Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Griepprik

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Griepprik
    Posted: 16 Oktober 2020 om 20:56
Dit jaar krijgen mensen van 73 jaar en ouder er een pneumokokkeninjectie bij. Er wordt al gewaarschuwd voor een dikke, pijnlijke, rode, opgezwollen arm, dus dat wordt de linker. Of de griepprik dan in de rechter kan/moet, hoor ik daar wel. 11 november om 17.00. Ik was toch al niet van plan om dit jaar met Sint Maarten mee te doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2020 om 13:41
Bloedprikken laat ik ook altijd links doen, heel af en toe komt het dan voor dat ze je dwars vinden - nou jammer dan. Ik vind die pneumokokken
eigenlijk interessanter dan die griepprik. Waar is die grieppriek toch goed voor ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2020 om 16:33
Ze zijn nu al bang voor de aankomende griepgolf, omdat de klachten zo corona-achtig zijn. Ik denk dat iedereen, ook schoolkinderen, een mondkapje op moeten. Want al wordt er aldoor beweerd, dat kinderen onder 18 niet ziek worden of niet zo erg, ze kunnen dan wel ieder voor zich de rest van het gezin aansteken met griep. En dan hebben we twee epidemieën. Ik ben nooit bang geweest voor die ...kokken, geen idee wat voor aandoening daar bij hoort. Ik blijf gewoon in vrijwillige zeer intelligente lockdown. Tot half 2021.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2020 om 16:51
Ik heb ook zo'n uitnodiging ,maar het gaat maar t/m 79 .

Mijn man is 84 ,maar die komt er niet meer voor in aanmerking.

Thuis leg ik er altijd gelijk ijs op .

Van de week kwamen ze thuis bloedprikken .Ik heb van die slecht prikbare aderen ,dat ze tegen me zei dat ze me wel pijn zou moeten doen . Nu wat moet dat moet ,bemoedigend zei ze ik prik al wel 42 jaar ,misschien helpt dat . Niets van gevoeld ,er moest wel een stevig drukverband om ,dat was alles .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2020 om 15:01
Magtelt, die pneu-dingen veroorzaken longontsteking.
Er wordt gezegd door mensen die medisch goed op de hoogte zijn, dat je die prikken dit jaar wel moet halen. Je zou namelijk een opstapeling van besmettingen kunnen oplopen en dan is het ziek zijn dubbel zo zwaar.

Voor de griepprik heb ik nog geen uitnodiging gehad.  Ik deed die prik nooit, nadat ik lang geleden behoorlijk ziek werd daarna. Nu doe ik het toch maar wel.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2020 om 15:16
Mutti, die leeftijdsgrenzen begrijp ik niet. Kun je het nie meer krijgen als je 84 bent geweest?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2020 om 15:30
Ik heb een uitnodiging voor de pneuprik tussen 15.15 en 15.30.

Een voor de griepprik tussen 16.45 en 17.
Mijn man heeft ook een uitnodiging op de zelfde tijd ,dat is mooi .

Omdat ik er 2 heb mag ik op de tijd van de pneu ook de griepprik halen .
Op die tijd hebben we juist een afspraak op de poli van het ziekenhuis

Kijken of ik het niet kan wisselen op de tijd van de griepprik ook de pneuprik halen .Als het dan in het ziekenhuis niet uitloopt redden we dat wel en kunnen we samen op een tijd

Anders op een andere dag.
Ik vind het vervelend voor ze ,maar nu kunnen we nog in het ziekenhuis terecht en wie weet of het straks - begrijpelijk - niet dicht gaat .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2020 om 15:36
Nee dit jaar niet .

Er staat duidelijk Mensen die dit jaar 73, 74, 75, 76, 77, 78, of 79 jaar worden of zijn geworden .

Er staat ook dat de prik na 5 jaar is uitgewerkt .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2020 om 19:42
Als hij chemo krijgt of geopereerd moet worden mag hij die pneumokokken prik ook niet hebben.

Volgens mij is die pneumokokken vooral ook bekend van de hersenvlies ontsteking, dus ik vind die inenting eigenlijk heel goed.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2020 om 19:44
Op onze uitnodiging stond als tijdstip: Zie griepprik. Misschien kan je man die kokken prik toch wel krijgen, als je er speciaal om vraagt. Ze zullen toch coulant moeten zijn, omdat echtparen niet altijd het zelfde bouwjaar hebben.

Onze praktijk heeft weinig parkeerruimte, dus ze wijken uit naar een sportzaal in de wijk. Vragen wel zo min mogelijk met de auto te komen. Veel ouderen, 11 november, 17.00 uur. Dat wil zeggen, we zijn opgedeeld in groepjes, wij zitten in de O - T achternaam groep, ze beginnen om 13.00.

We boffen nog, want andere jaren was het eind november. Vorig jaar had ik toen al een fikse griep achter de kiezen, 4 weken slappe hap.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2020 om 19:54
Wij moeten ook naar een sportzaal v.d basisschool .

Ik denk dat die school om die tijd dicht is .

De parkeergarage van de supermarkt is in de buurt dat scheelt en anders nog die bij het treinstation .
Ik hoop dat ze een beetje soepel zijn .Dat vragen van die kokkenprik is geen slecht idee ,want als er een in de risicogroep zit is hij het toch wel.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2020 om 20:44
ik had de griepprik afgelopen dinsdag.
ik had er wel tegenop gezien omdat ik bij andere huisartsen in de buurt rijen wachtenden zag, al dan niet met mondkapje maar het was prima geregeld. Thumbs Up
goed de patienten verdeeld op tijd dus geen rijen, er werd in 4 verschillende kamers geprikt en via de nooduitgang naar buiten
de assistente die mij prikte had wel 'n paarse neusrug van haar mondkapje, arme vrouw
al met al.....voor de huisartsenpraktijk HugClapClapClap
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 11:59
Ik las al dat Mutti behoorlijk ziek is van de pneumokokkenprik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 14:19
he jakkie, wat naar voor haar!

ik hoop dat je snel op knapt Mutti Hug

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 14:41
Gaat al een stuk beter ,hoofdpijn is over en het rillerige en de spierpijn ook .

En er moet niemand een klap hoog op mijn arm geven ,want dat is niet zo leuk .

Bij de kinderen deed ik altijd iets van een merkje op het truitje op het geprikte armpje .


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 14:44
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterClipboard">Copy< id="mailtovensterClipboard">
fijn dat je je weer wat beter voelt!

en die klap op de bovenarm....daar zoek i dan wel iemand anders voor uit Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 17:32
Stompen op de bovenarm deden mijn zus en ik in onze jeugd, daarna heb ik er nooit meer één gehad. Maar je moet ook uitkijken met tegen een deurpost aanlopen of ergens tegenaan stoten. Het zal nu niet gauw gebeuren dat iemand je bij de arm grijpt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 19:39
Oei beterschap Mutti
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2020 om 21:24
Beterschap Mutti.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2020 om 13:41
Ik heb nergens meer last van ,ben blij dat ik ze heb ,want er stond in de krant dat er mensen voor niets in de rij hadden gestaan omdat het vaccin op was .
Met een beetje geluk in December weer ben je ruim een maand verder

Het zonnetje schijnt de bomen geven mij een schilderachtig uitzicht en de breipennen lokken
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns