Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

goede morgen

 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 29>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2021 om 09:22
Nog steeds erg warm, goed weer om meer plantjes buiten te zetten. En de potten naar het terras te zeulen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2021 om 21:14
Ik voel me echt niet lekker. Armen en benen van kauwgom. Gisteren en vandaag was het voor mij te warm buiten. Maar ik moest toch want ik liet een glas vallen. Meteen opgeveegd, maar even in de vuilnisbak gooien kan niet meer. Dus moest ik helemaal naar de glasbak lopen. Huissleutels had ik mee, ben ik ook mee thuis gekomen. Daarna heb ik de luxaflexen vervangen. Tot zover ging het nog wel goed.

Maar dan naar buiten om de verpakking weg te gooien. Papier in de papierbak, plastic in de plastic bak, de oude luxaflexen scheiden in plastic en metaal, ik liep met mijn handen vol troep naar beneden. Maar de deur zat op slot. Stom, dacht ik. Heb ik de sleutels boven laten liggen. Maar boven liggen ze niet. Ze zitten niet in een jaszak. Hele huis afgespeurd. Geen sleutels.

Reservesleutels in de keukenla, daar blijkt de sleutel van mijn vriend aan te zitten. Niet die van mij. Die zijn misschien bij hem gebleven. Even bellen heeft geen zin, want hij is dood.

Kennelijk heb ik mijzelf in mijn huis opgesloten. Op dit moment heb ik geen fut meer om opnieuw te gaan zoeken. Alles wat ik kan bedenken heb ik al afgespeurd.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2021 om 21:59
Neem een paracetamolletje en ga lekker naar bed .

Je zit binnen en je staat niet buiten ,er kan ook niemand bij je binnen dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ze kunnen ook niet tussen iets zitten wat je weggegooid hebt .
Wie weet weet je morgen ,als je een beetje tot jezelf gekomen bent. ineens waar je sleutels zijn .

Denk je dat het van die vaccinatie komt ?
Maak je je daar druk over bel dan morgen je huisarts .

Sterkte en probeer te slapen .

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2021 om 11:06
Je advies is opgevolgd, Mutti. En ik heb mijn sleutels.
Bij het aantrekken van mijn schoenen had ik die even naast me neer gelegd. En daar zocht ik gisteren niet. Ik heb lang geslapen en dat is denk ik het beste wat ik kan doen. Slapen en een beetje TV en internet kijken. Niks belangrijks doen. Zelfs niet opruimen of afwassen, want ik laat alles vallen.

Ik denk inderdaad dat het van de vaccinatie komt. Een arts op Youtube vertelde in zijn vlog dat hij dat zelf had en daarom een paar dagen off-line zou zijn. Hij noemde het "brainfog" hersen mist. En dat is het inderdaad. Hij was nog wel zo bij, dat hij uitlegde hoe het werkt:

Je lichaam is bezig de vaccinatie te verwerken en daardoor stroomt er minder bloed naar je hersens. Die kunnen dus minder goed werken dan anders. Duurt een paar dagen en dan is het over.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2021 om 11:53
Fijn dat je je sleutels weer hebt .

Als je weet waar je klachten vandaan komen is al een hele geruststelling .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2021 om 09:35
goede morgen,

heb mezelf verwend met 2 knip/naai patronen voor mijn kleindochter, zo schattig!
het een voor jurkjes, het ander voor tuinbroek en overgooier. Ben nu van een patroonblad alles in haar maat over te nemen en dan hoop ik ze vanavond uit de stof te knippen; een dan. heb witte katoen met piepkleine kersjes. ik denk dat ik de zakjes van wit maak en daar dan een kersje op borduur of een kersenknoopje op zet. 'kheb er zo'n plezier in Smile

in mijn tuin ook trouwens. die tuin is mijn steeds beter gelijkende spiegelbeeld; vol en gul Heart
alles doet het goed muv de enkele jonge planten die door slakken en/of veenmollen worden belaagd maarja die beestjes moeten ook eten Smile

veel plezier vandaag binnen of, als het even kan, veel buiten Thumbs Up
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 15:32
Wij zijn vanochtend naar het tuincentrum geweest, hele bups planten en potgrond gekocht en nu staat het meeste in de grond.
Alleen langs de schuur moet nog, maar daar staat de hele dag de zon op, dus dat moet even wachten.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 15:45
wat leuk! wat heb je gekocht?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2021 om 14:06
3 grote zakken potgrond, petunia's, vlijtige liesjes, hele tray (35) bloeiende verbena's, lobelia (donker blauwe), gele onbekende bloeiers (zodat ik nu 
een soort IKEA gevoel heb bij alle beplante bloempotten), 3 fel roze geronimo's, basilicum, munt, kleine komkommer, zoete aardappel.
Een beetje n aparte begonia met oranje bloemen
De zoete aardappel, de munt en de basilicum kregen allemaal een vollegronds veto hier, dus die staan nu in potten. Was ik gister ergens op bezoek waar ik 
ook nog een andere soort munt kreeg, zij noemde het chocolademunt, een beetje alsof je met je neus in een doosje after eights hangt.
Dus alle potten zijn weer gevuld, het aanzien langs de schuur (waar uitgebloeide bollen sneu stonden te zijn) is opgevrolijkt met verbena's,
daarnaast kwartetten we met munt (ik heb er nu 3), experimenteren we met zoete bataten en hopen we op veel komkommers LOL
Het is maar goed dat het een lokale kweker is, want ik ben bang dat ik bij een Intratuin failliet gegaan was. Nog even afgezien dat ze daar
geen assortiment perkplanten op geperste grond hebben.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2021 om 15:25
klinkt lekker vrolijk allemaal Big smile
chocolademunt heb ik ook op mijn tuin gehad, tenminste dat hoop ik. waarschijnlijk kruipen zijn wortels nu stiekem door mijn tuin om straks, vlak voor mijn neus, tussen twee terrastegels in, omhoog te schieten. blij zwaaiend natuurlijk want dat doet munt altijd LOL

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2021 om 10:50
goede morgen Smile

mijn ex was toch een poosje terug voor een bril toen de opticien hem doorverwees naar de oogarts?
daar is hij nu geweest; een oog is blind, niks meer aan te doen en het andere is ook ziek Cry daar heeft hij druppels voor om het proces wat af te remmen maar hem kennende druppelt hij niet langer dan 2 a 3 dagen. hij is er kapot van en dat begrijp ik heel goed. ga er zondag heen, lekker koken en dan eens kijken waarmee ik hem nu kan helpen. als het niet meer gaat met hem, zal ik voor hem zorgen. dan blijf ik een aantal dagen per week in Amsterdam

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2021 om 11:11
Dat is schrikken .

Dat niet druppelen dat ken ik , maar is daar geen wijkhulp voor te krijgen ? Als je met het ene oog al niet goed kan zien ,dan is druppelen van het aangedane oog helemaal een klus .Ik heb het weken lang bij mijn man gedaan ,ik vond het een klus .

Er zijn druppelbrillen te koop die maken het wat makkelijker .

Is hij niet doorverwezen ,naar een instelling waar hij hulp kan krijgen om met zijn handicap omleert gaan , net zoals je dat leert na een infarct ? .Hij kan leren stoklopen b.v Er zijn nog veel meer hulpmiddelen ,ook wat computers e.d betreft
Neem anders eens contact op met Visio .

Sterkte voor jullie
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2021 om 14:46
dankjewel Mutti Smile, de druppelbril had ik niet eerder van gehoord, dat ga ik eens uitzoeken.
onze dochter gaat nu elke avond bij hem druppelen en tegen haar zei hij dat eventueel hulp van buiten zal accepteren.

lopen doet hij alleen in huis, hoognoodzakelijk en met frisse tegenzin, dus stoklopen zie ik hem niet doen.
het enige wat we nu kunnen hopen is dat dat ene oog het zo lang mogelijk blijft doen, dan kan hij de deur nog uit. zodra dat niet meer kan, geeft hij het helemaal op, vermoed ik.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2021 om 10:42
Ik vind het al heel wat dat hij hulp wil accepteren, dat is ook fijn voor jullie. Probeer ook uit te vogelen wat hij wil, dat je elkaars ruimte en tijd
respecteert.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2021 om 20:52
 o jee dat is in schrikken zeg.

Misschien inderdaad kijken of de thuiszorg kan komen druppelen.
Zou er geen hulphond kunnen komen ?

Heel veel sterkte voor jullie.Heart
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 07:06
hij heeft een teckel, dat is een "van de wal in de sloot hulphond" LOL die overigens ook in zijn laatste levensfase zit.

onze dochter druppelt hem nu elke dag, zij woont dicht bij hem en hij vindt die extra aandacht heel fijn Smile als er heel slecht weer wordt verwacht, logeer ik een of twee nachtjes bij hem, dan hoeft mijn dochter er niet uit en kan ik meteen weer eens lekker voor hem koken.

dank jullie wel voor het meedenken Thumbs Up
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 09:13
goede morgen Smile
het is goed bewolkt hier maar dat mag de pret niet drukken.

gisteren verzorgde ik de koffie en later de soep bij onze tuinvereniging, vandaag ga ik de zwarte bessen koken. ik doe er geen honing of geleermiddel meer door maar vries ze, gekookt en wel, in kleine porties in. ik mik nu al elke dag zo'n portie door de pap en dat bevalt me zeer goed.

ja, zomer...altijd de periode van flink doorwerken. op de tuin dan vooral maar spinnen doe ik in principe ook alleen in de zomer.
dit jaar komt er weinig van omdat ik elke 'vrije' minuut gebruik om aan mijn deken te haken Big smile

ik hoop dat jullie ook geinspireerd en lekker bezig zijn.
wens je een fijne dag toe Heart Thumbs Up



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 11:28
Ja , mijn man is gisteren in de tuingevallen en had een winkelhaak in z'n werkoverhemd .

Zo goed als kan gerepareerd .

Heb er maar een stukje stof achter gezet .


Altijd nog beter dan iets breken zullen we maar denken .

Hij had wel een appelflap voor me neer gezet en de tuinkussens in de stoel gelegd .
Die zijn weer naar binnen ,want het begint hier te regenen .


Ga ik maar lekker lezen .,de bieb was niet voor niets weer open .


De
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 14:18
ik was juist op de tuin met het plan de rode bessen te plukken toen het begon te regenen. dacht eerst dat het wel snel over zou zijn maar toen ging het nog harder. droge shirt aangetrokken en een oude vuilniszak, toen alsnog de bessen geplukt.

nu net warm gegeten en ik ga een uurtje knorren
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 14:39
Hier schijnt de zon en zitten we nog lekker in de tuin .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 29>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns