nu kan ik er weer jaren tegen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 15:41
Soms mag je best wel eens zondigen en jezelf even verwennen .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 15:45
Ik heb op mijn nieuwe laptop nog geen beeldbellen geinstalleerd ,en die van de tablet werkt niet op een laptop ,heb geen idee waarom niet .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 17:43
het zout van e chips, daar is waar het lichaam om vraagt. ik heb zomers altijd zo'n klein zakje chips op de tuin voor als het warm is en ik teveel zweet, dan heb je dat zout ineens hard nodig.
bij ehbo leer je ook mensen die een flauwte hebben even een zakje chips te geven.
maar gisteren kon ik het goed opvangen met de feta (die is ook 'veel te' zout) Smile
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1920212223 29>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns