Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

goede morgen

 Reageer Reageer Pagina  <1 26272829>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2021 om 21:30
Mutti ik werk al bijna 13 jaar als huishoudelijke hulp en tegenwoordig een paar uur mantelzorg erbij.
Bij ons zijn de indicaties ook bijna altijd 2 uur maar ze zijn nu een beetje aan het verruimen met de tijd. Er zijn mensen die krijgen er ja maar liefst 5 minuten bijLOL. Wij mogen bij ons om de 8 weken de ramen binnen en buiten wassen, niet elke week de keuken en ook niet elke week beddengoed. Wat de mensen zelf kunnen moeten ze zelf doen. bijvoorbeeld op hoogte stoffen Hoog en laag doen wij dan. Ik heb bijna alles vaste cliënten daar heb ik een schema en daar vraag ik elke week wat ze graag willen en eventueel extra gedaan willen hebben. Wat drinken doe ik nooit en zitten zit er bij mij ook niet in. Het is hard door werken. Ook zegt de gemeente bijvoorbeeld een week boven goed de week erna onder goed schoonmaken. Maar ik vind dit niet goed werken. Ben ook altijd te lang aan het werk omdat het als je het goed wil doen ook de hoeken enz dan is dit geen haalbare kaart. Ik hoop dat je een goede hulp gaat krijgen anders aan de bel trekken en een ander vragen. Als ik inval adres heb kom ik vaak echt vieze kamers tegen terwijl ze dan al jaren hulp hebben maar die zitten dan inderdaad alleen maar aan de koffie. Goede hulpen zijn er bij ons niet zoveel . 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 12:16
Fijn dat je hulp krijgt, en samen kom je er vast uit. Het zal wel een beetje geven en nemen worden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 12:52
Het zal wel lukken.


Ik heb alleen moeite met het idee dat je dingen uit handen moet geven ,maar het is niet anders .


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 14:36
dat heb ik ook steeds gehad Mutti en het is nog niet over maar als ik hulp had dacht ik, doordat ik haar haar ding kan laten doen zonder oordeel of commentaar, kan ik andere dingen doen die ik ook graag wil en waar ik nu de volle aandacht aan kan besteden.

ik was vanmorgen naar Karwei om hout te kopen voor een kattenren. met een niet te besturen kar zwalkte ik door die winkel. volop personeel maar niemand die een hand aanbiedt. ik vroeg hulp bij het kiezen van hoekjes komt er een jongen mee die er geen verstand van heeft en die het ook niet interesseert. toen ik met heel veel moeite heen en weer door een paadje was gekomen met die kar, zei de cassiere u mag niet door dat paadje Confused
enfin, betaald, naar de auto, dat hele spul erin, ging mijn achterklep natuurlijk niet dicht. ik vraag een man die net kwam aanrijden om advies, die man had ook een fysieke beperking zag ik toen hij uitstapte maar die heeft me geholpen. heb je alleen een touwtje nodig zei hij. winkel weer in, stukkie touw gevraagd, hebben ze niet. die man vond ergens een strook oud plastic daarmee heeft hij die klep voor me vastgezet.
die man heeft me super geholpen Thumbs Up Heart
maar die winkel.....ik kom nooit meer bij karwei, nooit meer
was gewoon helemaal van streek toen ik er vandaan kwam Unhappy
het deed me sterk denken aan andere situaties in mijn leven waarin ik om hulp riep en mensen draaien het hoofd af alsof ze je niet zien. daar word ik heel verdrietig van.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 15:20
Tsja als Karwei nou de enige winkel was, die dat spul verkocht had ik misschien op mijn tanden gebeten, maar in jouw situatie was ik denk ik weer gegaan.
Zo van toe-de-loe.

Ook zonder mindervalide te zijn loop ik wel eens een winkel uit zonder iets te kopen. Ik denk altijd als ze het dusdanig verstoppen zodat ik niets
vinden kan - dan willen ze ook niets verkopen. In een zoek-het-zelf-maar-uit winkel, wil ik in staat zijn zelf iets te vinden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 15:48
Het was het eerste wat ik dacht .rotkar laten staan of er zou geld in moeten zitten , spullen er gewoon in laten en wegwezen
Maar ik heb makkelijk praten want de Gamma en de Praxis zitten hier bijna naast elkaar .

Mijn schoonzoon zocht een nieuwe bril . Hij stapte zo' n keten binnen .
Komt de verkoper naar hem toe met de zin ,laat me eens raden waar u voor komt ,een bril . Ja zegt mijn schoonzoon ,maar nu niet meer en loopt weg .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2021 om 19:46
karwei is niet de enige winkel, hij verkocht de balken die ik nodig had nu met 15% korting. ik loop ook wel eens zomaar de winkel uit maar inmiddels heb ik gemerkt dat ik mezelf ook nogal eens te kort doe.
vanaf nu ga ik klagen!
over de vakkenvullers bij dirk bijvoorbeeld die vanavond rakelings langs mij heen verder gaat met zijn werk. zo agressief dichtbij dat ik bij thuiskomst al mn kleren in de wasmand heb gegooid en onder de douche ben gestapt.
en dan draaien ze elke zoveel minuten dat bandje in de winkel, houdt anderhalve meter afstand ook van onze medewerkers Confused
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2021 om 10:43
De corona heeft ons extra gevoelig gemaakt en ik weet niet of dat goed is. Vroeger was het heel normaal dat je eens ziek werd en weerstand
opbouwde, nu zit iedereen (niet iedereen maar velen) angstvallig in zijn/haar eigen bubbel en ik hou niet van die angst. Wat vroeger heel normaal 
was daar schieten we nu van in de stress.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2021 om 09:56
iemand hier heeft de wijze tekst bij haar berichtjes: je kunt alleen jezelf vertrouwen, en dan nog...
dat is in deze tijd goed van toepassing.
we zijn, of we er van houden of niet, allemaal bang. dat is ook de reden waarom mensen zich laten vaccineren....of juist niet.

waar ik moeite mee heb is als mensen het een uitdragen en het ander doen. dat heb ik met alles! kerkelijk medewerkers die het niet zo nauw nemen met de geboden, mensen in zorgberoepen die mishandelen, ouders die niet te vertrouwen zijn met hun kinderen, politiemensen die de regels aan hun politielaarsen lappen, jongelui in hesjes waarop staat dat je 1.5 meter afstand moet houden en dat zelf niet doen.
dat alles heeft niet zoveel met corona de maken, dat heeft gewoon te maken met hoe beschadigd ik ben. ik word al onrustig bij een bakker met de naam Timmerman of een groentewinkel met de naam Stratenmaker LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2021 om 11:07
Er is nog een andere kant .

Mijn dochter heeft zich keurig 1x laten vaccineren .

Zij hoort bij degene die daar niet een paar dagen niet lekker van is geweest , maar dit al weken is , ze heeft nu besloten het geen 2e keer te laten doen .Zoals zij zullen er nog meer zijn .Haar leven is nu wel beperkt .

Geen onwil dus .


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2021 om 11:53
wie heeft het hier over onwil??

ik zou me graag laten vaccineren, als ik reden zou kunnen vinden om het te vertrouwen en dat heb ik tot nu niet gevonden

jouw dochter is niet de enige die er zo over denkt Mutti, het is goed dat zij naar haar lichaam luistert.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 11:09
goede morgen Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 14:53
Fijne middag ,met hier af en toe de zon
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 15:49
Goedemiddag! Het heeft hier nog geen spatje geregend, heerlijk weer. Vanmorgen heb ik eerst getraind, onze trainer was terug van vakantie en ging er meteen fors tegenaan, ik voel spieren, waarmee ik nog niet bekend was. Meteen erna heb ik thuis gedoucht en ben ik naar het winkelcentrum gelopen, 20 minuten heen, boodschappen gedaan, 20 minuten terug. Twee lunches klaargemaakt, één opgegeten, en vervolgens een was gedraaid en opgehangen. Pff. Het gras schreeuwt om een maaibeurt, rustig laten schreeuwen, morgen wordt het nog droger en warmer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 17:35
Vandaag ook boodschappen gedaan .

De supermarkt had iets nieuws ,zelf brood snijden .
Was even wennen ,vooral als er staat dat je de bak open moet doen ,wat niet lukt omdat hij al openstaat .
Medewerkster ,met een hesje aan ,WIJ HELPEN U GRAAG , had kennelijk het hesje van een ander aangetrokken .

Ze had overigens niets te doen en zelf stond ze ook te stuntelen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 17:49
.....Medewerkster ,met een hesje aan ,WIJ HELPEN U GRAAG , had kennelijk het hesje van een ander aangetrokken .....

LOL LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2021 om 08:44
In de Dekamarkt staat al jaren zo'n machine. Ik meen ook in Lidl en Aldi, maar daar snijd ik nooit brood. Bij de Deka kies ik altijd voor de dunste versie, voor sportbonkjes voor Ton en Batards voor mij. Ideaal voor tosti's. Die sportbonkjes zijn al zwaar genoeg van zichzelf, dus dat de boterhammen dunner zijn, zorgt niet voor meer eten. Ik stop het gesneden brood in zo'n zakje van de winkel, helaas plastic, en daarna in de zak, waar het in zat, voor de streepjescode. Het is even wennen, ook voor het personeel. Je legt het brood erin, sluit de bak, kiest een dikte en daarna kun je de klep pas openen als je een klik hebt gehoord en de duwer, die het brood langs de snijder jaagt, weer helemaal terug is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2021 om 09:06
Dit was bij de " nieuwe deka" en het was ook een batard ,maar die lagen hier gewoon los ,wat ik wel vreemd vond .

Ik kreeg die plastic zak niet open ,zij gelukkig ook niet

Maar wat zijn sportbonkjes ? Is dat ook brood van de Deka ?



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2021 om 20:04
Ja, dat is koolhydraat arm brood. Ton eet dan wel koek en cake, als het in huis is, maar hij eet geen gewoon brood meer, alleen koolhydraat arm, vanwege zijn hoge bloedsuiker. We hebben allerlei soorten geprobeerd en de sportbonkjes van Deka schijnen het lekkerst te zijn. Ze zijn dan ook snel op, we moeten er vroeg bij zijn. Het zijn kleine compacte broden, ter grootte van een half brood, en prijzig zijn ze ook. Maar er wordt zelden een boterham weggegooid, het blijft lang goed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 09:47
goeiemorgen Big smile
het is prachtig weer of mag ik zeggen weer prachtig?
en ik hoop dat jullie er allemaal van kunt genieten vandaan.
veel plezier!!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 26272829>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.449 seconden.
Lang Yarns