Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kussenhoes met rozen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kussenhoes met rozen
    Posted: 07 Oktober 2020 om 13:22
Hoi,

Dit zijn de voor- en achterkant van mijn rozenproject. Ik ben begin juli begonnen. In de tuin groeiden toen teunisbloemen met op de achtergrond bloedrode rozen. Dus daarom wilde ik iets maken met geel en rood.



Het heeft heel veel tijd gekost om al die roosjes te haken, dus ik wil het goed in elkaar zetten. Daar ga ik mijn naaimachine voor gebruiken, máár, daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Ik zou er ook graag een rits in zetten.
Tips van naaisters zijn heel erg welkom! Big smileStar
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 13:51
Ik zie geen foto's.

Maar voor het naaien: Zeker als je nog nooit met die machine hebt gewerkt: PROEFLAPJES.
Met verschillende materialen, steken en garens, oefenen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 13:55
Wat vreemd. Wat zie je dan wel?

Dank je voor de tip, misschien leg ik dit voorlopig maar even aan de kant. Wink
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 15:08
Ik kan ze nu wel zien.
Mooi, en inderdaad heel veel werk.
Daar zou ik me niet mee wagen met een naaimachine, dat gaat niet mooi worden.
Het beste is het om ze met de hand met een matrassteek aan elkaar te zetten.
Ook een rits gaat dan veel beter.
Al was het alleen maar omdat je ziet wat je doet en een mislukking is simpeler ui te halen.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 15:37
Het is schitterend wat je hebt gehaakt. En het is precies wat Lao-Tse zegt, met de naaimachine vast zetten gaat niet mooi worden. Je loopt dan het risico dat het gaat golven. Het zou jammer zijn van zo'n mooie deken
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 17:14
Dank jullie wel voor de complimenten én de adviezen. Embarrassed

De matrassteek gaat wel lukken, het is alleen hopen dat ik evenveel steken heb aan ieder vierkant. De achterkant is namelijk gewoon in het rond gehaakt, tot het groot genoeg was.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 17:18
Eerst vast zetten met spelden en dan een beetje smokkelen, lukt vast wel.
Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 17:26
Haha.Smile En wat voor draad raden jullie aan? Dezelfde als waarmee ik heb gehaakt?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 19:21
Ja.

Behalve als je de rits wil doen, dan een gewoon garen van een passende kleur.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 19:45
Waarom haak je het niet aan elkaar met vasten of halve vasten? Zou je met wit kunnen doen omdat de beide buitenste randen wit zijn. Je kunt ook een van de andere kleuren gebruiken. Op de plek waar je de rits wil haak je een rij vasten aan beide kanten. Daarna de rits er met de hand inzetten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 21:31
wat prachtig en wat een werk die rozen. Ik zou het ook niet met de naaimachine in elkaar zetten. Denk dat de buitenrand dan echt niet mooi word.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 09:20
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Waarom haak je het niet aan elkaar met vasten of halve vasten? Zou je met wit kunnen doen omdat de beide buitenste randen wit zijn. Je kunt ook een van de andere kleuren gebruiken. Op de plek waar je de rits wil haak je een rij vasten aan beide kanten. Daarna de rits er met de hand inzetten.

Dat zou mooi zijn, maar kan dat als het aantal steken niet gelijk is?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 10:27
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Dat zou mooi zijn, maar kan dat als het aantal steken niet gelijk is?

Jawel.
Ook eerst vastspelden en verdelen en dan al hakend een beetje smokkelen.

Als het kussen stevig is opgevuld zal je dat smokkelen niet meer zien.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 11:01
Heel mooi geworden en ook een goed idee, naar de natuur kijken voor de kleuren. Ik zou doen wat Lidwina zegt, en voor het aantal steken
wat Lao-tse zegt, smokkelen - wij zijn allemaal smokkelaars LOL 
Als je dat goed verdeeld, dan ga je dat niet zien.
Ik weet alleen niet wat mooier is, aan elkaar maken met de binnenkant of de buitenkant buiten - dat is proberen. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 11:34
Ik denk dat er geen kant en klare oplossing voor is. Ik zou beginnen met het aantal steken te tellen van iedere zijkant. Dus boven- en onderkant. Dan moet je gaan kiezen. Of je haakt het aan elkaar met het grootste of het kleinste aantal steken. Dan moet je weer kiezen. Meteen aan elkaar haken of eerst aan de kant die groter of kleiner moet een rand vasten haken en daarbij gelijk verdeeld meerderen of minderen totdat je op hetzelfde aantal steken komt als de rand waar het mee moet corresponderen. Daarna aan elkaar haken is dan een fluitje van een cent je hebt nu immers overal hetzelfde aantal steken. Denk er wel aan om in de hoeken 3 vasten in een te doen. Ik zelf zou met vasten aan elkaar haken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 13:11
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Heel mooi geworden en ook een goed idee, naar de natuur kijken voor de kleuren.

De natuur is de grootste kunstenaar. Smile
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 13:14
@lidwina

Dank voor je advies. Wel een beetje ingewikkeld!
Ik probeer het met halve vasten te doen, omdat ik van de randkleur nog maar weinig garen over heb.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 14:54
Wat is dit mooi ,die zullen niet snel verwelken, heel knap
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns