Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

van de kringloop (of rommelmarkt)

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2021 om 10:31
een oude toyota,helemaal compleet! Thumbs Up die had ik vroeger ook dus ik kan zo verder waar ik gebleven was LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2021 om 13:54
Ik heb dat ooit eens geprobeerd bij een collega,toen die lange vleermuismouwen in de mode waren en er nog geen rondbreipennen bestonden ,alleen maar extra lange . Ik werd er helemaal gek van .Ze had het zelf aangeboden ,maar van haar kreeg ik de zenuwen ,ze stond er met haar neus bovenop .

Er is dus nooit iets van gekomen . Net als met weven ,dat heb ik dus wel moeten doen ,maar alleen dat inrijgen al .
Ik vond laatst met opruimen nog een handgeweven sjaal ,maar om nu te zeggen dat het een succesnummer was .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2021 om 14:29
met de breimachine kun je ook weven; in heel mooie patronen ook nog.

 ja ik had eerst overwogen in de buurt te vragen of  iemand zo'n ding heeft staan en ik daar af en toe iets op kan maken. eventueel tegen betaling maar toen dacht ik oh dan gaat iemand natuurlijk de hele tijd er met haar neus bovenop staan LOL ik zou dat zelf ook doen, denk ik. uit voorzichtigheid, uit die ander goed op weg willen helpen-erigheid, uit ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet-erigheid LOL
kortom zelf kopen is wat mij betreft voor alle partijen de beste keus
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2021 om 15:57
Welk type ?
Want ik had mezelf bedacht als ik er ooit nog eens 1-tje bij koop (het kind heeft er pas 2 én ieder kind weet dat alle goede dingen in 3-en komen)
dan wil ik er een Toyota bij hebben. Ik heb ten slotte ook al een Suzuki (sorry grapje).
En hier in de puinhoop heb ik ergens een briefje liggen met welk type dan mijn voorkeur heeft, vandaar mijn nieuwsgierigheid
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2021 om 16:42
Ik bedoel zo'n groot houten geval met schering en inslag en spoel .

Ik heb hem weggegeven aan die eerste groep asielzoekers ,ik weet niet meer waar die vandaan kwamen ,die waren er blij mee en ik was blij dat het goed terecht kwam .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2021 om 17:27
ja ik had ook begrepen dat je een houten weefgetouw bedoelde. ik heb er ook een. denk dat ik die ook weggeef

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2021 om 18:12
Ik heb weleens op een weefraam een wandhanger gemaakt. Ik vond weven heel gaaf, alleen het is geloof ik erg ingewikkeld...

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2021 om 18:24
Dat ligt eraan waar je het opdoet . Op een raam kun je hele leuke dingen maken ,zelfs met kinderen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 10:09
het zijn de toyota ks901 (hoofdbed), kr506 (ribbed) en dan zit er nog een k33 bij een patroon apparaat

en verder zit alles erbij wat erbij hoort, tot reserve naalden, ponskaartklemmetjes en breimachine olie aan toe; ben er zo blij mee!
hij staat nu op de plek die ik ervoor bedacht, echt super

heb jij wel eens met katoen op de machine gebreid Iew? ik heb dat ooit geprobeerd, lang geleden, en vond het toen nogal stug gaan. nu zou ik het wel weer willen proberen omdat ik geen acryl wil.
ik hoor graag jouw ervaringen Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 11:53
Met heel dun katoen dat op een koon zit, omdat het op een koon zit kan het wel eens behandeld zijn en het is heel dun dus dat ging prima.
Maar ik snap waar je heen wilt. Mijn Brother heeft een plek waar je speciaal een stukje parafine kwijt kunt op de draadspanner denk ik.
Als de draad daar langs loopt raakt het iets gevet en gaat het breien beter.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 12:11
ja ik breide ook met parafineblokjes....ik ga het gewoon weer eens proberen
volgens mij had ik er toen, 40 jaar geleden, kantsteek mee proberen te breien, dat vind ik af te raden.
met die kantsteek gaan de naalden sowieso bijna 'in de knoop' en dan met een garen waar geen rek in zit...
Lampik ga eens kantsteek proberen met een dunne sokkenwol en katoen in tricot/intarsia

mijn eerste machine overigens kocht ik van een bijzonder extraatje.
ik was toen heel arm, echt heel arm. en kreeg een droom waarin ik zag dat ik een prijs van 400.000 gulden zou winnen in de staatsloterij. de andere dag dacht ik dat kan niet want er is geen prijs van 400.000. ik woonde toen bij mijn moeder en zei, ik had een droom dat we wat winnen in de staatsloterij, zullen we samen meedoen? en dan nemen we als eindcijfer 4 want die 400.000 moest toch ergens op slaan.
we speelden samen mee en wonnen ons eigen geld terug. We speelden weer mee en wonnen ons eigen geld terug. we speelden weer mee (elke keer met eindcijfer 4) en wonnen ons eigen geld terug. we speelden weer mee en toen was er geen eindcijfer 4 meer dus kregen we een 3. het was de vierde keer dat we meespeelden en we wonnen samen 50.000 gulden; yeahhhh! gaat natuurlijk 1250 kansspelbelasting af maar 3750 met ons tweeen was toch een enorm bedrag.
en ik zei van mijn deel neem ik rijlessen en ik koop een breimachine
LOL ik had er zelfs nog nooit een in het echt gezien.
je kreeg er 3 gratis lessen bij maar toen die griet voor de eerste les kwam had ik al een zwart/gouden jumpsuit met bijpassend vest voor mezelf gebreid LOL
ik heb er heel veel plezier van gehad. van mijn rijlessen ook trouwens. al was het maar het gezicht van mijn vader toen ik zei dat ik rijlessen zou krijgen. dat kan toch helemaal niet met maar een goeie arm, riep hij verbaasd uit. maar ik heb het gehaald he, al had ik het met mijn tenen moeten doen Tongue
en  nu heb ik weer zo'n machine. en ik ben er weer net zo blij mee. en de vorige eigenares is er heel zuinig op geweest, op alles. financieel en volgens de officiele richtlijnen ben ik nog steeds arm maar hoe rijk ben ik met mijn hobby's!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 12:13
oja en met mijn hondje en vogeltjes natuurlijk Heart
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2021 om 19:56
4 knippies van 4 seizoenen dus mijn lappenkast doorspitten, eventueel wat bij kopen en voorjaarskleding maken voor m'n kleinkinderen
op dit moment is dat ook mijn enige manier om een beetje oma te zijn Confused
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2021 om 10:29
Daar is niets mis mee, mijn oma maakte voor mij poncho's - daar was ik enorm verguld mee.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2021 om 10:43
dankjewel Iew Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2021 om 11:51
Mijn oma breide van die zachte witte ajour kniekousen van glanskatoen voor onder de Schotse rokjes. Dat blijft je bij voor altijd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2021 om 11:55
Heerlijk toch dat ze blij zijn met de dingen die je voor ze maakt .

Ik heb wel eens anders gehoord b.v dat het aangetrokken werd of neer gezet als oma kwam .
En dat komt altijd een keer uit natuurlijk .

Zeg het dan gewoon eerlijk .

Mijn man heeft het ooit een keer met het koekje " janhagel " gehad
Hij had ooit tegen zijn zus gezegd ,dat hij daar zo dol op was ,dus als ze kwam ,janhagel .Op het laatst kon hij ze niet meer zien .
Hij nam ze toen maar mee naar de klussen club om te trakteren .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 14:46
de laatste maanden had ik zo'n pijn in m'n benen! en ik kon maar niet achterhalen waarvan, tot ik in de gaten kreeg dat mijn oude rotan stoeltje aan mijn bureau wel wat aan het doorzakken was waardoor mijn bovenbenen hard op de voorrand drukten.
op MP gekeken voor een bureaustoel en gevonden. de jonge dame die hem verkocht bood spontaan aan hem even te brengen.
geweldig natuurlijk maar dan moest ik wel weten of het goed zat voor mij.
ben ik er vandeweek naartoe gefietst en geprobeerd; prima stoel! en ik mocht een van haar kipjes op mijn hand houden Heart was voor mij al een uitje Smile
vanmorgen bracht ze de stoel langs en ik zit nu als een koningin op de troon!
voor 25 piek Big smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 16:50
Fijn toch ,de een blij dat ze ervan af is en de ander gelukkig met een goedzittende stoel .
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2021 om 11:58
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

de laatste maanden had ik zo'n pijn in m'n benen! en ik kon maar niet achterhalen waarvan, tot ik in de gaten kreeg dat mijn oude rotan stoeltje aan mijn bureau wel wat aan het doorzakken was waardoor mijn bovenbenen hard op de voorrand drukten.
op MP gekeken voor een bureaustoel en gevonden. de jonge dame die hem verkocht bood spontaan aan hem even te brengen.
geweldig natuurlijk maar dan moest ik wel weten of het goed zat voor mij.
ben ik er vandeweek naartoe gefietst en geprobeerd; prima stoel! en ik mocht een van haar kipjes op mijn hand houden Heart was voor mij al een uitje Smile
vanmorgen bracht ze de stoel langs en ik zit nu als een koningin op de troon!
voor 25 piek Big smile

en nu geen last meer van zere benen?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns