Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

natuur

 Reageer Reageer Pagina  123 8>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: natuur
    Posted: 10 November 2020 om 14:16
ik denken dat ik een best aardig mozaiek had gemaakt, tot ik zag wat de natuur had gemaakt ClapClapClap
en wat mij restte was nederigheid......Smile


Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2020 om 18:22
Zoveel kleurnuances dat kan alleen de natuur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2020 om 10:00
Ja nu is de natuur op zijn mooist vooral in de bossen ,nu nog genieten want binnen een maand is alles kaal....en dan maar hopen dat het snel weer lente word๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜Ž
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2020 om 14:57
daarnet zat ik aan tafel en mijn blik viel op de orichideen-planten. wat me opviel was dat de nieuwe takjes die zich nu ontwikkelen al paars zijn en de ienimini bloemknopjes ook. ik meteen naar de plant gekeken die met witte bloemen bloeit en ja hoor, daar waren de nieuwe takjes zacht groen, evenals de knopjes.
bijzonder is dat toch in de natuur!
als je een tak zaagt van de paars bloeiende sering (ik heb dat wel eens moeten doen) zul je zien dat er verschillende jaarringen ook paars zijn
en ik heb wel eens gehoord dat je wanneer je dat hout van zo'n paars bloeiende plant of struik verbrandt en de as verzamelt, die as vermengt met blanke glazuur, aangebracht op witte klei weer die paarse kleur in het glazuur krijgt.
dus kennelijk is die kleur zelfs niet te verbranden.
de natuur is groots! en prachtig! Clap Smile

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 14:14
zo'n 'simpele' lidcactus in de vensterbank; wie loopt daar nou warm voor?
en dan ineens doetie dit
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 14:17
en vervolgens dit......
en dan schieten mij de tranen in de ogen


Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 14:36
Wat een mooi plantje brengt wat licht in donkere dagen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 15:41
Ik heb zelf roze, van mijn moeder geweest en ook die bloeien nu (niet allemaal dat dan weer niet Geek)
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 16:41
Mooie magenta kleur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 21:39
Ja hier staan er ook twee in bloei eentje wit en een rood. als ze in bloei staan vind ik het een mooie plant maar de rest van het jaar wat minder. Dan staat die een beetje verscholen maar nu vol op de tafel.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 22:00
hoe oud zijn die van jou dan ongeveer Iew?
en die van jou Petraco, nieuw of ouder?
de mijne heb ik ongeveer een jaar. eerder bloeiden ze bij mij niet; ik verwen ze te veelWink
daardoor ontroerde me het dat deze wel is gaan bloeien.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 22:17
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

hoe oud zijn die van jou dan ongeveer Iew?
en die van jou Petraco, nieuw of ouder?
de mijne heb ik ongeveer een jaar. eerder bloeiden ze bij mij niet; ik verwen ze te veelWink
daardoor ontroerde me het dat deze wel is gaan bloeien.
Die van mij zijn denk ik iets van vijf jaar kunnen ook ouder zijn. Je kunt ze ook stekken door een blad een stuk in de aarde te zetten dan gaat die vanzelf uitlopen. In de zomer kan je ze ook buiten zetten dan gaan ze in de winter nog meer bloeien.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 09:40
stekken dat wist ik, zomers buiten....dat had ik 'per ongeluk' gedaan. nu weet ik waarom het me nu gelukt is hem in bloei te krijgen LOL
dank je voor de tips Thumbs Up

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 10:19
Ik weet niet hoe oud ze zijn, ze zijn minstens 10 maar ze kunnen ook veel ouder zijn. Waar ze uit de grond komen zijn ze al heel dik en bruin.
Maar dat sterft soms ook weer af en soms valt er een stuk naar beneden, als ik dan ergens een kale plek zie duw ik daar gewoon weer een blaadje in.
De mijne hebben het hele jaar binnen gestaan, 2 in de woonkamer (1 bloeit en 1 heeft welgeteld 1 knop) de ander staat achter (koeler) en daar 
zitten toch ook knoppen in.
Ik weet dat toen ik kind was, we ook altijd lidcactussen hadden, maar of dat deze zijn - geen idee.
Toen mijn moeder in het verpleegtehuis zat heb ik met veel lol alle christusdoorns weggekiept, wat een nare herinneringen had ik daaraan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 10:25
Terwijl ik dus niet zo'n planten in huis liefhebber ben, heb ik toch de lidcactussen overgenomen en poeh hoe heet dat ff zoeken. Een hoya carnosa.
De sanseveria's zijn naar mijn schoonmoeder gegaan, want die had niet van die bonte.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 12:01
Oh, Hoya (wasbloem) ....ook zo'n prachtige plant die ik nog niet goed heb kunnen houden
met van die heerlijk geurende bloemen
ja.....die wil ik in dit huis wel weer eens proberen Smile
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 12:40
Ik had vroeger een wasbloem, met heel veel bloemen en dan kwam er een druppel nectar in die bloem, dat deed ik op mijn vinger en likte dat af, heerlijk zoet.

Lidcactus vind ik heel fraai als ze bloeien.
verder erg saai.
De tip om hem in de zomer buiten te zetten ga ik onthouden voor als ik er weer es eentje heb.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 13:59
....een druppel nectar in die bloem, dat deed ik op mijn vinger en likte dat af, heerlijk zoet.....

wauw Lao-tse Heart!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 19:40
Je kunt het beter aflikken, want anders drupt het op de vensterbank LOL
Hij bloeit ook wel, maar ik kan niet goed vinden of hij ook groeit - misschien gewoon eens oplichten, uitschudden en in verse aarde poten.

Ik heb de lidcactus opgezocht, toen ik de hoya zocht, ik kwam eerst nog een look-a-like tegen, die ze de paascactus noemen (bloeit in de lente).
Lidcactus: begin oktober niet meer bemesten en minder wateren (rustperiode) - dat is dus die periode dat ik wel eens vergeet de planten te wateren Shocked
Zodra je de bloemknoppen ziet mag je dan weer wat meer water geven. Na de bloei weer 6 weken rust. En ze mag inderdaad naar buiten op een licht schaduwplekje 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 20:06
ik heb maar een raam met vensterbank en best veel planten ( de meeste gered van de vuilnisbak) die willen allemaal wel voor dat raam Confused dus ik wissel en wat niet voor het raam kan staat op de galerij...

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns