Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Advies gevraagd..

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jes71 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Oktober 2020
Locatie: Nieuwveen
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jes71 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Advies gevraagd..
    Posted: 09 Oktober 2020 om 09:03
Goedemorgen 😁
Ik weet niet of ik dit hier mag starten maar dan hoor ik het graag!

Ik heb 2 jaar geleden een Toyota naaimachine RS2000 ES121, gehad van een vriendin. Zij had hem al lang staan maar naait nooit.
Ik heb van alles nagekeken en verandert maar na elke 2 cm naaien is de draad uit de naald.

Ik ben nu aan het kijken voor een andere naaimachine en een elektronische lijkt me wel wat. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb nu mijn oog laten vallen op de volgende naaimachines:

Brother Innovis 15
Brother CS10
Brother Innovis A60
Brother FS40
Husqvarna H Class 100Q
Janome DC6030
Janome 360D
Pfaff Smarter 260C

Welke zou ik het beste kunnen kopen?
Heeft iemand ervaring met een van de naaimachines?
Of misschien wel een ander merk of type?
Ik heb al wel het een en ander genaaid, maar kan mezelf niet echt een gevorderde naaister noemen.
Ik wil er kleine klusjes op doen maar ook kleding maken en ik wil er in de toekomst misschien ook wel wat meer mee kunnen.
Alvast bedankt voor het adviseren!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 09:21
Ik zie Bernina er niet bij staan. Ik ben al sinds 1984 of 1985 zielstevreden met de mijne, elektronisch, gewone steken en borduursteken. Automatische knoopsgaten en een ritsvoetje. Ook een voetje voor blindzomen, maar dan krijg je een vouwtje, waar ik dan een borduursteek op maak.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 09:46
Eerlijk gezegd vind ik de aankoop van zoiets heel persoonlijk. De een heeft betere ervaring met de ene naaimachine de volgende met een andere. Ik zou zeggen, ga naar een winkel en probeer een aantal machines daar.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 11:23
Als je het eerste stukje naait, hou je de draad dan vast ? Zo heb ik het van mijn moeder geleerd, de beide draadjes even naar achter halen 
en vasthouden totdat je de eerste steken gemaakt hebt. Anders floept alles los.

Ik heb zelf een 2ehandse Singer van Marktplaats.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 12:10
zelf zou ik het ook niet weten
ik heb een Lewestein van de vuilnisbak en een Anker van MP
vorig jaar heb ik beiden laten reviseren, dat zou je met jouw Toyota ook kunnen doen.

laatst sprak ik de naaimachine reperateur en die zei dat het tegenwoordig niet meer zoveel uitmaakt omdat het binnenwerk van die machines in Taiwan, Japan of China wordt gemaakt. En onderdelen is niet meer aan te komen.

Denk na wat je echt wilt
misschien wil je jezelf gewoon verwennen met 'n peperdure machine
misschien bel je dol op snufjes en ga je die allemaal gebruiken
of misschien ben je net als ik, tevreden met naald en draad.....
Back to Top
H678 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2020
Locatie: Groningen
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer H678 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 12:45
Hallo Jes71,

Als je een nieuwe naaimachine wilt kopen is het belangrijk dat je naar een goede zaak gaat waar je verschillende machines kunt uitproberen. Misschien is het zelfs verstandig om een paar zaken te bezoeken. Google even op reviews.
Op het internet of YouTube is info over onderhoud van naaimachines.
Ik neem aan dat je de handleiding van je machine hebt gevolgd voor het onderhoud. Als je geen handleiding hebt, ongetwijfeld te vinden op internet.
Succes.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 13:54
Ik had ruim 30 jaar een Pfaff. Nu al bijna 20 jaar een Bernina. Ik naai veel en dat dus al vanaf mijn 16e zo ongeveer. Mijn advies? Koop een machine met zo weinig mogelijk toeters en bellen. Mijn Pfaff kon vanalles voor die tijd. Misschien een keer iets met de borduursteken gedaan. Mijn Bernina kan dat niet, wilde ik ook niet. Wil je kleren gaan naaien? Dan is het enige dat belangrijk is dat je de steek en de steekspanning gemakkelijk kunt instellen. Niet iedere stof en garen zijn gelijk. Een mooi knoopsgat is ook belangrijk. Dat is de enige reden waarom ik Bernina gekocht heb destijds. Toen maakte die het mooiste knoopsgat. Wil je quilten, borduren dan zul je andere eisen gaan stellen. Daar kan ik dus niets over zeggen. Ik zou geen dure machine kopen om af en toe een randje te of een bloemetje ergens op te borduren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 17:15
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:


Als je het eerste stukje naait, hou je de draad dan vast ? Zo heb ik het van mijn moeder geleerd, de beide draadjes even naar achter halen 
en vasthouden totdat je de eerste steken gemaakt hebt. Anders floept alles los.

Ik heb zelf een 2ehandse Singer van Marktplaats.



En aan het wiel draaien tot de naald in de stof staat, dan de draadjes pakken en voorzichtig de eerste steken naaien. Oja, bij het inrijgen de klos op het staafje losjes vasthouden. Waarom mag Joost weten, maar dat moet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jes71 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Oktober 2020
Locatie: Nieuwveen
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jes71 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 21:25
Bedankt voor alle reacties!
Ik hou de draadjes vast en ook eerst naar achter, heb van alles geprobeerd.
Het is idd misschien beter om naar een winkel te gaan en
daar machines uit proberen.
Ik vindt het heel verleidelijk om een machine met allerlei steken te kopen maar de kans is natuurlijk
niet heel groot dat je ze veel gebruikt.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 22:09
nou ja, als je jezelf er een groot plezier mee doet.....waarom zou je het dan laten?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2020 om 16:45
Maar raakt de draad uit de naald aan het begin of breekt hij steeds verderop ook ? Want er zijn echt naaimachines die een speciale 
handeling nodig hebben bij het starten. Vooral ook wat Magtelt zegt, dat de naald in de stof moet stof voor je gas geeft.
Zelf vond ik het altijd zo'n gedoe dat ik de eerste paar steken eigenlijk altijd even met het wiel maakte.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2020 om 17:56
Ja, dat is beter, ik trap altijd te veel door en dan geeft de machine plankgas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2020 om 11:45
Ik heb net even het boekje bekeken en daar staat helemaal uitgelegd wat je doen moet voor je begint met naaien, echt een hele dans.
Dat je ook bewust de onder draad op moet laten pikken door het wiel 1 hele slag te draaien en dat de draden 15 cm moeten zijn voor je start.
Ik zou met het boekje ernaast dat allemaal eens proberen, als het dan nog niet lukt kun je het ding altijd nog over de linkerschouder werpen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2020 om 12:32
staat achter je rechter schouder het thee kastje van je oma Iew? LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2020 om 13:43
Het maakt hier niet veel uit, links én rechts achter mij een boekenkast Wink
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2020 om 18:08
Originally posted by Jes71 Jes71 wrote:

Goedemorgen 😁
maar na elke 2 cm naaien is de draad uit de naald.
Dat probleem had ik enige tijd geleden ook. Bij MIJ was het de naald, die was slecht, met een andere naald te steken was het probleem opgelost. 
Dat kan bij jou ook zo zijn (maar het kan ook iets anders zijn)
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2020 om 10:24
De naald vervangen en het instructieboekje lezen is altijd het eerste wat je moet proberen. Draadbreuk zit vaak in een slechte naald, het spoeltje dat verkeerd is ingezet, of een knoperige draad op de spoel, draadspanning of een draad die ergens geklemd zit.

Ik was laatst bij de naaimachine winkel, waar ik moest wachten tot een klant werd geholpen met een probleem met een naaimachine die niet wilde naaien. Het was een mooie dure machine die de vorige gebruikster al jaren had staan en nu aan de volgende had geschonken. Aan de machine mankeerde niets, maar het transport stond naar beneden, waardoor de stof niet werd bewogen. Een kwestie van een knopje omzetten. Toch werd haar een overbodige servicebeurt van 150 euro verkocht.

Als die vrouw het boekje even had doorgenomen had ze zich 150 euro plus het gesjouw met de machine bespaard.

Zoals anderen al schreven, staan er ook hele goede machines bij de vuilnisbak en voor weinig geld op marktplaats. Maar koop op marktplaats liever niet van een handelaar, die vragen te hoge prijzen en leveren ook nog defecte exemplaren.

Een particulier die een machine niet meer gebruikt vraagt er vaak niet veel voor. Heb je zin in een nieuwe elektronische machine, dan kun je ook eens kijken wat Lidl in de aanbieding heeft. Die machines mag je 90 dagen proberen en binnen die tijd netjes schoon, compleet en weer in de verpakking gratis terugsturen als het je niet bevalt. Je krijgt dan zonder gezeur je geld terug.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2020 om 16:22
Jess.

Matri heeft op internet een heel naaimachine EHBO staan . Misschien kan je daar de oplossing vinden .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 11:19
MATRI WEBSITE:   https://www.matri.eu/klachten-verhelpen

en ze hebben ook veel naaimachine handleidingen die je gratis kunt downloaden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2020 om 12:28
En om even terug te komen op je begin van het topic, Jaa, deze vraag kun je hier rustig stellen. Er zijn niet zoveel experts meer op dit forum, maar de wil om te helpen is er wel. Ik denk dat het forum is opgezet om te zorgen dat nieuwe hobbyisten hun halve creatie niet snel aan de kant gooien, als ze om hulp kunnen vragen. Dat is dan ook weer gunstig voor virtuele en concrete winkels op dat gebied.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns