Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

goede morgen

 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213 29>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 11:21


goede morgen Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 09:43
goede morgen Smile

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 09:58
Ik heb me voorgenomen dat als er echt veel sneeuw valt ik dan ga proberen een iglo te bouwen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 12:21
Lijkt me leuk ,maar eerlijk gezegd hoop ik dat het niet komt .

Ik weet nog van de winter met die enorme vrachten sneeuw dat de verhuizing van een kennis niet door kon gaan .
Iedere morgen moesten we ons uitgraven ,om een pad naar de winkel vrij te maken .
De sneeuwschuivers schoven de sneeuw de goten in ,er kon geen auto meer staan ,wij konden de uitrit niet af omdat daar of een auto stond of een sneeuwberg lag .De auto's kwamen bij ons de helling niet op Ze stonden dwars over de weg .
Toen het eindelijk op ging houden ,werd de sneeuw met vrachtwagens weggehaald en ergens anders gestort .Die berg was toen weer wel leuk voor de kinderen ,want die gingen er met de slee af . Een paar dagen oke ,even genieten ,maar dan a.u.b weer weg .
Mijn man moet Woensdag zijn rijbewijs halen ,als er echt zoveel sneeuw ligt komt hij de helling bij het gemeentehuis niet eens op .

Buiten de bebouwde kom wonen is mooi ,maar er wordt het laatst of helemaal niet gestrooid.
En als we dan nog gebreuken krijgen wordt het nog drukker in de ziekenhuizen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 10:48
goede morgen


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 11:22
Ik hou van sneeupret ,maar nu lees ik net dat de leukste sneeuwpret van ons dorp door de burgemeester verboden is .

Met de slee het "kopje " af .Een steile helling die in de zomer een uitdaging is voor wielrenners

Ik denk dat alleen de ouderen, zoals mijn man ,ik woonde hiet toen nog niet ,van het dorp het zelf meegemaakt hebben .De rest heeft het gehoord van verhalen en van foto's .

Jammer ,maar het is niet anders .Ik hoop alleen dat het geen narigheid oplevert ,

Ik heb geen idee hoe hij het tegen kan houden ,gelijk gaan schuiven en strooien ,maar dan is een mooie wandeling ook niet meer mogelijk .

Ik hoop dat een vroege fotograaf nog mooie natuurfoto's kan maken
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 11:28
goede morgen

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 11:33
goede morgen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 12:00
Ik zit net het stukje te lezen in de krant ,plus een pagina vol foto's .
Uit de oude doos .

De burgemeester komt niet vanhier .

Raadsleden hadden erom gevraagd deze tradietie in ere te houden ,maar hij heeft geen toestemming gegeven .

Het zal wel met de drukte te maken te hebben en dat is in deze coronatijd natuurlijk niet zo verstandig ,maar de mensen hebben toch hun verstand .
Geen wedstrijd organiseren ,maar rustig met afstand naar beneden gaan ..

Er valt best wat te organiseren ,waar een wil is is een weg .

Misschien bedenkt hij zich nog .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 08:28
goede morgen! Smile

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 09:22
Aan de achterkant is het mooi ,voor wordt pret gemaakt ,met de slee de helling af

Ik geloof niet dat de sneeuw geschikt is voor een sneeuwpop .Ze staan het een beetje op te gooien ,dus sneeuwballen maken gaat ook niet .

Nu gaan we het probleem krijgen ,sneeuwschuiven en de stoep begaanbaar maken om te lopen ,of de sneeuw laten liggen .
Ik weet nog wat we allemaal te horen kregen toen het bij ons schoon was en ze niet verder konden met de slee. Maar ja wij komen nog uit de tijd dat je verplicht was je stoep schoon te houden .Ik zie net de eerste wielrenner ,in het wit gekleed ,
onderuit gaan op de helling .

Maar sneeuwen doet het hier niet meer .De sneeuw waait alleen van de bomen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 10:14
Onze buurman probeerde bij ons een voetpad vrij te maken, terwijl zijn kinderen met de slee speelden, maar toen begon het te stuiven, dus het was onbegonnen werk. Och, het is toch code rood en gevoelstemperatuur -18 graden, wij blijven binnen.

Meestal kun je niet alle sneeuw wegvegen en vriest het dunne bezemlaagje juist spekglad op.

Vroeger hoorde je nooit van vierkante wielen van treinen in de herfst en bij zulke sneeuwval ging alles gewoon door. Als ik in mijn jeugd "code rood" had gehoord, had ik gedacht dat het Russische leger voor de grens stond.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 10:20
goede morgen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 10:57
Goede morgen ,hier ligt ook veel sneeuw op een ijslaag ben naar de winkel geschuifel ,heel koud met die wind en mijn kat wil niet binnen blijven ,ze komt zich even warmen en hup weer weg
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 12:24
goede morgen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 14:06
Een strooiwagen heb ik nog niet gezien vandaag .
Er staan al wel auto's door te draaien omdat ze de helling niet opkomen .
Vroeger stond hier zo'n kist met zand en zout ,maar die werd gebruikt voor andere doeleinden ,dus is hij weggehaald .

Er stond op internet een foto uit Groningen waar haast geen sneeuw lag .

De kinderen waren teleurgesteld .






Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 17:32
Oh arme buurman, hij heeft drie pogingen gedaan om onze voortuin begaanbaar te maken en het bleef maar dwarrelen. Morgen komen Ikea mannen boekenkasten brengen, tussen 10.30 en 12.30, dan zal Ton het nog eens overdoen.

Ik had vroeger twee katers, die alsmaar door de sneeuw wilden marcheren, al kwam die tot hun buik, overal in de tuin van die poot-insteek-gaten. En dan even binnen opwarmen en weer naar buiten. Want het was hĂșn tuin en iemand gooide daar witte smurrie in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 18:09
Ik kreeg een app van mijn dochter dat de keukendeur niet meer dicht ging .
Ze waren met kruiken bezig geweest ,ik had de fohn aangeraden Ze konden niet vinden waar het in zat .
De buurman te hulp geroepen ,er zat gewoon een klomp sneeuw onder .
Maarja de deur is wit en de sneeuw ook .

Ze zijn aan het bikken geweest en de fohn erop en uiteindelijk viel de klomp eraf .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 18:17
Heb je geen stukken karton of iets anders wat je met stenen kan verzwaren ?
Mijn overbuurman heeft een of andere constructie gemaakt ik zie een snoer lopen ,matten erover en dat door de haag naar zijn huis .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2021 om 09:07
Wat erg in Nederland ,jullie hebben de volle laag gekregen ,sneeuwt het daar nu nog ?Hier ligt de sneeuw niet zo dik maar eronder zit een bevroren ijslaag en dat maakt het gevaarlijk,net nu moet ik naar dokter met pijnlijke blaasontsteking en alles is op afspraak ,maar even op mijn tanden bijten
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213 29>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns